Mihin tylypahkan neljästä tuvasta kuuluisit?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tylypahka?
Kuksa
Testin mukaan netissä Luihuinen, koska olen kunnianhimoinen ja tiedonjanoinen.
Joskus muinoin tein testin ja sain Hufflepuffin, oletan että se on tuo Puuskupuh? Olen lukenut Potterit vain englanniksi ja nähnyt elokyvat ilman suomitekstejä.
Puuskupuh. En ole riittävän rohkea Rohkelikkoon tai älykäs Korpinkynteen ja Luihuiseen minulla on liian "pehmeät" arvot.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ykkös elokuvassa se hattu oli eka pistämässä Harrya luihuseen tai se ainakin sano että se olis hyvä fitti sinne. Se tupa ei siis tarkota automaattisesti että joku on paha tai valehtelija
Ja myöhemmin selitettiin miksi niin teki.
Joko rohkelikko tai puuskupuh, paha sanoa kumpi todennäköisempi. Noilla kahdella tuvalla on yllättävän paljon yhteistä, kuten esim. lojaalius ja heikompien puolustaminen.
Rakentaisin oman kämpän yhdellä kepukan heilautuksella.
Nuo tuvat oli tarinan kannalta hyvä veto, muutenkin koko Tylypahka oli mahtava rakennelma. Tarinan alkuosassa marssitetaan kaikenlaista monella tavoin kiinnostavaa magiaa esille. Ehkä osassa oli näkevinään jotain vertquskuvallisuuttakin.
Rowlingin typerät lausunnot sukupuolivähemmistöistä eivät muuta sitä tosiseikkaa että hän on taitava tarinaniskijä
Vaikka kirjailija yritti vähän sekoitella pakkaa niin kyllähän sankarit kuului Rohkelikkoon ja pahikset luihuseen.
Toisaalta toi rohkelikkous piti sisällään aika paljon pöhköä riskinottoa ja hätäistä toimintaa ilman tarpeellisia taustatietoja. Se ei puhuttele minua ollenkaan. Haluaisin ilman muuta olla Korpinkynsi.
Luihuiseen. 🐍
N.23