Niista oireista - ja näppylöistä...
Heippa, kerroinkin juuri tuonne edelliseen kysymykseeni liittyen, etta yhden negatestin jalkeen minulle tuli sitten plussa!! Nyt on itseasiassa jo 6. ja parin paivan paasta jo 7. raskausviikko, koska maltoin tehda testin niin myohaan.
Olen tietenkin kuulostellut kaikkia mahdollisia oireita ja taytyy sanoa, etta ei kylla mitaan ihmeellista, ei edes vasymysta. Onneksi jotkut oppaat sanovat, etta on taysin normaalia myos olla tuntematta pahoinvointia jne.
Minulla on kuitenkin tullut rintaan tosi paljon nappyja ihan yhtakkia. Ensin niita tuli vahan heti sen jalkeen, kun lopetin pillerit ja nyt noin pari viikkoa sittten oikein armeija. Ensin luulin, etta ne oli kuukautisoireita, mutta kun kuukautisia ei kerran tullut niin onkohan ne sitten jotain raskausoireita... Onko kenellekaan tullut nappyja kasvoihin tai rintaan raskauden myota? Ja olisi tietenkin helpottavaa kuulla, etta joillakuilla muillakaan ei ole ollut isompia oireita ensimmaisten viikkojen aikana - tietaakseni siis, etta kaikki on ok... :)
Kommentit (3)
Tosiaan, ensimmäisenä huomasin näppylät, ja sen jälkeen tein testin... Mulle tuli näppyjä olkapäihin ja rintakehään, oletin niiden olevan aurinkoihottuman tyyppistä, etelän reissulla kun oltiin... Vasta kun olin testin tehnyt paikan päällä (häämatka vielä), välähti, että edellisenä vuonna oli miehen sisko näppyläinen yhteisen etelän reissun aikaan (vieläpä sama paikka) ja silloinkin epäiltiin liikaa aurinkoa, kunnes kotomaassa hän testasi plussan :) Eli ihan normaalia, eiköhän se jotenkin liity hormoonimuutoksiin.
tänään jo 31+5!!
Ota huomioon että koska sait plussan noin myöhään, voi raskaus olla oletettua alummassa. Mulle kävi just niin, eli l.a. siirtyi 2 vkoa eteenpäin ekassa ultrassa. Menkkojen suhteen ei siis ole luottamista aina tuohon viikko-asiaan. Itsellä tuli plussa 4 vkoa oletetusta ovulaatiosta (joka sitten onkin ilm. tapahtunut pari viikkoa myöhemmin). Oireet tulivat kyllä sitten aika heti plussan jälkeen: ekana rinnat aroiksi ja alkoivat turvota päivä päivältä, sitten väsymys viikon kuluttua ja pahoinvointi myös tuolloin.
Oireettomuus ei ole vaarallista tai huono merkki. Oksennelleena ja pahoinvoineena töissä hoiperrelleena voin onnitella, mikäli selviät ilman suuria oireita :)
-Niinu 35+5
ja paljon onnea vauvasta!!!
itselläni on kolme onnistunutta raskautta takana- ja ilman minkäännäköisiä oireita!!! ei siis mitään!!! ja hyvin on kaikki mennyt, se on ihan yhtä normaalia että ei ole mitään oireita, kuin että on paljonkin oireita. Noista näpyistä, nekin on normaaleja, hormoninäppylöitä, jotka häviävät pikkuhiljaa raskauden edetessä.
Onnellista odotusta!