Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun en osaa päättää tarvitsenko pitkän untuvatoppatakin vai en.

Vierailija
14.01.2025 |

Lyhyt ja kevyt jo on vanhastaan. Haluaisin polven alle ulottuvan mutta onko se epäkäytännöllinen autoillessa. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä on puntaroitavaa, mikä tuossa on halua ja mikä oikeaa tarvetta. Tarve on varmaan sillä, joka asuu pohjoisessa tai työskentelee esimerkiksi päiväkodissa, jossa ulkoilu säällä kuin säällä on pakollista. Muissa tapauksissa on kyse enemmän halusta varsinkin jos tuppaat kulkemaan kaikki matkat siellä auton lämmössä.

Mä ostin tuon pitkän takin nimenomaan autoilua varten. Auto on aina lähtiessä kylmä, enkä mä tykkää pitää lämmitystä kovin kovalla (maksimi on 16,5 astetta), koska muuten alkaa silmät kuivaa ja väsyttää. Mä tarkenen penkinlämmittimen ja sen lämpimän, pitkän takin avulla. Ei tule myöskään siirtymissä kylmä, kun on takin alla työvaatteet. Toki käytän sitä joskus ulkoillessakin, mutta harvemmin.

Vierailija
42/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä on puntaroitavaa, mikä tuossa on halua ja mikä oikeaa tarvetta. Tarve on varmaan sillä, joka asuu pohjoisessa tai työskentelee esimerkiksi päiväkodissa, jossa ulkoilu säällä kuin säällä on pakollista. Muissa tapauksissa on kyse enemmän halusta varsinkin jos tuppaat kulkemaan kaikki matkat siellä auton lämmössä.

Ihme portinvartiointia taas :D No kai autolla liikkuva edes joskus sieltä autosta poistuu, ainakin minä. Enkä halua olla kylmissäni edes niitä lyhyitä aikoja kun kiertelen kaupungilla tms joten siksi pitkä kevytuntuvatakki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et ole sitä jo hankkinut et sitä tarvitse. Sitten taas on eri asia se, että haluatko sen.

Ja jos yhtään eteläisemmässä osassa maata asut, niin et sitä edes tarvitse. Tänä talvena ei ainakaan Helsingissä ole montaa päivää ollut joina toppatakkia olisi oikeasti edes tarvinnut (monesti takki auki ollut ulkona, kun on toppiksen erehtynyt laittamaan päälleen).

Vierailija
44/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä hyvin kylmää, reidet eivät ole enää tulipunaiset pakkasen jälkeen. Mutta jos olet autoilija, niin turha ostos. Silloinhan se on sinulle pelkkä asuste.

En ole autoilija (isoisäni oli ammatiltaan autoilija) mutta tarvitsen auto ellen sitä mene metsään lenkille. Joka paikkaan vähintään 15km.

Vierailija
45/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asuinpaikkakunnasta. Jos olet Lapissa asuva äiti, joka joutuu notkumaan pitkiä aikoja talvipakkasilla leikkipuistossa, niin ehkä olet pitkän untuvatakkisi ansainnut. Toppahousut ovat tässä tilanteessa myös must.

Jos olet Etelä-Suomessa asuva shoppailuaddikti, joka yrittää vain keksiä tekosyytä kalliin takin hankkimiselle, niin unohda koko juttu.

Kompromissina voit yrittää löytää takin käytettynä ja järkihintaan. Täällähän uhottiin, että kestävät kymmeniä vuosia, joten eihän sen uusi tarvii olla!

En ole shoppailuaddiksi =) mutta olen paljon ulkona joka säällä. Omistan myös untuvatoppahousut.

Olen katsellut kyseistä takkia käytettynä. Yhdessä oli pieni reikä hihassa, silti hinta sama kuin alennusmyynnissä. Toinen oli pesemätön ja meikkivoiteet kauluksella, hinta sama kuin alessa. Ja kaikki jossain hornantuutissa, näkemättä ostaminen ei ole vaihtoehto. Senverran takapaikkia on tullut kierrätysvaatteiden ostossa.

Vierailija
46/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et enää täksi vuodeksi, talvi on melkein jo ohi. Osta keväällä sitten kun talvikamppeet on poistomyynnissä.

Kevääseen on yhtä pitkä aika kuin koko Suomen kesä kestää. Viime vuonna kevättä ei käytännössä ollut ollenkaan.

Vierailija
47/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa näyttäis olevan myynnissä 296 pitkää untuvatakkia, joista 11 on Tom Hilfiger ja 21 Joutsen. Auta jotain poloista rahapulassa!

En, jos poloinen yrittää kiskoa reikäisestä tai meikkitahraisesta takista saman kuin alessa.

Vierailija
48/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pohkeen yläosaan ulottuva, todella muhkea, hupullinen untuvatakki. Ei ehkä ihan paras autoilutakki, mutta kylmillä säillä ulkona ihana. Tuotelupaus on pitää lämpimänä -32 C asti. Ihan niin kylmää ei ole ollut, mutta koskaan ei ole se päällä tarvinnut palella.

Entäpä hikoilla?

Vierailija
49/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jokaisen ihmisen tulisi ulkoilla säässä kuin säässä?! Onko itselläsi varoja koostaa vaatevarastoasi lyhyille takeille sopivaksi?? 

Vierailija
50/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on talvi jo melkein ohi kun edes tammikuu ei ole vielä edesä puolivälissä :D

Vierailija
51/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole vegaani, jonka takia untuvatkin revitään irti pikkutipusista...

Vierailija
52/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole vegaani, jonka takia untuvatkin revitään irti pikkutipusista...

Vegaanien takiako niitä untuvia revitään?

Vierailija
53/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi polviin ulottuvaa kevytuntuvatakkia. Ne ovat käteviä autoillessa ja lämmittävät erinomaisesti, eivätkä ole paksun tönkköjä ja sopivat alle -15 pakkaseen. Yksi pitkä ja muhkeampi Joutsenen untuvatakki on myös, mutta vielä tänä talvena en ole sitä käyttänyt. Silloin kun lapset oli pienempiä ja niiden kanssa tuli ulkoiltua kaikissa keleissä, niin silloin paksu untsa oli ihan ehdoton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä