Ootteko käyneet tosi sotkuisissa kodeissa - millaista siellä oli?
ja minkälaisia ihmisiä asui? mistä arvelet että johtui, että koti oli ihan kaaoksessa?
Kommentit (72)
Haisi tupakka sisätiloissa, paljon likaista vaatetta isoissa kasoissa siellä sun täällä, astiat tiskaamatta ja keittiössä haisi voimakas roskiksen haju. Suuri lapsiperhe kyseessä. Pöydät ja tasot täynnä tavaraa mm. Astioita, tyhjiä maitopurkkeja jne pakkauksia, lehtiä ja kaikenlaista mitä kuvitella saattaa. Lapset aina haisivat pahalle ja olivat likaisissa vaatteissa jos pukeissa ollenkaan. Hiukset täysin takussa lapsilla. Lattiat oli niin tahmeat että sukka tarttui siihen kiinni, myös koirankarvaa kaikkialla. Aika läävä.
Likaiset lakanat haisivat metrien päähän sängystä, keittiö kuin pommin jäljiltä, wc sanoinkuvaamaton, tavaraa ja roskaa niin että liikkua pystyi vain kapeita polkuja pitkin
6 henkinen perhe. Peseytyivät kaikki wc:n bideellä koska varsinainen suihku oli epäkunnossa eikä se tuntunut kiinnostavan ketään. Petaamaton sänky jossa veren tahrimat lakanat. Ummehtunut hieman viemärin haju leijaili kaikkialla sekä puhdistamattomat kissojen hiekkalaatikot. Päällä olevat vaatteetkin heillä aina likaiset ja haisi kissan pissalle. Tuntuu että se haju tarttui omiin hiuksiini ja vaatteisiin aina kun heillä vierailin.
Kävin yhden naisen kotona ja sillä oli todella paljon tavaraa. Huomasin ettei ole siivonnut aikoihin ja pölyäkin oli todella paljon. Normaali 30 v töissä käyvä nainen se oli.
Kaverilla oli kerran tosi sotkuista kun oli joutunut saikulle. Sellaista sattuu joskus.
Osaa minullakin olla sotkuista välillä, mutta en silloin pyydäkään ketää käymäänkään. Mites teillä?
Vierailija kirjoitti:
Haisi tupakka sisätiloissa, paljon likaista vaatetta isoissa kasoissa siellä sun täällä, astiat tiskaamatta ja keittiössä haisi voimakas roskiksen haju. Suuri lapsiperhe kyseessä. Pöydät ja tasot täynnä tavaraa mm. Astioita, tyhjiä maitopurkkeja jne pakkauksia, lehtiä ja kaikenlaista mitä kuvitella saattaa. Lapset aina haisivat pahalle ja olivat likaisissa vaatteissa jos pukeissa ollenkaan. Hiukset täysin takussa lapsilla. Lattiat oli niin tahmeat että sukka tarttui siihen kiinni, myös koirankarvaa kaikkialla. Aika läävä.
Montako lasta lapsiperheessä? Ei sit tullu mieleen, että kuulostaa todella väsyneiltä vanhemmilta, jotka varmaan tarvitsevat apua. Onkohan tarpeeksi väsyneen äidin vastuulle laitettu kaikki kotityötkin lastenhoidon ohella?. He voivat saada apua arkeensa tukihenkilöltä.
Sotkuisessa kodissa oli sotkuista. Yllättävää, eikö?
Ovenkahvassa oli pölyä! Vessanpöntön päällä oli 20 senttinen tumma hius. Keittiön lavuaarissa oli syvälautanen tiskaamatta. Ihan karmea läävä. Lähdin ulos tiskit nähtyäni. Muut jäivät viettämään siellä iltaa. Ihme sikoja...
Itse olen nähnyt vain tosi sotkuisen teinin huoneen.
