Huomattava ylipaino ja raskaus!
Tahtoisin tietää, että minkälaisia riskejä yli 30-vuotiaalla ja huomattavan ylipaainon omaavalla ihmisellä voi tulla raskausaikana?
Kommentit (7)
mutta eikö raskaaksi tulemisessakin voi olla ongelmia ylipainon takia? Raskausdiabetes nyt ainakin..
Raskausajan diapetes ja korkea verenpaine ym... Tosin ne voivat tulla kenelle vaan,painosta huolimatta.
Itse tulin heti raskaasti painostani huolimatta,olin silloin 126kg/166cm ja 30v.
Painoa tuli odotusaikana n.5kg ja synnytys oli ihan normaali.
Korkea verenpaineeni laski normaalille tasolle koko odotusajaksi ja olin muutenkin elämäni kunnossa!
Nyt olen jälleen raskaana ja ikää jo 34 v. Painoa hieman enemmän kuin edellisellä kerralla ja uskon jälleen odotuksen olevan yhtä ihanaa ja helppoa.
Jos alkaa miettimään kaikenlaisia riskejä niin eihän lapsia uskaltaisi tehdä lainkaan...
Onnellista odotusta meille kaikille, jo raskaana oleville ja sitä suunnitteleville!
tyssairaalastasi. Minä olen ollut kerran raskaana niin, että lähtöpainoa oli liikaa, toisella kertaa painoa oli kaksikymmentä kiloa vähemmän ja se oli kyllä paljon parempi kokemus, alusta loppuun saakka.
Enpä ole ikinä kuulut,että ei pääsisi synnyttämään jos painaa liikaa???
Siinä ei paljon painoa kysellä kun sen hetki on....
Miten pieni sydän särkyy, kun jossain vaiheessa tajuaa, että äiti on läski, jota muut ihmiset ihmettelevät ja ylenkatsovat? Puhumattakaan siitä, miten raskasta on satakiloisena yrittää juosta karkailevan taaperon perässä...
Vierailija:
Enpä ole ikinä kuulut,että ei pääsisi synnyttämään jos painaa liikaa???
Siinä ei paljon painoa kysellä kun sen hetki on....
Samoin sairastua raskausajan diabetekseen.