Erimielisyys lapsiluvusta miehen kanssa
Meillä on kaksi lasta ja minä haluaisin vielä kolmannen, mutta mies ei lämpene ajatukselle. Miten pitäisi toimia, että asia miellyttää molempia. Kokemuksia?
Kommentit (72)
Vinkki vitonen: Se ehkäisee, joka ei halua lapsia. Kerro tämä periaate miehellesikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies halusi vain yhden lapsen joten jäätiin yksilapsiseksi perheeksi.
Mieskö saa aina päättää kaikesta? Meillä molemmat halusimme 4 lasta ja 4 tervettä poikaa tuli.
Se kumpi haluaa vähemmän, päättää. Ei ketään voi pakottaa useamman lapsen hyväksi vanhemmaksi kuin mihin tämä kokee pystyvänsä. Meillä myös yksi lapsi, koska alunperin mies ei halunnut enempää. Nyt olen kyllä onnellinen, että näin on.
Ja minusta on itsekästä erota sen takia, että haluaa lisää lapsia. Rikkoa lapsen perhe vain sen takia, että hän ei riittänyt toiselle vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki vitonen: Se ehkäisee, joka ei halua lapsia. Kerro tämä periaate miehellesikin.
Vinkkivitonen: näistä asioista päätetään yhdessä ja yhteistä päätöstä noudatetaan. Hyvä parisuhde ja perhe-elämä ei voi perustua siihen, että kiristetään ja uhkaillaan.
Välillä tuntuu, että naiset eivät edes halua hyvää parisuhdetta tai kumppanuutta, kun heillä on tällaisia periaatteita, joista tulee lähinnä passiivis-aggressiiviset vibat.
Lupaa hoitaa kaikki siihen kolmanteen liittyvät asiat ja lupaamaksaa ihan kaikki siihen kolmanteen liittyvät maksut?
Ja mitä keskustelua siinä muka on vielä jäljellä kun sinä haluat kolmannen ja mies ei?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lasten lukumäärä on vain ja ainoastaan naisen päätettävissä. Mies voi kertoa oman mielipiteensä sitten, kun hän itse pystyy synnyttämään.
Nainen saanpäättää yksin siinä vaiheessa kun maksaa ja tekee ihan kaiken siihen lapseen liittyvät asiat. Mutta jos oletat miehen maksavan niin miehelläkin myös sananvaltaa
Itse en ymmärrä miksi kukaan haluaisi lasta tilanteeseen, jossa toinen ei 100% myös halua sitä lasta. Se nähty taatusti kaikessa, jos toinen ei ole lasta halunnut. Se vaikuttaa lasten välisiin suhteisiin ja lapsen ja tämän vanhemman väliseen suhteeseen. Ja oikeasti myös vanhempien parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkivitonen: näistä asioista päätetään yhdessä ja yhteistä päätöstä noudatetaan. Hyvä parisuhde ja perhe-elämä ei voi perustua siihen, että kiristetään ja uhkaillaan.
Välillä tuntuu, että naiset eivät edes halua hyvää parisuhdetta tai kumppanuutta, kun heillä on tällaisia periaatteita, joista tulee lähinnä passiivis-aggressiiviset vibat.
Naiset ei yksikertaisesti kykene yhteistyöhön missään asiassa. Kauheasti naiset tasa-arvoa vaatii mutta sitä tasa-arvoa ei miehille sallita. Aina naiset vaatii sananvaltaa päätös asioihin mutta missään naiset ei halua että miehet saisi päättää mitään. Eihän naiset tule toimeen edes toisten naisten.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lasten lukumäärä on vain ja ainoastaan naisen päätettävissä. Mies voi kertoa oman mielipiteensä sitten, kun hän itse pystyy synnyttämään.
Mun mielestä.kun miehellä kasautuu kaikki maksut ja velvoitteet lapsi asioissa niin mies saa yksin päättää lapsiluvun
Meillä on 3 lasta. Olisin halunnut 4, mutta mies halusi vain 3 lasta.
Jokaisella lapsella on oikeus syntyä molempien vanhempien toivomana ja haluamana. Jos miehesi ei halua enää lisää lapsia, niin sitten teidän lapsiluku on täysi. Olisi väärin lasta kohtaan syntyä perheeseen, jossa isä ei ole häntä halunnut. Lapsen etu menee aikuisten edun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen kahdesta lapsestasi!
Kuuntele miestä tässä asiassa äläkä katkeroidu. Kolmas lapsi voisi olla sairas, vaativa, raskashoitoinen.
Silloin nykyiset lapsesi ja parisuhteesi kärsisivät.
Työskentelen keva puolella. En ole nähnyt vielä yhtään katkeraa vanhempaa. Se vanhempien rakkaus sitä kehitysvammaista lasta kohtaan on ihailtavaa. Näen myös sisarussuhteita, on todella rakastava suhde.
Tarkoitin että turha katkeroitua siitä ettei saa sitä kolmatta lasta. Opettelee olemaan tyytyväinen kahteen lapseen
Olisit jättänyt kommentin mahdollisesta sairaasta lapsesta pois. Tarkoituksesi vesittyi loppukommentilla.
Kyllä mielestäni kannattaa miettiä realistisesti myös ne ikävät skenaariot.
Sen mukaan mennään, joka ei halua enempää. Toinen voi tyytyä tilanteeseen tai lisääntyä seuraavassa parisuhteessa. Lapsia pitää haluta jos niitä aikoo hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna miehen valita, että paneeko vai ei!
Tuohan se pelastaa kaiken. Tiedän yhden parin, jossa nainen heitti tuon uhkauksen. No kolmas lapsi tuli ja vähän päästä ero.
No, nainen sai kolmannen lapsen minkä halusi. Eikö se kuitenkin ollut tärkeintä?
Tärkeämpääkö kuin se, että niiltä kahdelta jo olemassa olleelta lapselta hajosi perhe?
Jokaisen lapsen pitäisi syntyä toivottuna. Meillä on kaksi lasta, vaikka haluaisin kolme ja sopeudun siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja varmaan tarkoitti lähinnä sitä että mies käyttää joko kondomia tai hakeutuu vasektomiaan (olisi kannattavin vaihtoehto!) ellei lasta halua. Tympeää vaatia naista syömään hormoneita jos itse ei lasta halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieskö saa aina päättää kaikesta? Meillä molemmat halusimme 4 lasta ja 4 tervettä poikaa tuli.
Onko tuo jotenki poikkeavaa, että 4 tervettä poikaa?!
Kyllä se kuule on! Kun nykyään jokaisella on ADHD ja ties mitä muuta mielenhäiriötä!!
voi jäädä lapsenlapset saamatta, jos on vain kaksi lasta. Yhä useampi nuorempi ei halua lapsia enää. Sukunne loppuu lapsiinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies hoitaa jatkossa ehkäisyn jos ei halua lisää lapsia.
Aikanaan Anne Pohtamo rukoili Jeesusta tyylin "käännä Arton pää niin että saan vielä yhden lapsen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kumpi haluaa vähemmän, päättää. Ei ketään voi pakottaa useamman lapsen hyväksi vanhemmaksi kuin mihin tämä kokee pystyvänsä. Meillä myös yksi lapsi, koska alunperin mies ei halunnut enempää. Nyt olen kyllä onnellinen, että näin on.
Ja minusta on itsekästä erota sen takia, että haluaa lisää lapsia. Rikkoa lapsen perhe vain sen takia, että hän ei riittänyt toiselle vanhemmista.
Se ehkäisee joka ei halua lapsia. Hyvin yksinkertaista.
Se eroaa joka haluaa erota. Sekin on hyvin yksinkertaista.