Hämeenlinnassa ei pääse lainkaan hammashoitoon
Yritin jo joskus 2020 ja sanottiin ettei ole aikoja eikä jonoja. Myöhemmin sama juttu. Eli olen odotellut jo 5 vuotta. Miten muissa kaupungeissa pääsee muka hoitoon?
Kommentit (51)
Odottavat että hampaat tippuu vuosien jonoissa, niin sitten ei tarvitse hoitaa, voivat ehdottaa tekohampaita jos rahaa niihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse viime vuonna sain ajan 3 kk päähän, tarkastuksesta kyse. Toukokuun alussa soittelin ja aika oli elokuussa. Suuhygienistille oli tämän jälkeen seuraavalla viikolla aika ja hammaslääkärille uudestaan syyskuussa, että paikattiin yksi reikä. Olisi saanut aikaisemmin, mutta ei ollut vaivoja yms. Tämä Hätilän hammashoitolassa, ihan kunnallisella puolella. 🤔🤔
Samassa osoitteessa minullakin toimi hyvin kunnes muuttui "vain puhelinvarauksia". Tiskillä alkuun pääsy hoitui hyvin ja jatkoaikoja annettiin lähtiessä. Puhelimella en aikaa sitten saanut kun joko oli varattua tai ei vastannut.
Hämeenlinnassa julkisen puolen hammaslääkäri löi lastani! 6- vuotias pelkäsi, kun hammaslääkäri ei noteerannut häntä ensin mitenkään, istutti sitten penkkiin ja komenteli tylyllä äänellä. Kunnon lapsivihaaja! Pelkäävää lasta uhkailee ja sitten lyö! Huusin niin että kuului varmasti pihalle asti ja soitin poliisille.
Harmi etten löydä sen hammaslääkärin sukunimeä mistään, etunimi on Tiina. Näyttää vähän virolaiselle ja puhui epäselvästi. Toivottavasti saa kenkää koko maasta.
Helpompi on mennä neulansilmästä läpi, kuin työssäkäyvänä veronmaksajana julkiseen hammashuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei Järvenpäässäkään. Soitin juuri varatakseni hammastarkastusaikaa, niin en päässyt edes jonoon. Sanottiin että soita kesäkuussa uudestaan.
Sama Espoossa.
Menkää yksityiselle, hoito ja kohtelu parempaa, saat itse valita lääkärin.
Valinta-kysymys, mihin rahansa laittaa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun onnistuu "pääsemään sisään" Hämeenlinnan kunnalliseen hoitoon, niin homma toimii ihan siedettävästi. Useasti on niin, että uusia aikoja ei ole antaa, kun kalenteri on täynnä seuraavan vuoden tms. Eli muista soittaa heti uudestaan silloin kun on neuvotto, se auttaa asiaa. Tai sitten valittaa tuskaa ja särkyä, ja sitä kautta hoitoon.
Nopeammin toki onnistuu, jos joku kaveri asuu esim. Hattulassa, niin muuta kirjat sen luokse hetkeksi. Jokin aika sitten siellä ei ollut lainkaan jonoja.
Ei tarvitse vaihtaa kirjoja voi ihan vain valita hoitopaikakseen Hattulan terveysaseman jos siellä haluaa hoitonsa tapahtuvan
Koskee vain terveyskeskushoitoa. Hammashoito on hyvinvointialueen hallinnassa ja ajan voi varata ihan mille tahansa terveysasemalle.
Ennen Hämeenlinnassa edes lapset kutsuttiin säännöllisesti tarkastukseen, mutta peruin sen aina. Isommalla lapsellani oli reikä ja puudutuksesta huolimatta sattui kamalasti. Laittoi sitten väliaikaisen paikan ja jatkoaika muutaman päivän päähän. Sanoi vaan, ettei voi enempää puuduttaa. Vein lapsen Oraliin, otettiin röntgen ja sen mukaan oli porannut lähes hermoon. Poraus nopeutti hermon vetäytymistä ja viikkojen päästä Oralissa paikattiin kivuttomasti. Ei sen jälkeen tarvinnut viedä todella pelkäävää lasta julkiselle. Monta vuotta pelkäsi järjettömästi, nyt nuorena aikuisena käy Oralissa.
Toiselle lapselle jossain vaiheessa hiipui kutsutkin ja käytin Oralissa. Viime kesänä tuli kirje, että kun lapsi vuoden päästä täyttää 18, loppuu ilmainen hoito. No eipä sitä enää ollutkaan. Kirjeen mukaan tarkastusajan saa itse varata, mutta kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä :D
Ei ihme jos lastenkin hampaat mätänee suuhun. Tämän takia veroja maksetaan.
Miten niin muka? Sannan hallitus loi teille fantastisen sotemallin, jossa kaikista pidetään huolta, ketään ei jätetä, tuotetaan hienot terveydenhoitoplavleut ja vielä samalla saa yhden kosketuksen periaatteen mukaan kaikki tarvitsemansa sosiaalihuollon viran puolesta tarjottuna samalta palvelijalta ilman että tarvii edes osata kysyä.
Olen odottanut Espoossa 2 kuukautta aikaa hammastarkastukseen. Minulla on oikeus etsiä itse aikaa sivulta nimeltä luvn.terveytesi. En ymmärrä miksi sivulla on pankkitunnuksilla sisäänkirjautumisen jälkeen muka valittavana eri kuntia, alueita, hammaslääkäriasemia ja jopa hammaslääkäreitä nimeltä kun en ole sieltä yhtään vapaata aikaa löytänyt vaikka olen valinnut että kaikkia käy. Meitä pilkataan. En ole työelämässä eikä minulla ole varaa mennä yksityiselle. Haluaisin silti pitää hyvää huolta terveydestäni. Ennen viimeistä teveydenhuoltouudistusta sain ajan joka vuosi. Jotain on nyt mennyt rikki. Mitä? Kertokaa viisaammat jos tiedätte.
Vantaalla ei pidetä juurihoito kiirellisena, ajan voi saada kahden vuoden päähän jos tilaa ja eri puolelle Helsingin lähelle aamulla. Ja puudutus ei tehonnut. Jätän menemättä niin huono kohtelu. Ainakin jos suomalainen nimi.