Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva ahdistus esiintymisen takia

Vierailija
17.01.2025 |

Joudun työni vuoksi olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä, esiintymään jne. Ja koko ajan hävettää ja ahdistaa joku mitä olen sanonut tai tehnyt...Pitäisikö vaihtaa työtä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apua. Terapia ja lääkkeet. 

Vierailija
2/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin tuollaiset työt. Nykyään nukun paremmin eikä työt tule kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot aina ollut jännittäjätyyppiä, niin vaikeahan siitä on päästä eroon.

Vierailija
4/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se ei ole yhtään helpottunut esiintymistoistojen jälkeen, niin tuskin myöhemminkään.

Vierailija
5/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Ajan kanssa helpottaa. Ei kannata muutoin mieluisaa työtä vaihtaa tuon takia. 

Vierailija
6/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kykene työhösi, vaihda, siihen vamrasti löytyy niitä, jotka kykenee.

Vierailija
7/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helpottaa, mulla helpotti, ja nyt jopa tykkään esiintyä. Terapia, aluksi lääkitys, esiintymisjännityskurssi. 

Vierailija
8/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan työtä. Olen korkeasti koulutettu mutta kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta, oman terveyteni vuoksi en voi tehdä työtä, jossa pitäisi esiintyä tai olla yhteydessä asiakkaisiin. Sain viimein työn, jota tehdään täysin itsenäisesti, ja elämänlaatuni on parantunut huomattavasti. Muistan sen kauhean ahdistuksen ja puristuksen rinnassa, kun aiemmassa tehtävässä piti soittaa asiakkaalle. Kehoni kertoi, että minua ei ole luotu tuollaiseen tehtävään.

Vierailija
9/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kykene työhösi, vaihda, siihen vamrasti löytyy niitä, jotka kykenee.

Mitä te alapeukutatte?

pitäisikö siis työntekijän väkisin olla töissä, joosta syntyy turhaa stressiä? Ennenaikainen kuolema?

te ootte vajaita

Vierailija
10/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin. Älä luovuta kuitenkaan! Yritän aina hokea itselleni, että muiden mielipiteillä ei ole väliä kunhan hoitaa hommansa. Kaikki ajattelevat nykyään toisistaan negatiivisesti tai sitten miettivät ihan omia juttujaan. Asioita ajautuu helposti suurentelemaan mielessään. Tsemppiä sulle <3

Vierailija
11/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen vaihtamaan työtä. Olen korkeasti koulutettu mutta kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta, oman terveyteni vuoksi en voi tehdä työtä, jossa pitäisi esiintyä tai olla yhteydessä asiakkaisiin. Sain viimein työn, jota tehdään täysin itsenäisesti, ja elämänlaatuni on parantunut huomattavasti. Muistan sen kauhean ahdistuksen ja puristuksen rinnassa, kun aiemmassa tehtävässä piti soittaa asiakkaalle. Kehoni kertoi, että minua ei ole luotu tuollaiseen tehtävään.

Juu, kyllä se on ihan järkevää tuunata elämäänsä sen sijaan, että väkisin tunkee itselleen sopimattomaan muottiin.

Itselleni raja on ainakin siinä, etten tee työtä josta selvitäkseni minun pitäisi syödä lääkkeitä.

Vierailija
12/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa. Menin ekaksi esiintymisjännittäjille suunnatulle kurssille, mut lopulta paremmaksi osoittautui improvisaatioteatteri. Siinä oppi heittäytymään ja nauramaan itselleen.

Vierailija
13/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kokeilet näyttelemistä? Otat roolin, etkä esiinny itsenäsi. Yksi tuttu tunnusti, ettei koskaan soittele, koska pelkää puhelinta. Työssään vastaa puhelimeen ja soittaa milloin mihinkin, eikä se kuulemma ole ongelma, koska se on virallista. Hän ei tavallaan ole itse paikallakaan.

Vierailija
14/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
15/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ajan kanssa ohi menee. Kokemusta on.

Vierailija
16/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kokeilet näyttelemistä? Otat roolin, etkä esiinny itsenäsi. Yksi tuttu tunnusti, ettei koskaan soittele, koska pelkää puhelinta. Työssään vastaa puhelimeen ja soittaa milloin mihinkin, eikä se kuulemma ole ongelma, koska se on virallista. Hän ei tavallaan ole itse paikallakaan.

Auttaa vähän, mutta ei taida olla pidemmän päälle terveellistä mielenterveydelle esittää jatkuvasti jotain muuta ihmistä.

Vierailija
17/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osaaminen tulee harjoittelun kautta. Harjoittele siis. 

Vierailija
18/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki osaaminen tulee harjoittelun kautta. Harjoittele siis. 

Tiettyyn pisteeseen saakka. Omia luonteenpiirteitä ja temperamenttipiirteitä ei kuitenkaan tule sivuuttaa.

Vierailija
19/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin nuorena hirveä esiintymisjännittäjä. Ääni tärisi, kädet tärisivät, pulssi nousi... Mutta opettajana olen työskennellyt 25 vuotta. Kaikkeen tottuu. Pidän työstäni, mutta en edelleenkään pidä vanhempainilloista, kun pitää puhua vieraille aikuisille salin tai auditorion edessä.

Vierailija
20/20 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön propralia. Jännittää aina, muttei se näy ulospäin juurikaan tuon beetasalpaajan avulla.