Ootteko käyneet tosi sotkuisissa kodeissa - millaista siellä oli?
ja minkälaisia ihmisiä asui? mistä arvelet että johtui, että koti oli ihan kaaoksessa?
Kommentit (72)
Tiskipöydällä jotain makeaa tahmaa, niin että siihen jää kiinni. Kaikki jää siihen missä asia on tehty. Täysi sekasorto tavaroiden suhteen ja joka paikassa kummallisia virityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Menin ostamaan kissanpentua. Asunnon lattia oli täynnä vaatteita ja roskaa, siis oikeasti piti katsoa mistä kohtaa mahtuu astumaan. Keittiön tasot oli täynnä likaisia, osin homeisia astioita ja roskia, maitopurkkeja, puoliksi juotuja juomapulloja. Kissoille oli ruokasäkki ostettu ja tuotu olohuoneeseen ja repäisty kulma auki jotta saavat siitä suoraan syödä.
Mentiin tosiaan ostamaan yhtä kissanpentua, mutta asunnon nähtyäni kysyin montako pentua on vielä vailla kotia, ja ostin ne kaikki pois. Kotona pennut oksensivat ensimmäiseksi valtavan määrän matoja 🤢
Olisit tehnyt eläinsuojeluilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Erään tuttavapariskunnan vessan lattia, tai siis pytyn ympäristö, on TÄYNNÄ tyhjiä vessapaperihylsyjä.
En ymmärrä. Muuten koti ihan tavallinen, mutta se vessa. Lattialla siis on useita kymmeniä näitä hylsyjä. En ymmärrä. Kuinka vaikeaa on hommata vessaan pieni roskis ja laittaa hylsy sinne?
Tuo saattaa olla joku parisuhteen taistelujuttu, jos muuten oli siistiä. Tyyliin, että toinen on monta kertaa pyytänyt toista viemään hylsyt pois, eikä toinen ikinä vie. Sitten se toinen saattaa kypsähtää ja päättää, että minähän en hylsyjä vie ennen kuin tuo toinen vie edes yhden! No jos se toinen ei tajua tai ei viitsi, niin hylsytilanne kulminoituu. Meillä on joskus tuollaista miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin ostamaan kissanpentua. Asunnon lattia oli täynnä vaatteita ja roskaa, siis oikeasti piti katsoa mistä kohtaa mahtuu astumaan. Keittiön tasot oli täynnä likaisia, osin homeisia astioita ja roskia, maitopurkkeja, puoliksi juotuja juomapulloja. Kissoille oli ruokasäkki ostettu ja tuotu olohuoneeseen ja repäisty kulma auki jotta saavat siitä suoraan syödä.
Mentiin tosiaan ostamaan yhtä kissanpentua, mutta asunnon nähtyäni kysyin montako pentua on vielä vailla kotia, ja ostin ne kaikki pois. Kotona pennut oksensivat ensimmäiseksi valtavan määrän matoja 🤢
Olisit tehnyt eläinsuojeluilmoituksen.
Hänelle ei jäänyt enää lemmikkejä, joten en tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erään tuttavapariskunnan vessan lattia, tai siis pytyn ympäristö, on TÄYNNÄ tyhjiä vessapaperihylsyjä.
En ymmärrä. Muuten koti ihan tavallinen, mutta se vessa. Lattialla siis on useita kymmeniä näitä hylsyjä. En ymmärrä. Kuinka vaikeaa on hommata vessaan pieni roskis ja laittaa hylsy sinne?
Tuo saattaa olla joku parisuhteen taistelujuttu, jos muuten oli siistiä. Tyyliin, että toinen on monta kertaa pyytänyt toista viemään hylsyt pois, eikä toinen ikinä vie. Sitten se toinen saattaa kypsähtää ja päättää, että minähän en hylsyjä vie ennen kuin tuo toinen vie edes yhden! No jos se toinen ei tajua tai ei viitsi, niin hylsytilanne kulminoituu. Meillä on joskus tuollaista miehen kanssa.
"Hylsytilanne kulminoituu" 😁 tunnistan tuon.
Aiemmassa työssä tuli nähtyä monenlaista kotia.
Päihdeasukkaat ovat tietysti yksi ryhmä, joilla asunnot usein aika surkeita, mutta välillä tuli yllättäviäkin sotkuisia koteja vastaan. Mieleen on jäänyt yksilapsinen perhe. Tämä oli yksi sotkuisimmista asunnoista missä koskaan olen käynyt, perhe asui siinä vuokralla ja käynnillä mukana ollut asunnon omistaja oli todella järkyttynyt asunnon kunnosta. Asunto oli täynnä roskia, tavaraa, tahmeaa likaa ja oikeasti siellä ei tiennyt mihin voisi astua. Vanhemmat olivat ilmeisesti toimettomana kotona, en tiedä mikä tässä sotkussa sitten oli taustalla.
