Hämeenlinnassa ei pääse lainkaan hammashoitoon
Yritin jo joskus 2020 ja sanottiin ettei ole aikoja eikä jonoja. Myöhemmin sama juttu. Eli olen odotellut jo 5 vuotta. Miten muissa kaupungeissa pääsee muka hoitoon?
Kommentit (51)
Tampereella jonotus kesti 9 kuukautta. Eri asia mutta Tayssiin (Tampereen yliopistollinen sairaala) jonotin yli puoli vuotta.
Täällä vähän pienemmässä kaupungissa pääsee (yksityiselle) parin päivän jonotuksella
Ei Järvenpäässäkään. Soitin juuri varatakseni hammastarkastusaikaa, niin en päässyt edes jonoon. Sanottiin että soita kesäkuussa uudestaan.
Varasin ajan kesäkuun alussa tarkastukseen. Sain ajan marraskuulle. Jatkohoito helmikuun alussa. Tämä Hämeenlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä vähän pienemmässä kaupungissa pääsee (yksityiselle) parin päivän jonotuksella
Nyt taisi olla kyse kunnallisesta hammashoidosta. Yksityisille pääsee tietenkin.
Aamu-uutisissa tuli juuri tänään, että potilailla on oikeus pyytää päästä muualle hammashoitoon. Jos ei saa aikoja, voi kai valittaa jonnekin, kun kaikkialla pitäis kuitenkin olla se hoitotakuu, että tietyssä ajassa pääsee hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki vihaa Hämeenlinnaa..
Hah.
Jos on akuuttia kipua niin päivystykseen
Viisi vuotta sitten piti varata aika tarkastukseen mutta en ole edes jaksanut varata kun aikojen saaminen on kuulemma hullun hommaa eikä aikaa saa vaikka varaisikin.
HÄMEENLINNASSA JUURI TUONLAISTA .nyt kun forssankin lähi kunnista hammas lääkärit lopetettu jonotus n2v jos sittenkään pääsee kun kaikki on keskitetty hämeenlinnaan.
Kun onnistuu "pääsemään sisään" Hämeenlinnan kunnalliseen hoitoon, niin homma toimii ihan siedettävästi. Useasti on niin, että uusia aikoja ei ole antaa, kun kalenteri on täynnä seuraavan vuoden tms. Eli muista soittaa heti uudestaan silloin kun on neuvotto, se auttaa asiaa. Tai sitten valittaa tuskaa ja särkyä, ja sitä kautta hoitoon.
Nopeammin toki onnistuu, jos joku kaveri asuu esim. Hattulassa, niin muuta kirjat sen luokse hetkeksi. Jokin aika sitten siellä ei ollut lainkaan jonoja.
Forssassa toimii loistavasti, tai ainakin toistaiseksi, nythän tällä alueella lopetetaan terveysasemia.
Mulla on valmiiksi varattuna ajat sekä shg että lääkäri, shg varataan joka käynnillä uudelleen puolen vuoden päähän.
Vantaallakaan ei pääse edes jonoon, ainakaan kantasuomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Varasin ajan kesäkuun alussa tarkastukseen. Sain ajan marraskuulle. Jatkohoito helmikuun alussa. Tämä Hämeenlinnassa.
Mä olen juurihoidossa. Se aloitettiin elokuussa, seuraava aika oli marraskuussa mutta jouduin perumaan kun olin kipeä. Sain uuden ajan jo huhtikuulle.
Helsingissä vaan muutaman kuukauden jono ja suuhygienistille pääsi kolmessa päivässä
Vaihda hammaslääkäriasemaa, jos palvelu on tuollaista.