Uusi ongelma taas löydetty, Lappia ei saa enää kutsua Lapiksi!
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdään, yhden ihmisen puheista, näitä lehtijuttuja? Onko tämä jotain tahallista kansan provosointia? Sitten kita ammollaan ihmetellään kahtiajakoja kun lähes kukaan ei olekaan samaa mieltä. Mitähän jos jokainen suomalainen pääsisi volottamaan epäkohtansa iltapäivä lehdille.
No nyt on löydetty mielensäpahoittaja joka on pahoittanut mielensä toisen mielensäpahoittajan puolesta.
"Saako Lappia sanoa Lapiksi? Saamelaista Erjaa itkettää aktivistin puolesta"
Jos Lappi sana kielletään, niin sitten pitää kieltää tämä maalaisten käyttämä "hese". Mitä se edes tarkoittaa? Jollekin Helsinkiä, jollekin koko Uuttamaata! Helsinki on Helsinki tai stadi ja junantuomille Hesa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perä-Pohjolasta tulee peräpää eli takamus mieleen...
Perä-pohjola nimi on jo käytössä esim Tornion seutu on aina ollut Perä-Pohjolassa
Peräpohjolalla on oma kansallispukunsakin, se on aivan eri näköinen kuin saamelaisasut. Tuskin saamelaiset rupeaisivat käyttämään Peräpohjolan kansallispukua.
Jos harkitset matkustavasi Lappiin, yritän epätoivoisesti saada sinut ymmärtämään, että sinulle myydään valetta.
Lappiin matkustaessasi et siis oikeasti matkusta Lappiin, vaan sinua huijataan.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö niille keksiä suomalaisia nimiä sitten. Vaikka metsäeskimot vai mikä olisi parempi nimi?
Metsäeskimo ei onnistu, koska eskimo sana on kielletty jo aikaisemmin. Jäätelönkin piti vaihtaa nimensä.
Miksi media antaa tällaiselle palstatilaa? Noinko epätoivoisia ne ovat klikkien perään?
Vierailija kirjoitti:
Jos harkitset matkustavasi Lappiin, yritän epätoivoisesti saada sinut ymmärtämään, että sinulle myydään valetta.
Lappiin matkustaessasi et siis oikeasti matkusta Lappiin, vaan sinua huijataan.
Minua on siis huijattu lukemattomia kertoja ja olen sen antanut tapahtua. Ihania muistojahan ne ovat, olen iäkäs nainen, voin muistaa väärinkin, joku toinen on ottanut kuvia tuntureilta joissa luulen olevani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö niille keksiä suomalaisia nimiä sitten. Vaikka metsäeskimot vai mikä olisi parempi nimi?
Metsäeskimo ei onnistu, koska eskimo sana on kielletty jo aikaisemmin. Jäätelönkin piti vaihtaa nimensä.
Metsäpingviinipuikko sitten?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdään, yhden ihmisen puheista, näitä lehtijuttuja? Onko tämä jotain tahallista kansan provosointia? Sitten kita ammollaan ihmetellään kahtiajakoja kun lähes kukaan ei olekaan samaa mieltä. Mitähän jos jokainen suomalainen pääsisi volottamaan epäkohtansa iltapäivä lehdille.
Ip-lehti tekee provoavan artikkelin, ja ihmiset klikkaa sitä. Klikkijournalismia
Voisi aktivisti mennä katsomaan Iraniin vähemmistöjen elämää siellä sekä niiden oikeuksia. Tahallaan haluaa aiheuttaa anarkiaa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi media antaa tällaiselle palstatilaa? Noinko epätoivoisia ne ovat klikkien perään?
Koska mediassa työskenteleville on tärkeää opettaa ihmisille miten asioista tulee ajatella. Tämä ralli kiihtyy vaan.
Onneksi Petran ei ole pakko asua suomessa. Pakatkoon kamansa ja muuttakoon Venäjälle, kun kerran täällä ollaan niin rasistisia saamelaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mä löysin sulle oikean ongelman johon voisit kiinnittää huomiota, joka ei ole teidän levittämää kulttuurisota paskaa: Suomessa on massatyöttömyys 9%, eli lähes 300 000 työtöntä.
Kaiva se sun pää sieltä perseestä ja tee jotain joka hyödyttää tätä kurjistuvaa ja köyhtyvää maata.
Työttömiä TYÖNHAKIJOITA on 300000 ja työttömiä on noin puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Petran ei ole pakko asua suomessa. Pakatkoon kamansa ja muuttakoon Venäjälle, kun kerran täällä ollaan niin rasistisia saamelaisia kohtaan.
Miksi hän sinne muuttaisi? Eihän siellä ei voi häiriköidä ja vaatia vähemmistön oikeuksia juotumatta vankilaan toisin kuin suomessa.
Millähän Petra pakottaa koko maailman ihmiset lopettamaan Lapland -sanan käytön? Vähän arvelen, että kiinalaisia ei paljon kiinnosta mikä sen paikan nimi on.
Me kannatamme tätä ehdostusta, "lappi" on ehdottomasti rasistinen termi ja sen tulisi sensuroida somesta sekä tuomita sakkoihin vihapuheesta.
t. SDP, Vas., Vihr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän sinne muuttaisi? Eihän siellä ei voi häiriköidä ja vaatia vähemmistön oikeuksia juotumatta vankilaan toisin kuin suomessa.
Petra vain taisi nyt sinänsä mokata, että "Myöhemmin hän lisäsi Instagramin tarinat -osiossa, ettei kiellä suomenkielistä termiä Lappi." Eli suomalaiset saavat käyttää omia sanojaan. Mutta muun maailman väestöltä hän haluaa kieltää Lapland -sanan käytön. Mitenhän Petra ajatteli tämän tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Näyttääpä ylimieliseltä lehtikuvassa, eikä ollenkaan edes geneettisesti saamelaiselta.
Hän muistutti minua Rachel Dolezalista.
Hän oli afroamerikkalainen aktivisti, joka oli muka musta. Myöhemmin kävi ilmi, että hän oli itse asiassa lumivalkoinen.
Samalla Eskimopuikkoa mutustaen, Ezkimoa kuunnellen intiaanipäällikön päähineen muotoista myssyä päässä pidellen...