***viimeisten HELMIEN viikonloppu (PE-SU)***
Eiliset kuulumiset löytyvät täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9730462&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (34)
Hei! Tulin ilmoittautumaan. :) Luen eilisen ja tämän päivän pinot ja kommentoin sitten enemmän. KIITOS KOLOMONEN ja LOVIISA kommenteista!
Jolanda
Tulin pikaisesti tervehtimään!
Niin se olen minäkin täällä vielä yhdessä kasassa... Ja varmaan olen tiistaihin asti, kunnes käynnistetään. Huomenna yliaikaiskontrolli, mutta pieniä (ja harvianaisia!) kivuttomia suppareita lukuun ottamatta juuri mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä ei ole :( Hieman alko eilen vasta valua sellasta vetistä limaa, that' s it.
Ja kirjoitin jo tuonne " omaan" pinoon (enskoihin) KOLOMOSELLE kiitokset kunnon nauruista, ja sen mukanaan tuomasta supistuksesta (se perjantai-pullo-juttu, heh!)!!! Naurattaa vieläkin..hihihi...
Mutta joo, olen siis aika lailla heittänyt jo kirveen kaivoon, että alkaisi muka itsestään tämä kaveri tulemaan... Ja mun eräpäivä on ollut jo aikoja, aikoja sitten......... Koittakaa kohtalotoverit jaksaa!!!!!!!!
Pi-Ki ja Eemeli 41+4
Elikkäs meille syntyi " pieni" prinsessa rv 41+5 28.2.2007 klo. 18:14 painoa 3850g ja pituutta 49cm,pipo 35,5cm. (torstain poliaika siis jäi käyttämättä :D )
Synnytys meni hyvin,kesto reilu 5h josta ponnistus 4minuuttia ja kotiin päästiin tänään.Synnytystarinaa kerron tonne kunhan jaksan.=)
Niih ja vinkiksi kaikille joilla meinaa supparit laantua niin minulla auttoi siihen portaiden kävely/ kävely muutenkin ja syönti!!Noiden jälkeen supparit säännöllistyi uudestaan kun välillä tuli vain 1 supistus 10minuutissa.
Ja onnea kaikille muillekkin vauvautuneille!!
Jonzu ja neiti vajaa 2pvää
Eli meille syntyi TYTTÖ 27.2.2007 klo. 6.20 RV 41+1
3600g 50,5 cm ja pipo 35cm.
Synnytys kesti 3h15min. ja kaikki sujuis hyvin.
Tänään kotiuduttiin. Kirjoittelen joskus tarkempaa kertomusta kun jaksan.
TSEMPPIÄ lopuille helmille!!!
Jomppana ja tyttövaavi
Hei kaikki jäljellä olevat helmikset!!!
Kirjoittelin tuossa jo kertaalleen tarinaa tänne, mutta nettiyhteys sitten tilttasi ja teksti hävisi siinä mukana. Noh, uusi yritys.
Anteeksi avautumiseni eilen ja kiitos kannustavista kommenteista KOLOMONEN ja LOVIISA! Nyt olen jo paremmalla mielellä. Äitini on terveydenhoitoalalla ja oli soittanut Kättärin ylilääkärille. Sunnuntaina on vuorossa todella osaava ja inhimillinen naislääkäri, joka lupasi tulla tarkistamaan tilanteemme. Eilen tuli ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana todella pelko puseroon synnytyksen suhteen, mutta nyt olen taas rauhallisin mielin. Paikalla on hyvä lääkäri ja luotan synnytysosaston kätilöiden ammattitaitoon. Kiva kuulla KOLOMOSEN hyvistä kokemuksista Kättärin synnäriltä. Eiköhän meillekin perhehuonetta tarjota, mikäli niitä vaan on vapaana.
Kävin tänään vielä silmäpolilla tarkastuksessa, kun äidilläni on perinnöllinen silmäsairaus, joka saattaa aiheuttaa ponnistusvaiheessa sokeutumisen. Tästä syystä kaksi pikkusiskoani on leikattu. Silmät saatiin tutkittua ja kaikki oli kunnossa eli minulla ei onneksi samaa vikaa ole. Nyt voin tosiaan sunnuntaiaamuna lähteä turvallisin mielin synnyttämään.
SIPPU: Tsemppiä kovasti synnytykseen!!! Olet varmasti jo tositoimissa! Ihanaa!
PIKKU: Taisi olla limatulppaa se sinun suihkusaaliisi. :) Voimakkaampia suppareita sinne!!
KOLOMONEN: Neuvolakuulumisia odotellessa...
