Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että minulla ei ole yhtään sellaista ystävää

Vierailija
21.01.2025 |

jonka kuolema liikuttaisi niin paljon, että todennäköisesti itkisin. On minulla ystäviä, mutta eivät he ole lähimainkaan niin läheisiä kuin vaikka oma perhe. Tuntui oikeastaan aika oudolta ja vähän kamalalta tajuta tämä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ystävät voi olla tärkeitä, vaikkei heidän vuokseen itsekään.

Vierailija
2/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai millaista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua olla noin tunteettomalle ihmiselle niin läheinen ihminen, että avautuisivat sinulle, vaan tarkoituksella pitävät etäisyyttä sinuun ihmisenä. He lähinnä säälistä hyväksyvät sinut porukkaan.

Vierailija
4/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itkeä jonkun vuoksi joka ei itke vuokseni mun?

Vierailija
5/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko joku ystävä on kuollut etkä itkenyt? 

Vierailija
6/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta ap? Jos ei niin odota nyt edes ensimmäinen tapaus

Vierailija
7/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelma. Minulla ei ole yhtään ystävää joten kenenkään ei tarvitse itkeä edes säälistä.

Vierailija
8/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi itkeä joka tapauksessa paljoa ja joudun estämään sitä, koska saisin yleensä siitä nuhan jos itku on liian pitkä tai alkaa koskea. Ja se johtaa pahimmillaan allergiseen reaktioon ja flunssaan. Joten varmaan joudun kokemaan tunteita muuten, yleensä tai yritän vähentää niitä. Käsittely vie aikaa hieman enemmän, jos tiennyt kauan jonkun. Jos on kaukaisia pitää kai päästää irti jotenkin, vaikka liikuttuisi. Eivät kaikki ihmiset pidä muutenkaan toisiin yhteyttä (eikä tiedä onko joku kuollut), vaikkeivät ole kuolleita vaan elossa, ehkä on näkemyseroja miten toimitaan ja katkos. Osa tietysti jää.

Vierailija
9/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele miksi lisäännytään. Ei heidän seuraansa kukaan vapaaehtoisesti halua.

Vierailija
10/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinystävää itken.

eri

Vierailija
11/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kuoli yllättäen ystävä, ja kyllä itkin. Itkin kun kuulin asiasta, ja sitten useamman kerran sen jälkeen. Et ehkä tiedä etukäteen, miten reagoit. 

Vierailija
12/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kuoli yllättäen ystävä, ja kyllä itkin. Itkin kun kuulin asiasta, ja sitten useamman kerran sen jälkeen. Et ehkä tiedä etukäteen, miten reagoit. 

Nössö

Vierailija
13/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi lisäännytään. Ei heidän seuraansa kukaan vapaaehtoisesti halua.

"Kuolet yksin, jos et pakota ketään seuraasi emättimestäsi."

Jepjep

Vierailija
14/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta ap? Jos ei niin odota nyt edes ensimmäinen tapaus

Ei kyllä ole kokemusta. Niin voi tietysti olla ettei tiedä, miten oikeasti reagoi. Tuntuu vaan siltä nyt.

Vierailija
15/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ystäviä 20 vuoteen. Monet tutut ovat kuolleet sinä aikana kuten vanhempani mutta en itkenyt ollenkaan. Ja sain ison perinnön olen siitä hyvinkin tyytyväinen.

Vierailija
16/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ap:n pointti ollutkaan, ettei ystävä voi olla niin läheinen, vaan että hänellä ei ole niin läheisiä ystäviä!

Vierailija
17/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä itken kyllä jopa tuntemattomiakin ihmisiä . 

Vierailija
18/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun läheltä koskaan kuollut ketään ? Itse herkistyn sellaisistakin joita hädin tuskin tunnen 

Vierailija
19/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se kiva sekään ole, kun itkee ainoan ystävänsä kuolemaa monta vuotta. Nyt on neljä vuotta mennyt, ja itken enää kerran kuussa. Ensimmäiset 1,5 vuotta itkin vähän joka päivä.

Vierailija
20/20 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuherkkyys on kaikilla yksilöllinen eikä kerro suinkaan tunteiden määrästä.  Kun minun tosi pitkäaikainen hyvä ystäväni kuoli, en itkenyt silloin enkä hautajaisissakaan,  Mutta kaipasin ja surin sisimmässäni ja ajatuksissani paljon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi