Kuinkahan suuri voi sf-mitta olla, mikä on ennätys?
Itselläni on nyt 40cm ja voin kertoa, että suurempi ei enää mahdu olemaan. Mutta jos on pidempi ihminen kuin minä (164cm) niin tuohon häpyluun ja rintalastan väliin periaatteessahan mahtuu melkoisesti mittaa lisää jos on ollakseen reilumman mittainen kohtu..
Kommentit (3)
itse asiassa pienillä naisilla sf-mitasta tulee yleensä suurempi kuin pitkillä naisilla, koska "sisätilavuutta" on vähemmän. Sf-mittahan mitataan sitä mahan kaarta pitkin, eli ei naisen pituus mitenkään rajoita sen kasvua - ulospäinhän se jossain välissä alkaa kasvaa.
Itse olen melkein 180 pitkä ja sf-mitta oli suurimmillaan 33 cm, syntyi keskikokoinen lapsi hieman yliajalla.
Kakkoselle: Suomessa sf-mitalla kuvitellaan seurattavan sitä että lapsi kasvaa tasaisesti, vaikka oikeasti kohdun kasvu ei takaa lapsen tasaista kasvua. Tosi vanhanaikainen ja ei kovin pätevä tapa seurata lapsen hyvinvointia siis.
Joo, vähän vanhanaikaiselta kuulostaa. Minulla ultrattiin joka lääkärinkäynnillä! Kustannuskysymyshän tuo lienee.
2
Mikä tuon sf-mitan funktio oikein on? Minä olen saanut lapseni ulkomailla (yksityislääkärin seurannassa) eikä yhtä ainoaa kertaa ole mitattu mahaa mittanauhalla!