LOVIISA ja ÄIPPÄ: Tsemppiä! Minullakaan ei ole koko aikana ollut mitään synnytykseen viittaavia merkkejä. Mutta reilu viikko enää teilläkään kärvisteltävänä.
JONZU, JOMPPANA ja EMMU: ISOT ONNITTELUT PIKKUISISTA NYYTEISTÄ!!!! :´)
PIKILLE laitan kommenttia ensikoiden ketjuun..
Eipä täällä nyt tänään muuta. Eilen juttelin Kättärin toisen lääkärin kanssa puhelimessa ja hän rauhoitteli minua ja kertoi asiallisesti asioista. Sunnuntaita varten on kaikki valmiina. Nyt sitten pitäisi saada aika kulumaan siihen asti, että päästään asiaan. Nyt alkoi synnytys sitten oikeasti jo jännittää, kun on takaraja tiedossa. :) Voipi olla, että jää yöunet la-su välisenä yönä vähiin. :) Noh, onneksi huomenna on naisten 1. puolivälierä, että on edes jotain tekemistä. Nyt täytyy vaan koittaa pysyä terveenä (aamulla oli kurkku kipeä) ja olla ajattelematta synnytyksen käynnistystä IHAN KOKO AJAN. :)
Tsemppiä viimeisille kärvistelijöille. Olen huomenna vielä koneella ja palaan sitten kotiuduttuamme kertomaan kuulumiset. Mammutti pääsikin jo tänään käynnistykseen. Onkohan siellä nyytti jo sylissä?!? :)
Nyt lähdemme äitini luo saunaan ja syömään. Mukavaa perjantai-iltaa kaikille!
Jolanda + Koukkis rv 41+6
Eilisestä vielä sen verran, että pettymys käynnin suhteen oli niin suuri varmasti osittain siksikin, että olin innokkaana odottanut kontrollia ja sitten kokemus olikin tuollainen. Mutta onneksi synnärillä on sitten aivan eri henkilökunta ja aivan varmasti ihania ja empaattisia kätilöitä.
Sitä vielä hehkutan, että ostimme tänään nyt sitten Stockan tarjouksesta oman videokameran. :) Kun miehen kaveri, jolta meidän piti kameraa lainata, halusikin sen sitten takaisin jo ennen synnytystä. Nyt saadaan sitten vauvan ensihetkiä myös videolle. :) Ja myöhempiäkin hetkiä. On ne vaan niin kivoja muistoja. Itselläni, kun on tuo muisti sitä luokkaa nykyään, että en varmasti enää jälkeenpäin muista vauvan kehitysaskeleita ellei niitä ole tallennettu nauhalle tai kirjaan. Meinaatteko muut täyttää vauvakirjaa?? Me saamme sen lahjaksi ja tarkoitus olisi sitä täytelläkin. Sen suhteen yritän tsempata. :)
Eipä nyt muuta. Palailen illemmalla ainakin lukemaan ketjua..
Jolanda
LENNARDILLE myös ISOT ONNITTELUT vauvasta ja kaikille muillekin, joita olen unohtanut onnitella! Jouduitpa todella nyyttiäsi odottelemaan, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja nyt on vihdoin vauva kotona! :)
Jolanda
uusista helmistä
Mini-05, lennard, Emmu80, jomppana ja -Jonzu-
sekä tietysti kaikille muillekkin vauvautuneille.
Hengessä ollaan edelleen mukana niin kauan kuin jokainen arvokas helmi on saatu maailmaan.
Hyvä meidän helminauha!
Toivottavasti tämä on viimeinen viikko raskaana teille kaikille.
Supistuksia!
MyQ
Onnea vauvautuneille!!!
Just tulin tässä kotia koko päivä on menny liikenteessä...
Eli sain ens viikon torstaille sen ajan sinne yliaikaiskontrolliin mut toivon kovasti ettei tarttis enää sinne asti odottaa.tänäänkin on pieniä sieviä supisteluja tuntunu.saisivat vaan koventua!!!
Onkos se ihan normaalia et vaik aamulla tuli sitä limaa nii loppupäivänä sit ei oo tullu?
Sippuki tais lähtee tosi toimiin ja kelläs se oli käynnistys.toivottavasti siellä ollaan jo nyytit sylissä...:)
Ja Jolandalla ainaki viimeinen viikonloppu vaavi vielä masun sisäpuolella...mitenköhän meillä muilla???saas nähdä...:)
pikku85 41+1
Se on taas sitten lauantai. Illalla oli muutamia lupaavia supistuksia, mutta ne sitten kyllä laantuivat kokonaan ja nyt on takana tosi hyvin nukuttu yö. Ehkä sitten tänään....
Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille, Jolandalla on edessä sitten valvottu yö (siis ensi yö)!
Nyt ei muuta kun viikonloppuja kaikille!
t.kolomonen 40+5
kauhee yö takana täällä...oli liian kuuma nukkua ja joka kerta ku kylkee käänsi niin pikkusen supisti...
Masunenki rupes siinä viiden aikaa jumppaamaan ja ei tullu unta enää ku joskus kuuden jälkeen uudestaan...pitänee ottaa ehkä päikkärit tänään jos meinaa väsyttää...mulla meinaa tuo unirytmi olla ihan sekasi ku vaikka väsyttäs nii uni ei tuu ja sit ku nukahtaa ja herää siinä 4-5 välillä vessaan nii takas sänkyyn mentäessä on niin reipas olo et vois tehä kaikkee muuta ku nukkua!!!
Olipas siinä valitusta...sorry
pikku 41+2
Täällä sitä edelleen.... Nyt on pakko myöntää että mun koko raskausajan jatkunu positiivisuus alkaa pikku hiljaa hiipua.. Nyt on sit vielä hirvee turvotus iskeny, taitaa olla tuttu vaiva monelle. Eilen oli jo vähän sellanen fiilis että yöllä vois jotain tapahtuakin, ja mainitsin siitä miehellekin. Oli supisteluja harvakseltaan tosin, ja jomottelua oikeestaan koko päivän. Mutta ei niin ei. Yöllä ei mitään, eikä nytkään. Voi itku jos tässä nyt alkaa sellanen " meinailu" , että tuntuu lupaavalta ja toiveet nousee mut sit ei kuitenkaan homma käynnisty kunnolla.
Noh, palailen positiivisemmalla mielellä myöhemmin...
loviisa rv 40+5
unohtu ihan ONNITTELUT kaikille nyyttinsä saaneille!!
Ihanaa vauvantuoksuista arkea toivottelee,
loviisa
Loviisa mä tiedän tosiaan miltä susta tuntuu...ihan niinku ois omia ajatuksia lukenu tosta sun tekstistä...Voimia sullekki!!!
pikku 41+2
Hyvin nukuttu yö takana, toivottavasti vielä ensi yönäkin saisi edes muutaman tunnin unta. Täksi päiväksi on onneksi jonkun verran ohjelmaa, joten aika kuluu nopeammin. Pitää mennä Stockalle palauttamaan kamera, koska kuvan laatu on SURKEA. Argh! Meillä on nyt ollut kyllä jo huonoa tuuria näiden videokameroiden kanssa. Noh, täytyy kuvailla digikameralla sen minkä kuvaa.
Illemmalla onkin sitten tosiaan se naisten korispeli. Juuri eilen miehelle sanoin, että nyt kun menen sitä katsomaan ja siellä on ihmisiä vaikka kuinka, niin eiköhän mene siellä vedet tms. :) Eilen illalla maha kovettui pitkästä aikaa (kivuton supistus??) ja viime yönä heräsin kaksi kertaa alavatsakipuun, mutta muuten täysin oireetonta ollut. Voipi olla, että vauva tulisi itsekseen, jos vielä muutaman päivän odottelisi, mutta ihan hyvä, että päästään huomenna asiaan. Sitä kun ei voi tietää ja sitten jos ei tulisikaan, niin olisi edessä 5 kiloisen synnytys.
Aika hassu fiilis. Viimeinen päivä raskaana ja huomenna toivottavasti jo näemme pienokaisen. Nyt pitää ottaa vielä viimeiset mahakuvat ja punnitukset. :)
Tsemppiä PIKKU, KOLOMONEN ja LOVIISA. On varmasti hermoja raastavaa, kun on pieniä oireita, jotka viittaisivat lähdön lähestymiseen, mutta lähtöä ei sitten kuitenkaan tule. Voi kuitenkin olla, että jo ennen ensi viikonloppua kaikilla meillä viimeisilläkin helmillä on nyytit sylissä jo. Se lähtö voi kuitenkin tulla niin yllättäen. TSEMPPIÄ kovasti viimeisiin odotuspäiviin!!!
Jolanda + Koukkis rv 42(!!!)
