Hitto kun en osaa päättää tarvitsenko pitkän untuvatoppatakin vai en.
Lyhyt ja kevyt jo on vanhastaan. Haluaisin polven alle ulottuvan mutta onko se epäkäytännöllinen autoillessa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen asuste tän hetken keskiluokkaisille mummoille :D
Ja täällä sinä taas olet obsessoimassa keskiluokkaisten mummujen vaatetuksesta sen sijaan, että olisit töissä, harrastaisit tai hengailisit kaverien tai tyttöystävän kanssa. Ei mulla vain ollut nuoruudessa sellaista vaihetta, jossa olisin ollut äärimmäisen kiinnostunut mua vanhempien sukupolvien vaatetuksesta.
No nyt meni syvälle tunteisiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut pitkä untuvatakki, pohkeeseen asti ulottuva, jo parin vuoden ajan. Ei hankaloita polkimien käyttöä (tämä ei edes mene ihan alas asti kiinni, mutta kaksipuolinen vetskari siinä on kuitenkin, kuten pitkissä takeissa yleensä), eikä helma ryve paskaisella auton lattialla (koska takkihan nousee ylöspäin, kun istuu). On tosi lämmin, R-collection on merkki.
Ei ole kaksipuolisia vetskareita monessakaan pitkässä takissa, eli ei ole yleensä-tapaus. Sulla on vaan ollut hyvä tuuri takkiostoksilla.
Jaa. Mulla ei ole ollut ainuttakaan pitkää takkia, jossa ei olisi kaksipuolinen vetskari. Se kannattaa tietysti tarkistaa ostaessa.
Mulla on pohkeen yläosaan ulottuva, todella muhkea, hupullinen untuvatakki. Ei ehkä ihan paras autoilutakki, mutta kylmillä säillä ulkona ihana. Tuotelupaus on pitää lämpimänä -32 C asti. Ihan niin kylmää ei ole ollut, mutta koskaan ei ole se päällä tarvinnut palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä sinä taas olet obsessoimassa keskiluokkaisten mummujen vaatetuksesta sen sijaan, että olisit töissä, harrastaisit tai hengailisit kaverien tai tyttöystävän kanssa. Ei mulla vain ollut nuoruudessa sellaista vaihetta, jossa olisin ollut äärimmäisen kiinnostunut mua vanhempien sukupolvien vaatetuksesta.
Niin mikä meni?
Pitkä untuvatakki on lämmin ja mukava. Lisäksi se on ajaton. Jos nyt ostat kunnollisen takin, niin voit käyttää sitä loppuelämäsi kovilla pakkasilla, jos vaan saat survottua ruhosi samaan kokoon. Untuvatakki on toki arvokas, mutta muutoin en olisi kovin huolissani, koska pitkä untuvatakki on vuosikymmeniä kestävä ostos.
Pitää kyllä hyvin kylmää, reidet eivät ole enää tulipunaiset pakkasen jälkeen. Mutta jos olet autoilija, niin turha ostos. Silloinhan se on sinulle pelkkä asuste.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse. Jos todella tarvitsisit pitkän untuvatoppatakin, olisit sen jo hankkinut
Pitkään olen sinnitellyt ostamatta itselleni yhtään mitään. Toki en kuole/palellu/ tms vaikken hankikaan.
Edellinen untsikka täyttää kohta 10v.
Sen alla on hyvä olla nakuna kun laittaa vielä pitkät seksikkäät saappaat jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Et enää täksi vuodeksi, talvi on melkein jo ohi. Osta keväällä sitten kun talvikamppeet on poistomyynnissä.
Minä olen ostanut parhaan hienostelutalvitakkini elokuussa erään itäsuomalaisen vaateliikkeen poistomyymäläosaatolta. Alennus taisi olla jotakin 90 % luokkaa ja on ns. ajaton takki, ei mene muodista koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut pitkä untuvatakki, pohkeeseen asti ulottuva, jo parin vuoden ajan. Ei hankaloita polkimien käyttöä (tämä ei edes mene ihan alas asti kiinni, mutta kaksipuolinen vetskari siinä on kuitenkin, kuten pitkissä takeissa yleensä), eikä helma ryve paskaisella auton lattialla (koska takkihan nousee ylöspäin, kun istuu). On tosi lämmin, R-collection on merkki.
Ei ole kaksipuolisia vetskareita monessakaan pitkässä takissa, eli ei ole yleensä-tapaus. Sulla on vaan ollut hyvä tuuri takkiostoksilla.
Mulla on kolme pidempää talvitakkia ja kaikissa on kaksipuolinen vetskari. Merkkeinä luhta, joutsen ja dixi coat.
Vierailija kirjoitti:
Ei makuupussitakkia!
Makuupussitakkeja on ollut aina - ja syystä. Toki ne ovat viime vuosina nousseet muotiin erityisellä tavalla, mutta en sanoisi sitä huonoksi muoti-ilmiöksi, koska se on myös käytännöllinen. Mutta konseptinahan pitkä untuvatakki ei juurikaan muutu, vaikka vuosikymmenet vierivät.
Vierailija kirjoitti:
Asuste? Googlaa nyt muru mitä tarkoittaa asuste...
Riippuu asuinpaikkakunnasta. Jos olet Lapissa asuva äiti, joka joutuu notkumaan pitkiä aikoja talvipakkasilla leikkipuistossa, niin ehkä olet pitkän untuvatakkisi ansainnut. Toppahousut ovat tässä tilanteessa myös must.
Jos olet Etelä-Suomessa asuva shoppailuaddikti, joka yrittää vain keksiä tekosyytä kalliin takin hankkimiselle, niin unohda koko juttu.
Kompromissina voit yrittää löytää takin käytettynä ja järkihintaan. Täällähän uhottiin, että kestävät kymmeniä vuosia, joten eihän sen uusi tarvii olla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, jos koit viestini loukkaavaksi. Totuus on kuitenkin, että jos elämäsi keskityy mummojen vaatetuksen ympärille, se ei ole kauhean tyydyttävää. Suosittelen, että teet elämänmuutoksen. Mitä jos lähtisit kausityöntekijäksi kalatehtaalle Norjaan? Olet työpäivän jälkeen niin väsynyt, että jaksat syödä ja palautua, eikä mieleesi takuulla tule mummojen takit tai Marimekko-laukut. Sinulle on takuulla ihan sama, pukeutuuko joku tuntematon nainen Suomessa sievään villakangastakkiin ja siroihin nilkkureihin vai makuupussitakkiin ja Kuomiin. Unikin tulee illalla hyvin. Tuo on ihan mahdollista kaltaisellesi sinkulle.
Siinäpä sitä on puntaroitavaa, mikä tuossa on halua ja mikä oikeaa tarvetta. Tarve on varmaan sillä, joka asuu pohjoisessa tai työskentelee esimerkiksi päiväkodissa, jossa ulkoilu säällä kuin säällä on pakollista. Muissa tapauksissa on kyse enemmän halusta varsinkin jos tuppaat kulkemaan kaikki matkat siellä auton lämmössä.
Torissa näyttäis olevan myynnissä 296 pitkää untuvatakkia, joista 11 on Tom Hilfiger ja 21 Joutsen. Auta jotain poloista rahapulassa!
Vierailija kirjoitti:
Et enää täksi vuodeksi, talvi on melkein jo ohi. Osta keväällä sitten kun talvikamppeet on poistomyynnissä.
Tää on nyt alessa ja koot haluamastani väristä hupenee aika vauhtia. Tietyt merkit eivät ole missään vaiheessa polkumyynnissä.
On kahdella lukolla. Ja melko väljä malli.