Onko kohtuullista kahvi ja laskiaispulla 12€
Kirpaisi mutta maksoin kun en kehdannut lähteä pois kahvilasta.
Kommentit (369)
On ihan liikaa. Max.8e tuosta setistä maksaisin.
Eräs yrittäjä kertoi, että omistusasujien alueelle ei kannata puotia perustaa, vaan vuokrasumisalueille nimenomaan.
Syyt:
Omistusasujat ei tuhlaa rahojaan kahviloihin, koska maksavat lainojaan.
Vuokra-asujilla se raha palaa mikä tulee vaikkapa kahviloissa ja baareissa.
Ja toden totta olen huomannut sen tuttavapiirissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Pariskuntana säästimme 2700 euroa muutamassa vuodessa ihan vaan jättämällä parturireissut pois.
Tolla rahalla maksaa koko vuoden lämmityskulut taloomme.
Tämä minun pointti on se, että kun säästää sieltä täältä vaikkapa kahvilassa käynneistä, niin lopulta säästöön jää huomattavia summia.
Sen takia vaan kerron, kun joku kommentoija vinkuu köyhistä ja että köyhille kaikki on kallista.
Meille moni asia on kallista ja jää ostamatta. Siksi pystymme asumaan omassa talossa omillamme.
Jokainen tietää tekemällä itse säästät. Mun ystävät meni naimisiin yli 20 v sitten ja he saivat häälahjaksi yhdeltä kaveriporukalta näitä hiustenleikkuukoneita. Jokainen mies antoi sellaisen lahjaksi. Vaimo sitten opetteli käyttämään ja tänä päivänä tekee jo kuulemma ihan ok jälkeä.
He kyll
-------
Ok. Onko heilläkin velaton omistusasunto ja velaton tehdasuusi auto kuten meillä?
Viimeksi teininä kahvilaan pääsi ja siellä istuminen jopa tunteja kavereiden kanssa oli hauskaa. Nyt ennemmin kotiin vaimon seuraan tai vaikka yksin jos hän töissä tai muualla. Ei kahviloissa maleksimisessa ole enää mitään hohtoa ja ne pullat ym. näkyvät jokaisen vyötäröllä vuosien mittaan eli parempi jättää harvinaisiksi herkuiksi eikä säännölliseksi tavaksi.
Järkky hinta, en ostaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Samalla rahalla käy syömässä kotiruokalounaan jossain ja jälkiruoaksi saa sen kahvin ja pullaa taikka jotain muuta leivonnaista.
Joo. Käyn välillä tutuissa lounaspaikoissa joissa on joku leivonnainen ja jotain muuta kahvin kanssa jälkkärinä, laskiaispullakin siihen aikaan. Vaikka on varaa niin kahviloissa tulee käytyä vain pidemmillä matkoilla. Onhan se hyvä jos asiakkaita riittää joillekin.
Jos on Kulmakonditorian tasoinen laskiaispulla, niin ok.
Ei se olu hullu ku pyytää vaan se joka maksaa. Jos hinnat ei ole näkyvillä niin aina sen merkki että kallista on. Jos hinnat on näkyvillä mutta saakin jonku minipullan niin mulla on pokkaa kävellä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei se olu hullu ku pyytää vaan se joka maksaa. Jos hinnat ei ole näkyvillä niin aina sen merkki että kallista on. Jos hinnat on näkyvillä mutta saakin jonku minipullan niin mulla on pokkaa kävellä pois.
Näin se on. Hinta pitää tietää ennen kuin tilaa mitään.
Pullat saa nykyään 60 % alesta, kahvi paketti maksaa noin 4+ euroo. Turhaa tuhlaust. Sais aika monta kahvee pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Pullat saa nykyään 60 % alesta, kahvi paketti maksaa noin 4+ euroo. Turhaa tuhlaust. Sais aika monta kahvee pakettia.
Totta. Halvin kahvipaketti oli fiksuruoka.fi sivuilla pari viikkoo sitten. Joku Löfberg merkkinen puolen kilon suodatinjauhatus maksoi 0,01 euroa.
Ostorajoitus oli 1 paketti per tilaaja.
Vierailija kirjoitti:
Teidän valittajien tulisi käydä joku yrittäjyyteen perustuva koulutus tai kurssi, jossa teillekin selviäisi miksi hinnat ovat kalliimpia kuin monopolilla pyöritettävissä marketeissa.
Tai aina voi myös perustaa oman kahvilan ja myydä pullakahvit kahdella eurolla. Ja hetken päästä ihmetellä miksi tällainen konsepti ei vaan yksinkertaisesti toimi.
Marketissa automaatti, joka jauhaa tuoreista pavuista kahvia, noin minuutti ja valmis. Kuppi kahvia maksaa 1€. Pullan haen myymälän leipäosastolta joka on riippuen pullasta euron kahta puolen.
-tyytyväinen tuoreen marketkahvipullan juoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän valittajien tulisi käydä joku yrittäjyyteen perustuva koulutus tai kurssi, jossa teillekin selviäisi miksi hinnat ovat kalliimpia kuin monopolilla pyöritettävissä marketeissa.
Tai aina voi myös perustaa oman kahvilan ja myydä pullakahvit kahdella eurolla. Ja hetken päästä ihmetellä miksi tällainen konsepti ei vaan yksinkertaisesti toimi.
Marketissa automaatti, joka jauhaa tuoreista pavuista kahvia, noin minuutti ja valmis. Kuppi kahvia maksaa 1€. Pullan haen myymälän leipäosastolta joka on riippuen pullasta euron kahta puolen.
-tyytyväinen tuoreen marketkahvipullan juoja
Mistä marketista tuollaista kahvia saa eurolla?
Kuulostaa kyllä kalliilta, siitäkin huolimatta että tykkään itse luuhata kahviloissa. Tosin nyt kun hinnat on noussut, on pitänyt rajoittaa kahvilointia. Olis varmaan jäänyt ostamatta, ellei kyseessä ole jokin erikoiskahvi+itse tehty suuri pulla jossakin erityisen hienossa kahvilassa. Jos mahdollista olisin kuitenkin ensisijaisesti siirtynyt muualle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on Kulmakonditorian tasoinen laskiaispulla, niin ok.
Joo mutta en kyllä sielläkään tuota hintaa maksaisi . Liika on liikaa vaikka olisi kuinka hyvää .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla tekee kymmenen pellillistä pullaa.
Mutta et pääse kahvilaan. Tai kainteidän koti on viihtyisämpi, kuin kaikki kahvilat yhteensä
Pääsee kahvilaan,kuinka niin en pääsisi. Kahvila on tuossa lähellä ,sen kun vaan kävelisin , ja tuo 12€ löytyy mutta käytän sen rahan paljon mieluummin muuhun kuin ylihinnoiteltuun kahvila tarjontaan. Enkä puhu nyt Porin kahvilasta. En koe kahviloita mitenkään näyttäytymis paikkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rahalla tekee kymmenen pellillistä pullaa.
Mutta et pääse kahvilaan. Tai kainteidän koti on viihtyisämpi, kuin kaikki kahvilat yhteensä
Pääsee kahvilaan,kuinka niin en pääsisi. Kahvila on tuossa lähellä ,sen kun vaan kävelisin , ja tuo 12€ löytyy mutta käytän sen rahan paljon mieluummin muuhun kuin ylihinnoiteltuun kahvila tarjontaan. Enkä puhu nyt Porin kahvilasta. En koe kahviloita mitenkään näyttäytymis paikkoina.
Jatkan,kotini on viihtyisä.
Jos tavan musta kahvi niin 2-3e on ok ja pullasta max 6e joka se on yläpään hintoja eli yhteensä maksaisin max 9e ja vaatisi jo sen että miljöökin olisi jotenkin erikoinen. Tavan kahvilassa jossa käyn kermamunkki maksaa 2.5e ja siksipä se onkin suosikki kun lisäksi herkullinen eikä mene konkkaan kun asiakkaita piisaa
Vierailija kirjoitti:
Merenrantakaupungeissa kesällä, tai artesaanileipomoissa, ymmärtäisin tuon hinnan mutta talvella en. Enkä edes menisi artesaanileipomooon koska jo nimi kertoo että paljon on ilmaa hinnoissa.
Artesaani = käsityöläinen.
Tarkoittaa sitä, että tuotteet tehdään alusta asti itse käsin. Eikä paistella raakapakasteita, jotka tulee ties mistä Latviasta. Tekijä on kokenut, koulutettu ammattilainen, joka saa ihmisarvoista palkkaa- toisin kuin ilmaisorjat työkkärin kautta.
Mene tai ole menemättä, ihan sama minulle, mutta artesaanileipurin vaimona oli pakko korjata uskomus "ilmasta hinnassa".
Olisi kivaa tietää paljon se pulla maksoi ja paljon kahvi? Kahvi 5€ ja pulla 7€?