Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska suru koiran lopetuksesta helpottaa?

Vierailija
15.01.2025 |

Vanha koira kyseessä, kunto romahti joten ei tarvinnut jossitella. Silti ihan kamala olo.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää mutta kyllä se ajan kanssa helpottaa. 

Vierailija
2/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaisen typerä kysymys aikuiselta ihmiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä harvinaisen typerä ihmiseksi.

Ap:lle osanotot ja lämmin halaus. Kyllä se ajan myötä helpottaa, vaikka nyt tuntuu, ettei kestä. 

Vierailija
4/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä voi tuollaista kysyä.

Vierailija
5/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan yksilöllistä. Mulla, kun olen hyvin herkkä ihminen, pari viikkoa meni niin, että itkeskelin sopimattomissa ja sopivissa paikoissa aika hallitsemattomasti. Parin viikon päästä pystyin jo olemaan yleensä esim. työpäivän itkemättä, kunhan en alkanut muistella ja ajatella sitä koiraa. Kotona iltaisin antauduin sitten surulle ja itkemiselle. Muutaman kuukauden päästä koira ja suru tuli mieleen enää satunnaisesti. Mutta kyllä minä vieläkin, lähes vuosi koiran kuoleman jälkeen, itken, jos alan oikein muistelemaan sitä koiraa ja sen suloisia tapoja. Ikinä en enää mitään eläintä ota, ei mun sydän kestä tällaista toista kertaa.

Vierailija
6/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan koira on syöty, niin suru hellittää. 

Vierailija
7/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle osanotot ja lämmin halaus. Kyllä se ajan myötä helpottaa, vaikka nyt tuntuu, ettei kestä. 

Älä kuuntele näitä kiusaajia. Olen samaa mieltä kysymyksen typeryydestä.

Nämä kiusaajat eivät yleensä edes ymmärrä kiusaavansa. Tämäkin tapaus varmasti luulee olevansa ihana ihminen, kun vielä lässyttää perään halauksia ja itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
8/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuinka tuore tapaus?

Vierailija
9/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset päivät ja viikot itkua. Kuukausia kovaa surua ja ikävää purskahduksina. Vuoden-parin päästä menetyksen on jotenkin hyväksynyt ja tilanteeseen on tottunut, vaikka muistelu saakin helposti kyyneliin. Hyvät muistot tulee surua enemmän mieleen ajan myötä ja tuska kyllä helpottuu, vaikka sitä ei ikinä siinä menetyksen hetkellä kykene mitenkään uskomaan. Tämä on oma kokemukseni.

Vierailija
10/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan koiran kohdalla kesti yli 30 vuotta, mutta se oli ns tapaturma. 

En sure enää, kuten en muitakaan eläimiä. 

Uskon että se fraasi kuolleista, jotka haluaa rakkaittensa pysyvän elämässä kiinni, pitää paikkansa.

Kaikki täällä on lahjaa ja lainaa, ja harva asia pysyy samana.

Vierailija
11/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vannon joka ikinen kerta, ettei koskaan enää lemmikkejä, kun se menettäminen tuntuu aina yhtä kestämättömältä. Mutta niin vaan suruprosessista selvittyä kaipaisi uutta eläinystävää elämäänsä.

Vierailija
12/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uusi homppa?

Vierailija
13/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa se on mutta me olemme ottaneet aina heti uuden koiran. Uusi koira on "saattohoitanut" vanhan eli meillä on ollut jonkin aikaa kaksi koiraa.

Vierailija
14/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa nyt oikeesti elämään muutakin kuin joku haiseva, kuolaava karvakasa. Jessus.

Vierailija
15/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuuntele näitä kiusaajia. Olen samaa mieltä kysymyksen typeryydestä.

Nämä kiusaajat eivät yleensä edes ymmärrä kiusaavansa. Tämäkin tapaus varmasti luulee olevansa ihana ihminen, kun vielä lässyttää perään halauksia ja itsestäänselvyyksiä.

No minä kyllä vastasin tuolle typeräksi kutsujalle, että hän on typerä. Pahoittelen, jos siitä sai sellaisen käsityksen, että kutsuin aloittajaa typeräksi. 

Vierailija
16/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se unohtuu kyllä nopeasti jos varsinkin keksii jtn muuta

Vierailija
17/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt elämäni kuudes rakas koira. Viisi edeltäjäänsä elävät ihania muistoina, kahta viimeisintä huomaan yhä joskus ikävöiväni. 

Mutta se varsinainen suru muuttaa kyllä muotoaan. Jaksamista ap! 

Vierailija
18/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranomistajat ovat kyllä itsekkäimpiä ihmisiä joita tiedän. Omien halujen vuoksi pakotetaan elävä olento asumaan heidän kanssaan. Tätä suhdetta sitten vielä pidetään "ystävyytenä", vaikka koiralla ei ole mitään vaihtoehtoja.

No, ei tarvitse minun mielipiteistäni välittää, uusi "perheenjäsen" vaan kuolleen tilalle.

Vierailija
19/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun beagle piti lopettaa eilen kun veristä kuolaa tuli .kasvain oli. eli  yli 14v.eilen kaivoin haudan meidän pihalle ja välillä itkettää ja ajatukset pyörii.onneksi olen talvi lomalla en olisi työkykyinen.päätös oli hirveä viedä koira piikille mut ei voinut muutakaan.ehkä joskus vielä koiran otan.

Vierailija
20/23 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanha koira jouduttiin lopettamaan kasvaimen takia n. 2,5 v sitten ja mietin koiraa lähes päivittäin. Suurin suru helpottaa muutamassa kuukaudessa. Mies suree koiraa vieläkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi