Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava tilanne, kun kahden työkaverin väkille tuli paha konflikti ja itse olen kolmantena työpisteellä, kumpaankin ollut hyvät välit

Vierailija
21.01.2025 |

Nämä kaksi olivat kävivät ennen kahvilla kahdestaan ja juttelivat vapaa-ajankin asioista. Itse olen ihan omasta valinnasta käynyt syrjemmässä hiljaisessa taukopisteessä lukemassa Hesaria. 

Nyt työkaveri alkoi tulla kanssani sinne omalle kahvipaikalleni. Työpisteellä leijuu todella ahdistava tunnelma, kun ei nyt tunnu luontevalta puhua sen konfliktiin syyllisenkään kanssa toisen työkaverin läsnäollessa.

Jää työasioitakin varmistamatta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te aikuisia olette? Työt pitää tehdä. 

Vierailija
2/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tämä kumminkaan ole ensimmäinen kinatilanne elämässä, itsekin on saattanut joskus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti melko nuori ihminen? Vaikka on mukavaa juoda kupponen kahvia kollegoiden kanssa, työ on lähtökohtaisesti rahan ansaitsemista varten ei sosialisointia. Käytän työyhteisössä termiä kolleega, koska liian nopeasti työpaikkalla ei pidä rakentaa kaverisuhteita, niistä ei oikein pääse eroon, kun huomaa ettei pidäkkään työkaverista..

Pitäydy erossa molemmista ja älä missään nimessä rupea rakentamaan rauhaa heidän välilleen. Päädyt itse vielä syntipukiksi. Et edes tiedä mitä on tapahtunut. Sellainen kuuluu esimiehen tehtäviin, jos yhteisön ilmapiiri on tulehtunut. Hälle maksetaan siittä palkkaa. 

Jos sinua ahdistaa, niin sinun tulee miettiä hetki mikä ahdistaa. Olet selvästi mukavuusalueesi ulkokehällä, tähän joutuu tottumaan aikuisena. Tämä vain oikeastaan tästä pahenee ja on opittava, mitä taisteluja taistelet työpaikalla ja elämässä. Loppujen anna olla. 

Ja kun se kolleega tulee puhumaan, niin puhut ihan avoimesti vain. Ei sinulla ole mitään salattavaa. 

Vierailija
4/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti melko nuori ihminen? Vaikka on mukavaa juoda kupponen kahvia kollegoiden kanssa, työ on lähtökohtaisesti rahan ansaitsemista varten ei sosialisointia. Käytän työyhteisössä termiä kolleega, koska liian nopeasti työpaikkalla ei pidä rakentaa kaverisuhteita, niistä ei oikein pääse eroon, kun huomaa ettei pidäkkään työkaverista..

Pitäydy erossa molemmista ja älä missään nimessä rupea rakentamaan rauhaa heidän välilleen. Päädyt itse vielä syntipukiksi. Et edes tiedä mitä on tapahtunut. Sellainen kuuluu esimiehen tehtäviin, jos yhteisön ilmapiiri on tulehtunut. Hälle maksetaan siittä palkkaa. 

Jos sinua ahdistaa, niin sinun tulee miettiä hetki mikä ahdistaa. Olet selvästi mukavuusalueesi ulkokehällä, tähän joutuu tottumaan aikuisena. Tämä vain oikeastaan tästä pahenee ja on opittava, mitä taisteluja taistelet työpaikalla ja elämässä. Loppujen anna olla. 

Ja kun se kolleega tulee puhumaan...

Tämä. Ei luulisi olevan vaikeaa, puhutaan ihan työelämän perusasioista

Vierailija
5/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastaavan tilanteen vuoksi työterveys jo kuvioissa mukana ja kaikki kollegat joutuvat sinne myös keskustelemaan. Vtuttaa kun tulee melkoisesti palkattomia ylitöitä riitapukareiden vuoksi kun työt on silti tehtävä. 

Vierailija
6/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne meillä, taidan itse olla kyllä se toinen osapuoli konfliktissa minkä alkua en tiedä mutta ei puhuta. Sentään vastataan jos kysyn jotain työhön liittyvää. Eipä sitä enää viitti sitten muusta koittaakaan keskustella. Mut saapahan rauhassa tehdä omat hommansa. Ennen tämän toisen kanssa höpöteltiin ja käytiin kahvilla. Nykyään hyvä kun hei sanotaan. 

Vierailija
7/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
8/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kans riita työpaikalla. Yksi nainen valitti kun olin ottanut sen tavaroita muka vaikka se oli joku toinen niin huusin ja haukuin sen naisen pystyyn ja se alkoi itkemään. Sitten pomokin alkoi kuulustelee olinko ottanut sen tavaroita, joku oli sanonut että olin vaikka ei edes kerrottu mitä tavaroita. Ja sitten selvisi etten ollut edes paikalla kun tavarat katosi. Menin huutamaan uudelleen sille naiselle ja haukuin possuksi sitä.

Vierailija
9/9 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuuluu esimiehen tehtäviin, jos yhteisön ilmapiiri on tulehtunut. Hälle maksetaan siittä palkkaa." TÄMÄ

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä