Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOKO???

01.03.2007 |

Milloin voi alkaa " edesauttamaan" synnytyksen alkamista? Maha iso ja vauva reilu 3000g...valmiudet sitämyöden kait selvät...

Lääkäri sanoi että kaikki valmista ei muuta kun saa tulla, mutta ei käynnistetä turhaan. Tulee itsekseen sitten....NIIN MILLOIN???

Kun ei jaksaisi tätä olotilaa enään, ja vauvakin valmis niin mitä voisi tehdä?

Hyppiä jumppapallolla, harrastaa piiiitkiä kävelylenkkejä...??

Tiedän että olen varmasti monen mielestä hätähousu, ja saan monet teistä ajattelemaan että olen itsekäs kun ajattelen itseäni/jaksamisiani mutta silti otan riskin ja toivon erilaisia kannanottoja.

KIITOS!

Pallosalama rv37+4

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula on kaks muksuu ja ne on syntyny rv 41+6 ja rv 41+5... keinoja kokeilin vaikkas mitä mutta kun eivät tulleet ni eivät vaan tulleet :). Seksi oli ainoo mikä sai mulla suppareita aikaseks, mut nekin päättyi vaan nk veskisynnytykseen :P....

Saapihan sitä hättäillä, mutta kannattaa kyllä myös yrittää henkisesti varautua siihen että rv 42 istut polilla ison massun kanssa.

Vierailija
2/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen toivo sen muksusa syntyvän ajoissa (mä ainakin myönnän toivovani), mutta ikävä kyllä siihen ei kai juuri voi vaikuttaa - lapsi syntyy kun on valmis.

Mulle lääkäri toivotteli pitkiä kävelylenkkejä, liikuntaa muutekin, ja seksiä..mikään vaan ei oo vielä toiminu.

Sekin on kyllä totta, ettei kannata suotta liikoja odotellakaan..kun voi olla sitten piiiitkä odotus siellä lähellä rv42..

Tappert ja Puksu 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään nyt jo rv 41+3 ja kaikkea olen minäkin kokeillut. Tänään vasta alkoi runsaampi v.vuotokin, että ehkä on vielä toivoa saada pieni syntymään ilman käynnistystä... Mutta kävelty on joka päivä, samoin saunottu, on levätty, siivottu jne.......... Eipä sitä kai voi millään edes auttaa sen kummemmin - kai ne sitten vasta suostuvat tulemaan, kun ovat valmiita :)

Pi-Ki 41+3

Vierailija
4/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässä käy näin,eli sanotaan että ei voi kun odotella.

Sitten " tyydyn kohtalooni" ja odotan vaikkakin salaa toivon että jo parin viikon sisällä tulis =)

Kiitos teille vastanneille, ja APUA jollain oli yli 40vko.a meneillään tsemppiä vaan sulle!!!

Kiitos!

Pallosalama

Vierailija
5/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen on tosi hyvä. Vauva laskeutuu paremmin ja sitten kun supistuksia tulee niin vauva painautuu helpommin alemmas. Itse liikkusin niin paljon että kolme päivää että sain lopulta synnytyksen alkamaan viikolla 38 joka kuitenkin päätyi sektioon.

Eli liikkuminen, seksi, sauominen ja olen kuullut että jollain on auttanut ulostusruike. En tiedä mistä johtuu.

Varmaan jos suoli on toiminut huonosti niin voi olla jotain apua kun saa elimistön kunnolla toimimaan. Mutta tsemppiä sinulle. Muista että kyllä se vauva sieltä tulee vielä ja tosi piankin jos viikkoja jo noin paljon kasassa. (=

Vierailija
6/6 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei juuri mikään auta :( Ei ainakaan mikään ylenpalttinen rehkiminen, liikunta tms. (joka tietysti muuten on hyväksi). Olen siivonnut, shoppaillut, saunonut päivittäin (erittäin piitkät ja rankat löylyt!), käynyt pitkillä potkurilenkeillä, työntänyt (isoja..) lapsia potkurissa ja vetänyt pulkassa jne.. Tällä menolla saa vaan itsensä tosi kipeäksi ja liitoskivut ovat entistä hirveämmät. Ainuttakaan supistusta ei ole tullut noiden hommien aikana tai jälkeen.

Ainut, mikä minulle 100% varmasti aiheuttaa (yhden) supistuksen, on yhdyntä. Eli sitä jos jaksaisi oikein monta kertaa päivässä... :-/

Toinen ällistyttävä niksi, jota olen vasta kerran kokeillut on se sellainen (en tiiä virallista nimeä), että pyöritellään nännejä!! Sain ystävältä vinkin (hänellä käytetty sitä ihan sairaalassa synnytyksen käynnistämiseksi) ja totta tosiaan! Ei tarvi kuin hetki ärsyttää nänniä, niin jo supistaa :) En ole vielä testannut, mutta voisin kuvitella, että ihan kunnon meiningit saisi aikaiseksi, kun vaan jatkaisi tuota hommaa pidemmän aikaa. Mulla ainakin imetysaikoina nännien hipaisukin aiheutti hirveitä tuntemuksia jossain kohdun suunnalla ja supisteli tietysti aina imettäessä. Eli joku yhteyshän siellä on. Vai onkos se tää oksitosiinihormooni..?

Ja supparithan ne on se kaiken A ja O, että joskus synnyttämään pääsisi. JA että tulisi edes sellainen suht siedettävän kivulias synnytys! Se on mulle tosi tärkeää myös, kun en yhtään tykkäis niistä synnytyskivuista... Juuri sanoi gyne tutkiessaan, että muuten ok, mutta hiukan saisi vielä kypsymistä tapahtua kohdunsuulla.. On kyllä auki sormelle, mutta vielä kireähkö/kova ja se pehmeys on se kaikkein tärkein, että kohdunsuu lähtisi helposti avautumaan ja tulisi kenties yhtä siedettävä ja nopeahko synnytys kuin edellinen oli.. Sitä pehmeyttä siis odotellessa ja suppareita keräillessä! Tsemppiä kaikille!

mami, 39+5