Hörppymuki?
Hei!
Meidän 4kk+ tyttö on tehnyt täydellisen pullolakon. On siis aiemmin syönyt ihan hyvin pullosta, mutta nykyään ei kelpaa pullo minkäänlaisella tutilla tai nokalla - ja aika moni ollaan kokeiltu. Imetän kyllä edelleen, mutta on tilanteita, jolloin tyttö on hoidossa tai isänsä kanssa kotona, eikä äiti ole tissittelemässä nälän iskiessä. Nyt ollaan maisteltu soseita ja niiden jälkeen olen antanut tytölle maitoa (rinta- tai korvike-) mukin reunasta hörpättäväksi. Ja tyttö tykkää hulluna. Se vaan on aika sottaista puuhaa. Kuulin tänään, että olisi olemassa ihan sellaisia hörppymukeja. Tietäisikö joku, mistä niitä vois saada? Itse en googlettamalla löytänyt.
-Amy-
Kommentit (3)
Tällainen se on: http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/ruokailujakaulalaput/ainuhorpytysmuki/
Laita hakusanaksi " hörpytysmuki" eikä hörppymuki niin löytyy googlella :)
Me ollaan kokeiltu myös nuo Aventin taikanokat ja ihan nokkamukit - ei toimi. Kiitos linkistä, lähden tilaamaan hörpytysmukia. =)
-Amy-
Hörpytysmuki on ihan vaan sellainen kirkasta, läpinäkyvää muovia oleva kippo, jossa on kapeampi nokka kuin tavallisessa mukissa. Itse olen löytänyt niitä Stokkalta ja useimmista lastentarvikeliikkeistä. Luulen että löydät kyllä jos menet suht isoon lastentarvikeliikkeeseen joka myy tuttipullojakin. Aika sotkuista puuhaa se juottaminen silti on, mutta ehkä vähän helpompaa kuitenkin kuin tavallisesta mukista.
Yksi vaihtoehto voisi olla nokkamuki? Tai sitten taikamuki, josta pitää imeä ennen kuin tulee nestettä. Meidän poika ei kyllä osannut yhtään juoda taikamukista, mutta olen kuullut että monet " tuttipullokieltäytyjät" osaavat :) Tavallinen nokkamuki taas on sikäli kätevä että ei tule niin paljon sotkua jos vauva huitoo kun siinä on kansi. Hörpytysmukista lensi joskus kaikki kaaressa seinälle :D
Tsemppiä kokeiluihin!