Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Syyskuun Sissien perjanati***

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b] Jondeliinille, dumlelle ja thelmalle [/b] onnittelut hienoista ultrakuulumisista!

[b] Poklo: [/b] Tsemppiä työjuttujen kanssa. Äläkä tunne mitään syyllisyyttä tai huonoa omatuntoa äipäälomalle jäämisestä, sehän on vain ihana asia ja pikkusieluja ovat ihmiset ja työnantajat, jotka ei sitä ymmärrä.

[b] Huldio: [/b] Jaksuja epäilevien mietteiden kanssa. Ne on kyllä osa raskautta, valitettavasti. Uskon, että teillä kaikki on kuitenkin hyvin. :)

[b] Kirahviina: [/b] Käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne äippäpolilla, jos mietityttää. Ja jos yhtään lohduttaa mullakin on viime aikoina jomotellut mahaa aika-ajoin melko napakastikin ja hyvin Sintti näytti tiistaina pärjäävän silti. :) Jaksuja!

Omaan napaan ei erityistä, parina päivänä on ällöolo vaivannut. Ehkäpä se kohta jo loppuu kokonaan.

Tuutis ja Maha rv 10+5

Vierailija
2/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut töitä enemmän kuin roppakaupalla, mutta ehdin sentään pikaisesti lukemaan viestit läpi kun muut istuu kahvilla ja minähän en sitä jostain syystä nyt juo :)

Pahoittelut, jos ilmoitin sen Arabian päivämäärän jotenkin epäselvästi. Vähänkö naureskelin teidän reissua, jos meidän isännän olisi ajattanut sinne turhaan niin olisi varmaan jättänyt mut sinne odottamaan sitä 19. päivää, hih!

Mahan koosta joku kirjoitteli, minulla se on pysynyt aika vakiona mielestäni. Turvotus alkaa olla poissa mutta sellainen selvä kumpu on kyllä että jos olisi tyköistuvat vaatteet niin joku varmasti kysyisi jotain. Minulla on myös taakse kallistuva kohtu ja eilen illalla tuntui liikettä. Kyselin mieheltäkin että voiko olla mahdollista mutta kait se sitten voi. Esikoisesta liikkeet tuntui 15-16 viikon paikkeilla ja nyt on vasta 11 täyttynyt. Mutta toisella kyljellä kun sängyssä illalla köllötin niin ihan selvästi pari kertaa joku kutitteli. Ehkä minä olen vainoharhainen mutta siltä se tuntui. Saas nähdä reilun viikon päästä sitten minkä kokoinen mölliäinen siellä äitiään kutkuttelee.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minulla on huomenna koulupäivä, arvatkaas nappaako istua siellä kun telkkarista tulisi kisoja. Plääh!

T: Typykkä ja Hermis kutittelija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei, Typykkä, kyllä sä olit ajan ja paikan laittanut aivan selvästi siihen, mutta tää valitettavasti on just niin mun tyylistä että skippaan kokonaan mielestäni kaikki ajankohdat ja lähden innolla heti tsekkaamaan! =D Tuleepa ainakin nämä hesan paikat tutuksi!! Heh, kyl mä luulen että munkin mies harkitsi mun jättämistäni sinne.. Mutta mut tuntien se epäili että olen katsonut paikankin väärin.. Hehheh!

Nyt sitten maha turpos niin että housuja on pakko pitää auki.. Onneks ei ole asiakaskäyntejä tai palavereja tänään.. Hemmetti, en olis millään halunnu ostaa housuja ennen sitä ultraa... Mutta nyt ei kyl auta. Näin piukat nämä ei voi enää olla!

Täällä on kyselty autoista asunnoista, meillä on 60 neliöinen kerrostalokaksio, josta mies vasta vuoden vaihteessa osti multa puolet.. Se jää liian pieneksi melkein heti, joten pakko alkaa katseleen sitten muuta. Lisäks asutaan 5. kerroksessa ja meillä ei ole hissiä =D

Autoja meillä on kaksi, mun Punto jonka ostin vasta viime keväänä (nyyh) taitaa nyt sitten lähteä vaihtoon.. Hieman se on pieni ja sit kun on lisäksi koira eikä edes takaovia niin saattaapi mennä hankalaksi.

Miehellä on sellainen normaali henkilöauto mallinen Volvo, enpä nyt mallia muista, mutta ei sekään kaikkein näppärin perheauto ole.. ELi jompi kumpi on melkein pakko vaihtaa farkkuun.. Ja Punde se lienee kumpi uhrataan..

No, mutta nyt mä lähden kahville ja vanun vielä hetken netissä ja sit mä lähden kotia. TArvii ensi viikolla kiriä nämä lorvailut takas...

Kivaa viikonloppua kaikille, itse en varmaan taaskaan jaksa kotona konetta availla!

Colatoffee taas

Vierailija
4/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdus ei ota rauhoittuakseen.. edelleen siis kalan näköinen.. Tosin ei enää rähmää lennä.. Silmätippakuuria jatkan ja huomenna yksityiselle jos ei helpota.. Lisäksi kurkku niellessä arka.. Noh.. Menee tämä viikonloppu sitten ihan kotosalla!

Masusta ei mitään uutta, paitsi olin tuntevineen muutamana iltana liikkeitä.. =) Taitaa mielikuvitus tehdä tepposiaan, sillä aiemmilla kerroilla olen tuntenut ne vasta viikoilla 15-18.. Joten kai siellä vain ilma kuplii! Ja huomenna tulee vasta 12 viikkoa täyteen..

Asunnoista oltiin kirjoiteltu.. Meillä on omakotitalo.. Noin 120 neliötä.. Tilaa ihan sopivasti.. Ja siivottavia neliöitä.. =) Onneksi on noita pikku-apulaisia.. Vaan tuntuu että aina on nurkat täysi tavaraa.. Nytkin olen suunnitellut kirppispöydän ottamista jo n. 2 kk ja mitään sen eteen en ole saanut tehtyä..

Innostuin leipomaan.. Mustikkapiirakka uunissa ja patonkitaikina kohoamassa..

Nyt lähden vielä tekemään tonnikalasalaatin ja sitten saunan lämmitykseen..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
5/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet saunomassa, niin piipahdin tänne.

Oi, @piiu@ tonnikalasalaattia :D Namskis! Mä tyydyin tänään fetasalaattiin, kun niin iski himo salaattiin. Ruuasta puheen ollen, viime yönä iski hirvee himo verigreippiin. En saanut unta ennen kuin kävin yhden sellaisen syömässä. Ihme himoja välillä.

[b]Autoistakin[/b] oli siis puhetta jossain vaiheessa, unohdin kokonaan. Meilläkin on kaksi autoa - tosin miehellä on sellanen vanha BMW. Jossa on vikoja joka päivälle ;) Mies onkin pitkään suunnitellut auton hankintaa.. Mulla taas on Toyota carinaE, ihan tavallinen henkilöauto. Eikä kovin vanha. Sillä kyllä tilan puolesta pärjää, mutta uuttakin tekisi mieli :)

Joo, mutta jatketaan illan viettoa!

Vierailija
6/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks Kirahviinalle pitän peukkoja että kaikki olis kunnossa!!!

Meidän flunssa on melkein voiton puolella, minulla vielä hirveä nuha (ja kuulema myös miehellä kuka on työmatkoilla) mutta poika on jo ihan pirteän oloinen ja ei yski enää. Kai se silputtu valkosipuli yöllä sängyn päädyssä sitten autoi? Oli kamalan hajuinen, oman nuhan kanssa jopa tunsin...

Raudasta oli puheetta, mulla hemoglobini oli neuvolassa 130, ei ole koskaan ollut noin hyvää. Esikoisen kanssa kyllä laski välillä 110-n ja ottin sitten marketista ostettava nestemäistä rautavalmistetta, kun tableteistä ei ollut apua (ei imeytynyt ja tuli ummetusta). Nestemäisessä oli jo c-vitamiini mukana ja maistui hyvälle, sain arvot kohomaan nopeasti.

Mun sisko asuu Itävallassa ja siellä ihan erilaiset neuvot raskaana oleville. Ei ole mitään rajoituksia ruuan suhteen ja puoli lasillista punaviinia päivittäin vain hyväksi! Saunominen on kielletty (kuulema myös USA-ssa) ja neuvoloissa kuka ei katso painoa. Joka kertaa on ultra (kuulema on naisia joka käy joka viikko neuvolassa ultramaassa masuasukkia) ja sieltä sitten painoarviot ja kuvat aina mukaan. Sisko tiesi jo viikkosta 13 lähtien että poika on tulossa, kun oli nähnyt itse kuljukset jalkojen välissä:) Että tämmöistä muualla, ihmetteli kovasti kun sanoin että minulla vaan kerran ultra ja se vasta viikkolla 17-19...

Mun maha näkyy jo!!!! Ihan järkyttävä. Esikoisen kanssa kertoin raskaudesta vasta viikkolla 17 ja maha näkyi kunnolla vasta jossain 20 viikon paikkeilla! Nyte tiedä jo melkein kaikki (paitsi miehen vanhemmat, kun on kauheat hössöttäjät) ja kai ne näkee itse kun tulevat kohta pojan 1-v synttäreille... Olin kyllä lukenut että toisessa raskaudessa mahaa kasvaa nopeammin, mutta vähän pelottava että jo nyte näkyy. Onneksi vielä omat vaatteet mahtuu päälle (matala vyötärö housuissa) ja mahalla nukkuminen onnistu.

Pitää mennä viihdyttämään esikoista,

kewa ja toukka 11+4

Vierailija
7/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken oikein romaanin ja kaikki katosi kun painoin väärää nappia!!!!

Oikein paljon tsemmpiä ja jaksamista Huldiolle ja Kirah

Vierailija
8/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis oikein paljon tsemppiä Huldiolle ja Kirahviinalle, toivotaan että teillä on kumminkin kaikki kunnossa!!

Tämä pelko ja epätietoisuus on jatkuvaa..

Typykkä: Heh, arvaa luinko sun viestin huonosti ja painelin sinne Arabiaan suoraa töistä eilen.. Jouduin viel hakeen miehenkin mukaan kun vasta vajaan vuoden Hesassa asuneena mulla ei ollut aavistusta edes missä Arabia on.. Mies arvosti kovasti mun tapaa selvittää asiat kun etsittiin sitä liikettä sielllä =D.. Hän kun yleensä printtaa ajo-ohjeetkin jos ei tiedä mihin ollaan menossa.. Mä taas kuljen asenteella kyl mä löydän kun etsin.. Heh, mm autokaupoille Malmille menin sen verran tietäen että kehä 1 on ramppi jossa lulee Malmi. Ja löytyihän se autokauppa kun riittävän kauan ajelin..

Ostin eilen pari paitaa, ihan tavallisia vielä, mut sen verran isoja että menevät sitten jonkun aikaa. ja housuja en löytänyt. Yhyy. Mä enenenenenenenEN suostu käyttään kapealahkeisia!!! Trumpettimalli on enemmän mun makuun ja sekin vielä niin, että matala vyötärö, tiukat reisistä ja polvista sit lähtee levenemään... Tarvii viel siellä Kampin mammaliikkeessa käydä katsoon jos olis ees normaalilahkeella.. Tai sitten mä soitan jollekin ompelijalle jos mun jotkut farkut voisi tuunata mammamalliin..

Nyt tarvii jatkaa duuneja, sen äskeisen viestin kirjoittamiseen meni sen verran aikaa =D Mutta oikein kivaa perjantaita kaikille!