Toinen oli keski-ikäinen erittäin mukava ja reipas pariskunta, joilla asiat kaikin puolin reilassa, mutta kodin ylläpitoon ja siivoukseen tämä ei riittänyt. Joka paikka oli täynnä tahmeaa ja pölyistä likaa. Kolmas oli sitten vanhempi pariskunta, jolla oli paha hamstrausongelma. Heillä oli myös ollut kissoja asunnossaan ja joka paikka haisi kissankuselle.
Näissä asunnoissa kun kävi, ei ne omat pikkusotkut ja leivänmurut pöydällä kyllä tuntuneet enää missään.
No, ei yksikään näistä kuvailluista ole normaali sekainen asunto. Mä voin kuvailla, olen sellaisessa nyt. Pöydillä ja sohvalla on liikaa tavaroita. Tavarat ei ole omilla paikoillaan ja tiskit ei ole koneessa, koska siellä on vielä puhtaita. Mulla on liian vähän kaappitilaa. Keittiön lattialla on muruja. Pölyä ei vielä ole nurkissa, koska imuroin vähän yli viikko sitten. Nyt olen kipeänä enkä oikein jaksa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei yksikään näistä kuvailluista ole normaali sekainen asunto. Mä voin kuvailla, olen sellaisessa nyt. Pöydillä ja sohvalla on liikaa tavaroita. Tavarat ei ole omilla paikoillaan ja tiskit ei ole koneessa, koska siellä on vielä puhtaita. Mulla on liian vähän kaappitilaa. Keittiön lattialla on muruja. Pölyä ei vielä ole nurkissa, koska imuroin vähän yli viikko sitten. Nyt olen kipeänä enkä oikein jaksa.
Voit katsoa aloituksesta mitä kysyttiin. Se että keittiön lattialla on muruja, ei ole aloituksessa kaivattu "asunto on kaaoksessa -tilanne".
Vierailija kirjoitti:
Ne laitetaan 5-10 kappaletta sisäkkäin ja ne sitten pahvinkeräykseen, ei roskiin.
Likaisia ruokalautasia lattialla, veitsiä, haarukoita. Keittiön työpöydällä monta tyhjää likaista mikroateriarasiaa. Roskiksia ei ollut viety.
Joskus nuorempana joillakin oli sitä. Pöly oli ehkä pahin, lojuva vaate oli pienempi ongelma paitsi jos liukastuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta?
Ei tarvitse käydä kylässä. Asun sellaisessa!
Vierailija kirjoitti:
Haisi tupakka sisätiloissa, paljon likaista vaatetta isoissa kasoissa siellä sun täällä, astiat tiskaamatta ja keittiössä haisi voimakas roskiksen haju. Suuri lapsiperhe kyseessä. Pöydät ja tasot täynnä tavaraa mm. Astioita, tyhjiä maitopurkkeja jne pakkauksia, lehtiä ja kaikenlaista mitä kuvitella saattaa. Lapset aina haisivat pahalle ja olivat likaisissa vaatteissa jos pukeissa ollenkaan. Hiukset täysin takussa lapsilla. Lattiat oli niin tahmeat että sukka tarttui siihen kiinni, myös koirankarvaa kaikkialla. Aika läävä.
Lapsiparat.
Oon kotihoidossa töissä niin voin sanoo et me nähdään vähintäänkin järkyttäviä koteja. En tiennyt miten oksettavissa kodeissa voi ihmisiä asua ennen kuin aloitin tän työn!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenaikaisen kaverin kotona lattia oli tahmainen koirankusesta ja sängyn alta saattoi löytyä kovettunut koirankakka. Kaveri oli kiusaamisen takia kotiopetuksessa ja suuttuessaan alkoi hakata minua, olin ystävä puoliksi säälistä...
Miksiköhän oli kiusattu?
Haisi varmaankin sille koiranpaskalle?
Vierailija kirjoitti:
Ovenkahvassa oli pölyä! Vessanpöntön päällä oli 20 senttinen tumma hius. Keittiön lavuaarissa oli syvälautanen tiskaamatta. Ihan karmea läävä. Lähdin ulos tiskit nähtyäni. Muut jäivät viettämään siellä iltaa. Ihme sikoja...
Veikkaan ettei ketään haitannu..
Vierailija kirjoitti:
Kai teit eläinsuojeluilmoituksen? Kun sinne jäi vielä vähintään pentujen emo jos ei sitten muitakin kissoja.