Rasittava 10v!!!!!!!!
nuorempi tyttäremme on 10v ja aivan kamala paikoitellen... tiuskii, kokeilee rajojaan, ilveilee, kyseenalaistaa ja on siis HANKALA -itse en jaksa katsella huonoa käytöstä yhtään ja olemmekin jatkuvasti kränäämässä
mietin, että voisikos tämä olla jo esimurrosikää, kun hikikin on alkanut haista ja kyseenalaistaminen on niin erilaista kuin pienempänä ja jos on niin kuinka kamala tämä tulisielu on sitten varsinaisessa murrosiässä. argh.
Kommentit (7)
mä olen miettinyt pääni puhki, että mitä tyttö oireilee, mutta mitään syytä en ole keksinyt, joten varmaan on sitten esimurkkua...
siis tuo, että 10-12 vuotta on paha ikä! Meidän esikoisella oli, nyt kohta 13 ja vuoden verran ollut paljon rauhallisempaa. Vuorostaan 11-v. on viimeisen vuoden ajan paiskonut ovia ja saanut kohtauksia ihan pienestä.
Jos sanoo että oot paska niin sanot "että niin onkin, mutta sinä oot paskempi"
Hakevat nyt niitä rajojaan. Meillä aina ollut tiukka kuri. Nyt koettelee sitten kunnolla.
Just tätä, että muillakin on, muutki saa, ei muidenkaan tarvitse jne.
Naama on väärässä jos jotain pyytää tekemään.
Nyt tosiaan pikkuisen helpottanut.
Olen joskus sanonut, että kuullostat ihan pikkuveljeltäsi (2v). Sitten itseäänkin alkaa naurattamaan.
2
Meillä alkoi oireilla aikaisemmin ja kyllä siihen syy löytyy, jos haluaa penkoa - keskustele lapsen kanssa, missä mennään, miten koulussa, kuinka kavereiden kanssa jne.
Kun lapsi ei osaa pukea sanoiksi, mikä mättää, niin oireilee juuri kaikilla mahdollisilla "tyhmillä" tavoilla.
ja sanonut, että viikkorahat ja muut isojen jutut lähtee, jos käyttäytyy kuin 2v. Ja samalla pitäis antaa vähän pitempää narua ja luottaa. Onneksi välillä sentään hassutellaankin =)
Ei ole helppoo.
Ap
muuttui juuri kuvailemaksi tapaukseksi juuri 10 vuotiaana.
Nyt on vähän yli 12 v, ja nyt alkaa taas luonne helpottumaan.
Olen kuullut todella monelta äidiltä, että tytöillä on pahin ikä tuo 10-12 vuotta.
Itse murrosikä on sitten helpompaa... Tai ainakin toivotaan näin ; )
Voimia!