Colatoffee ja Joululahja K-P 11+1

Vierailija
9/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uutta auringon alla (tai siis vesisateen) Siivota tartteis, sain lastenhuoneen raivattua ja lattian sieltä pestyä, nyt olis vielä loppu kämppää kuin hävityksen kauhistus.

Minkäs kokoisissa asunnoissa muuten asutte? Meillä paritalokolmio n. 100m2. Kolmas lapsi siis tulossa ja nyt alkaa vähän käymään ahtaaksi. Haaveissa olisi rakentaa oma mutta en kyllä raskaana siihen hommaan ala enkä ihan pienen vauvan kanssakaan joten ainakin ens vuoteen nuo suunnitelmat menee ainakin. Nyt siis on kaksi ihan reilun kokoista makkaria joista toista siis asuttaa 3 ja 5 vuotiaat pojat. Vauvan olisi siis tarkoitus tulla meidän makkariin mutta ensin sitä tarvii vähän rempata, hankkia joku kaapistosysteemi kun on pelkästään vaatehuone ja seiniin jotain uutta. Muuten tykkään asua tässä, on iso piha jossa muksut ja koirat mahtuu hyvin telmimään ja kesällähän me melkein muutetaan tuohon terassille :)

Autoista oli jossain vaiheessa puhetta. Meillä on Rellu Laguna farkku (vanhempaa korimallia). Saas nähdä miten saadaan sovitettua kolme istuinta takapenkille. Autobaby olisi hankinta listalla sitten vauvalle, vanhin istuu pelkällä korokkeella ja 3v istuu turvavyöistuimessa, se miten nuo tuonne sitten sijoitetaan jää nähtäväksi. Tarvii varmaan mennää jonnekin lastentarvikkeesesn sovittelemaan. Uutta autoa ei olla hankkimassa. Tuohonhan on mahdollista hankkia takaluukkuun lisäpenkit joten se on kyllä harkinnassa.

Omaa napaa: Olo tuntuu hyvältä. Pahaolo on hävinnyt kokonaan, jee jee. Vatsa kyllä näkyy jos osaa katsoa mutta matalavyötäröiset housut menee vielä päälle. Kohta alkaa varmaan epäilykset heräämään sukulaisissa, ei siis olla vieläkään kerrottu kauhean monelle. Aavistuksen omaisia liikkeitä tuntuu jo, varsinkin illalla ja silloin kun on itse paikoillaan ja keskittyy kuulostemaan. En yhtään ihmettele aikaisia tuntemuksia, sitä kun tietää mitä odottaa ja kuopuksestakin mies tunsi potkut vatsan läpi jo rv 15.

Mites, harrastatteko paljon vielä liikuntaa? Mä lenkkeilen tietty koirien kanssa ja lisäksi käydään laskettelemassa n. kerran viikossa. Tuo 5v on saanut varsinaisen laskettelukärpäsen pureman ja jo sujuvasti mennä vetelee rinteen kuin rinteen. 3v ei vielä oikein ole innostunut niin on saanut jäädä mummolaan leikkimään siksi aikaa.

Mutta nyt jatkamaan siivousta

minttupipsa kera mölliäisen rv 12+4

Vierailija
10/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylla taalla kovin pukkaa flunssaa paalle, paa on jo nyt kuin nelikaistanen moottoritie! Hirvee hedari!!! Yritan nyt vaan sinnitella enka ihan heti tabuja ottais...

Mua naurattaa kaikkien (sori) jutut pienista kampista; meilla kun asutaan 6 henkea n. 90 nelion kolmiossa (oma ok-talo), Siis kaikki nelja likkaa on yhessa huoneessa! Vahiin kay tilat ennenkuin loppuu, mutta vuosia ollaan suunniteltu ylakertaa, ja vielakaan sita ei olla tehty, haaveissa on hyva elaa! Meilla ei oo lainoja eika mitaan, ollu viela koskaan, joten josko taman kevat-kesan aikana saataisiin sitten aikaiseksi aloittaa, ja pakkokin jo! Eika meilla siltikaan likat omia huoneita saa; kaks yhdessa ja jos taa masukki sattuiskin oleen eri sukupuolta saa aivan oman pienen huoneen kasvattuaan. Meilla kuitenkin nuo makkarit on lahinna nukkumista varten, eli paivat pitkat ovat pihalla, tai anopilla naapurissa, joten meilla ei senkaan vuoksi aivan hirveeta paniikkia ole...

Nyt tietenkin asia on nopeesti muututtava, kun vanhimmat kaks alkaa oleen teineja (15 ja 11) ja nuorimmainen ' hairitsee' oman nurkan touhuja...

Mutta sopu tilaa antaa, ja kesat menee nopeesti kun joka paiva rantaillaan ja kuljetaan joka paikassa; miehen siskolla on hotelli jossa kaydaan uimassa useesti! Taalla muuten on jo tays kevat; talla viikolla alkoikin jo yli kahdenkymmenen asteen ilmat aurinkoineen!

Voikaa hyvin

- levinia ja hope rv 11+6-

Vierailija
11/11 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää sanoa [b]Kirahviinalle[/b] tsempitykset! Ja pieni piristys - Mulla on ollut koko alkuraskauden paljon menkkamaisia jomotuksia, välillä tosi kovia. Että saa ihan rauhoittua sohvalle pötkölle. Niistä kysyin ekassa neuvolassa ja th sanoi että ihan normaalia, etenkin uudelleensynnyttäjälle (ja kun vuotoa ei ole). Tässä viikolla mulla oli myös 4 supistusta suht peräkkäin!! Sitä vähän pelästyin, etenkin kun esikoiselta ei ollut yhtäkään supistusta ennen synnytystä. Ultrauksessa siitä mainitsin ja kun vauvallakin kaikki oli mainioisti, sanoi että toisilla voi olla aikaisinkin harjoitussupistuksia.

Mutta mene ihmeessä mielenrauhasi vuoksi tarkistuskäynnille äippäpolille! :)

[b]Huldio[/b] - Mullakin on maha hävinnyt aika paljon. Ei siis turvota enää niin paljoa, kuin alussa. Ja tuolla ultrassa myös valkeni (jälleen) kuinka PIENI se kohtu vielä onkin! Ei se kohtu siellä vielä masua paljoa kasvata :) Vaikka onkin kooltaan appelsiiniin tai greippiin verrattavissa. Kasvaa enimmäkseen " selkää vasten" hyvässä suojassa vatsanpeitteiden alla. Mutta tietysti yksilöllistä myöskin, mulla voi pompsahtaa aika ajoissa kumpu esille, kun lantio on aika kapea (muutenkin pieni). Pikkasen tunnen kohtua käsin, about 5cm häpyluusta ylöspäin.

[b]Asunnosta[/b] - Ollut aikasemminkin puhetta ;) Meillä rivitalokolmio 75m2, pienet on makkarit, mutta eiköhän hetken aikaa mahduta tähän. Sitten kun vauva kasvaa taaperoksi, pitääkin miettiä mitä sitten :) Omaa mietitään heti kun rahatilanne sallii! Ei mitenkään mielellään vuokralla asustele.

[b]Liikunnasta[/b] - Mä oon varmaan maailman pahin sohvaperuna ;D Tanssiharrastuskin jäi vuoden alussa, kun oli niin vetämätön ja pahoinvoiva. Jos jostain löytäisin mammajoogan, mutta vielä ei pysty oikein mitään alottamaankaan kun mies intissä. Eli vapaa-aika kortilla.

Mullakin ois siivous urakka edessä tai ei oikeastaan urakka, mutta itseni tuntien se voi yltyä sellaiseksi ;) Kun tarpeeks laiskottaa. Pientä järjestelyä, imurointia, pyykkäystä jne. Pojille lupasin kokata kunnon aterian illaksi, kun tulevat saunomaan. (siis miehen kaverit)

Dumle toivottelee rentouttavaa viikonloppua! rv 11+1