Heipsistä!:)
Tulin tuolta vauvapuolelta piipahtamaan tänne ja kurkkimaan ketkä ovat vielä jakautumatta. ;) Tsemppiä nyt kovasti näihin viimeisiin odotuspäiviin! (ei uskalla laittaa viikkoihin ettette kovasti tulistu) ;)
Meillä tuolla vauvapuolella alkaa pinot jo hieman kasvamaan vaikka monet ovat kyllä jättäneet pinoilun nyytin saatuaan. :/ Mutta tulkaahan tekin mukaan sinne helmien pinoon vaikka vauvanne nyt maaliskuulla syntyykin! :) Tuttu porukka kun jo ollaan!:)
Hassua muuten ajatella, että on jo maaliskuu!:) Sieltä se kevät tulla tömpsyttää kovaa vauhtia! ;)
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja oikein paljon supistuksia!
Toivottaapi: frog2 ja pikkutyttö jo 1kk!
Mihis kaikki ovat hävinneet, kun on niiiiiin hiljaista?!? Taitaa olla moni viikonloppusin muissa hommissa kuin koneen ääressä.
Minulla on nyt koko päivän jomotellut alaselkää. Olisikohan toivoa, että kohdunsuulla olisi tapahtunut jotain ennen huomista käynnistystä. Torstain tarkistuksessa kaula oli hävinnyt, mutta kohdunsuu ei ollut vielä avautunut eli sinänsä olen luottavaisin mielin, että saavat huomenna käynnistymään synnytyksen vihdoin ja viimein.
Päivittelin vielä viimeiset masukuvat kotisivuilleni. http://www.edu.stadia.fi/~0502947/ Onpahan maha kasvanut vielä ihan kivasti viikossa. :) Huh! Tai ainakin roikkuu tuossa edessä nyt ihan kunnolla. Vatsanympärys oli tänään isoimmillaan 120 cm, mutta sekin riippuu niin siitä, että mistä kohdasta mittaa.
Mukavaa iltaa viimeisille helmenkantajille ja jo vauvautuneille!!!
Jolanda
Huih, ihan kohta sulla on oma käärö sylissä!! Voi tosiaan jäädä unet aika vähiin, mut koita huilata silti! Tai eihän sitä tiedä vaikka synnytys käynnistyis ens yönä itekseen!
Ja kiitos pikku85 tsemppauksesta, sulla noi viikot onkin vielä pidemmällä ku mulla. itellä jännästi fiilis vaihtelee, välillä aattelen et onpas ihana kun saa vielä viettää aikaa kahestaan esikon kanssa, ja touhuta kaikkee kivaa. Elämä muuttuu sit kuitenkin aika paljon... Ja etenkin nautin päikkäreistä jotka oon saanu nukkua tytön kans koko äippäloman ajan - ihanaa! Välillä mieli taas on mustempi, ja sitä aattelee että taasko tässä piti käydä näin, taas mennään pidemmän kaavan mukaan. ihmisten kommentit " ei sinne kukaan ole sisälle jääny" ei todellakaan lohduta vaan ärsyttää. Nyt on sekin rumba sit käynnissä, joka päivä saa vastata monta kertaa kyselyihin " Joko? joko? höh, eikö vieläkään??!"
Onkos muuten kolomonen päässy jo synnärille?!!
loviisa rv 40+5
täällä taas ei uni tuu silmään.
Jolandalle tosiaan tsempit ja koita levätä nyt yöllä
vaik voi jänskättää kyllä...
Loviisa tosiaan rupee ottaa pattii ne ihmisten voivottelut ja ei sinne kukaan oo jääny kommentit...mulla meinaa vaa tuo aika käyä pitkäks ku tää on meidän ensimmäinen nii ei tartte aamuisin ruveta huolehtiin muutako itsestään ja ehkä vähän tuosta ukostaki;) nii sit meinaa yksinään täällä ku ukkoki töissä nii aika käyä pitkäks...
tuli käytyy saunomassa tälle illalle ja masunen onki sen jälkee jumpannu koko illan...voi että toivon et ei tarttis enää kovin montaa päivää odottaa itselläkään...mut taidan lähtee yrittää jos se nukkumatti sieltä pikkuhiljaa tulis...siellä ois vissii nyt se kuunpimennys menossa...
pikku 41+2 edelleen
ettei ihan hukuta muiden ketjujen alle. Sippu onkin päässyt jo tositoimiin, tsemppiä vaan sinne! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Ja pikku85:llä vaikuttaa lupaavalta tilanne, ite olis niin ilonen ku tulis edes jotain limaa tai vastaavaa, mutta ei niin ei. pari hassua supparia on tosin tänään tullu, mutta enpä jaksa uskoa niiden mitään tarkottavan.
Palailen varmaan vielä myöhemmin, nyt on mentävä syömään...
loviisa