Miksei nykynuoriso pidä enää Jussi-paitoja?
Meillä oli kouluaikaan suurimmalla osalla pojista Jussi-paidat.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Helvetin rumia.
Ihan kivannäköisiä ovat. En tosin ollut sitä mieltä joskus 5-vuotiaana kun sellaista jouduin pitämään.
Kutittikohan se? En muista, lapsena oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myynnissä kuin pohojanmaan kaupoissa.
Kyllä on. Esimerkiksi Kärkkäiseltä löytyy. Kärkkäisellä on myymälöitä mm. Lahdessa ja Jyväskylässä. Kumpikaan ei ole Pohjanmaalla.
Kärkkäinen on pohjanmaalta kotoisin
Niin? Ei Lahti ja Jyväskylä silti ole Pohjanmaalla. Eli Jussi-paitoja saa muualtakin kuin Pohjanmaan kaupoista.
Ilman Kärkkäistä ei Jussipaitoja saisi Lahdesta, ja Jyväskylästä.
Kyllä saisi. Niitä voi vaikka ihan itse neuloa. Ei tarvita nazzikauppoja siihen, että jussipaitoja saa. On niitä myynnissäkin muualla kuin Kärkkäisellä. Olen nähnyt niitä esim. Citymarketissa.
Ei löydy enää k kaupoista, ainakaan verkkokaupasta, ja Kärkkäistä on turha leimata, kun tuntuu olevan ainoa joka ymmärtää myydä perinnevillapaitaa.
Kohta tulee Häjyt 2 -leffa, sitä katsomaan mennessä voi varmaan laittaa Jussi-paidan.
Koska Lapuan liike taisi ne aikoinaan pilata.
No kyllähän ne miehet pitää ja puolihametta samalla.
Tähän on tultu.
Jussipaita olis sheinin rinnalla ihan liian kallis. Samalla rahalla saa ainakin 20 erilaista mekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska Lapuan liike taisi ne aikoinaan pilata.
Ei Lapuanliikettä siihen punaharmaaseen Jussipaitaan yhdistetty, se oli pohjanmaan perinnepaita.
Koska Juha Mieto on lopettanut hiihtämisen.
Miksi kukaan pitäisi jotain 1920-luvun pohjalaisnäytelmään luotua teatteriasua?
Itse käytän mielummin sitä alkuperäistä kalastajavillapaitaa...
Vierailija kirjoitti:
Koska Juha Mieto on lopettanut hiihtämisen.
Hiihtääkö Juha Metso vielä?
Stadissa en ole koskaan nähnyt kellään sellaista, rumiakin ovat.
Mietaa ja muut sovinistit eivät ole enää tätä päivää. Siksi niitä jussipaitojakaan ei käytetä.