Mieheni on käynyt työnsä puolesta asunnoissa, jotka ovat kuin lääviä. Eteisestä lähtee vain kapea polku asuntoon ja polun ympärillä metrin korkuiset roskaläjät.
Menin ostamaan kissanpentua. Asunnon lattia oli täynnä vaatteita ja roskaa, siis oikeasti piti katsoa mistä kohtaa mahtuu astumaan. Keittiön tasot oli täynnä likaisia, osin homeisia astioita ja roskia, maitopurkkeja, puoliksi juotuja juomapulloja. Kissoille oli ruokasäkki ostettu ja tuotu olohuoneeseen ja repäisty kulma auki jotta saavat siitä suoraan syödä.
Mentiin tosiaan ostamaan yhtä kissanpentua, mutta asunnon nähtyäni kysyin montako pentua on vielä vailla kotia, ja ostin ne kaikki pois. Kotona pennut oksensivat ensimmäiseksi valtavan määrän matoja 🤢
Käyn liian siisteissä kodeissa kostoksi runkkaamassa jonnekin piiloon.WC ja kylppäri hyviä paikkoja. Lirautan mehut johonkin voidepurkkiin jos olen todella kiimainen.
Lapsuudenaikaisen kaverin kotona lattia oli tahmainen koirankusesta ja sängyn alta saattoi löytyä kovettunut koirankakka. Kaveri oli kiusaamisen takia kotiopetuksessa ja suuttuessaan alkoi hakata minua, olin ystävä puoliksi säälistä...
Kyllä. Sotkuisuuden taustalla on ollut masennus jokaisen kohdalla. Yhdessä asunnossa ei voinut astua paljaalle lattialle kun lattia oli täynnä rojua. Siivottomia asuntoja on sitten ollut sinkkumiehillä. Tavaraa ei välttämättä ole paljoa, mutta hyllyillä yms on sentin pölykerroksia. Yksikin kertoi siivonneensa, mutta piti oikein miettiä että mitä se on oikein siivonnut.
Tunnen punkkareita. Paras oli asunto johon työnnettiin kulkuväylää vessalta jääkaapille lastalla ryönää siirtämällä. Aika saastaisia koteja ihmisillä on.
Mä tunnen yhden ihan tosi kivan nuoren naisen, eikä hänen kotinsa nyt varsinaisesti paskainen ole, mutta kun olen siellä vieraillut pari kertaa, niin ihmettelen jotenkin sitä lattioilla olevan rojun määrää. Siis nimenomaan lattialla on vaatekasoja, imuri, siivousämpäri, jotain epämääräisiä pussukoita ja nyssyköitä, kasa kenkiä... Siis niin paljon kaikkea kamaa, että ei meinaa päästä sisään eteiseen ja kävellessä pitää katsoa, mihin astuu.
Mä en itsekään ole mikään siivousintoinen, en todellakaan, mutta mun mielestä se, ettet sä pääse kävelemään kodissasi on ihan vaan ärsyttävää enkä kyllä jätä esim. siivousvälineitä tai likaisia vaatteita vaan lattialle makaamaan, onhan niille omat paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Likaiset lakanat haisivat metrien päähän sängystä, keittiö kuin pommin jäljiltä, wc sanoinkuvaamaton, tavaraa ja roskaa niin että liikkua pystyi vain kapeita polkuja pitkin
Olen käynyt sentapaisessa asunnossa vierailulla. Asukas oli mt-potilas. Sukulaiset auttoivat, mutta hän ei aina halunnut kenenkään sekaantuvan asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuudenaikaisen kaverin kotona lattia oli tahmainen koirankusesta ja sängyn alta saattoi löytyä kovettunut koirankakka. Kaveri oli kiusaamisen takia kotiopetuksessa ja suuttuessaan alkoi hakata minua, olin ystävä puoliksi säälistä...
Miksiköhän oli kiusattu?
Oli roskia lattialla ja johtui siitä ettei roskia viety ulos.