Herääminen joka päivä samaan aikaan, toimiiko?
Mulla ei toimi. Viikonloppuisin saatava nukkua pidempään, arkena kello soi 6.15. Lomalla rytmi muotoutuu aina myöhemmäksi ja nukun paremmin. Arkena valvon aamuyöt 90% öistä.
En nuku siis aamuyöllä, vaikka heräisin aina klo 6.15.
Kommentit (7)
Ei iltavirkku pysty luontaista rytmiään muuttamaan. Herätyskellon soitava joka jumalan aamu jos haluaa herätä aina samaan aikaan, mutta unet voi toki jäädä vajaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko stressiä tai masennusta? Menetkö riittävän ajoissa nukkumaan?
Vaihdevuodet. Ei sen kummempaa stressiä enkä ole masentunut.
toimii ja ei toimi... Viikonloppuisin saatan useinkin herätä aiemmin kuin arkena, jolloin saatan herätä vasta kun herätys soi. Mikähän logiikka tässäkin?
Ei toimi ei, vaikka joka aamu väkisin vääntäytyy ulos niin nukahtamisaika ei aikaistu juurikaan, jatkuva väsymys.
No ei toimi. Menen kyllä nukkumaan suurin piirtein samaan aikaan viikonloppuisinkin, mutta nukun la ja su aamuina 2-3 tuntia pidempään kuin arkena, eli herään kahdeksan ja yhdeksän välillä. Mulla on siis univelkaa, mutta minkäs teet, kun aika hankalaksi menisi harrastusten ja kotitöiden kanssa jos menisin nukkumaan joka ilta klo 20.00. Enkä kyllä tiedä että nukuttaisiko vielä edes tuohon aikaan. Luultavasti ei, ei ainakaan niinä päivinä kun on käynyt urheilemassa.
Mulla toimii. Herään joka ammu kl 6.00. Jossain vaiheessa alkaa väsymystä kertyä että nukahtaa illalla automaattisesti. Mutta jos siitä lipsuu niin ei toimi.
Millainen unen tarve sulla on (tunneissa).
Onko stressiä tai masennusta? Menetkö riittävän ajoissa nukkumaan?