Hitto kun en osaa päättää tarvitsenko pitkän untuvatoppatakin vai en.
Lyhyt ja kevyt jo on vanhastaan. Haluaisin polven alle ulottuvan mutta onko se epäkäytännöllinen autoillessa.
Kommentit (53)
Ihan paras takkimalli. Lämmin, housujen/hameen alle ei tarvi topata niin paljon kun lämmittää reidet mitkä mulla ainakin oli aina ihan kylmät kun käytti lyhyitä takkeja.
Et tarvitse. Jos todella tarvitsisit pitkän untuvatoppatakin, olisit sen jo hankkinut
Näytti olevan hintaa 800e Halosella.
No jos kerran mietit asiaa niin todennäköisesti et tarvitse.
Luulisi kyllä pitkän takin hankaloittavan autoillessa polkimien käyttöä ja se helma rypee siellä paskaisella auton lattialla joten takki likaantuu heti. Epäkäytännöllinen autoilutakkina varmasti.
Ympäristösyistä, jos et ole varma, älä osta. Ihmiset ostavat ihan liikaa kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi kyllä pitkän takin hankaloittavan autoillessa polkimien käyttöä ja se helma rypee siellä paskaisella auton lattialla joten takki likaantuu heti. Epäkäytännöllinen autoilutakkina varmasti.
No ei polven alle ulottuva takki sentään auton polkimille ja lattialle ylety. Tai siis ainakaan mun autossani.
Mulla on ollut pitkä untuvatakki, pohkeeseen asti ulottuva, jo parin vuoden ajan. Ei hankaloita polkimien käyttöä (tämä ei edes mene ihan alas asti kiinni, mutta kaksipuolinen vetskari siinä on kuitenkin, kuten pitkissä takeissa yleensä), eikä helma ryve paskaisella auton lattialla (koska takkihan nousee ylöspäin, kun istuu). On tosi lämmin, R-collection on merkki.
Katso, että takissa on molemminpuolinen vetoketju eli on aukaistavissa myös helmasta päin. Muuten pitkät vetoketjulliset takit ovat mahdottomia autossa istuessa. Sama pätee myös muissa kuin untuvaisissa talvitakeissa.
Mulla on ollut Joutsen taukotakki joka on hyvin väljä malli. On kevyt ja ulottuu lantion suojaksi. Ei haittaa autoilua ja pysyy lämpimänä pienessä pakkasessa. Kunnon pakkasessa laitan Canada Goosen päälle
Vierailija kirjoitti:
Ympäristösyistä, jos et ole varma, älä osta. Ihmiset ostavat ihan liikaa kaikkea.
Minä en osta... siis liikaa kaikkea. Ja yleensä käytän ostamani loppuun.
Pakollinen asuste tän hetken keskiluokkaisille mummoille :D
Vierailija kirjoitti:
Näytti olevan hintaa 800e Halosella.
Mun katsomani oli vähän päälle 500 partioaitassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä sinä taas olet obsessoimassa keskiluokkaisten mummujen vaatetuksesta sen sijaan, että olisit töissä, harrastaisit tai hengailisit kaverien tai tyttöystävän kanssa. Ei mulla vain ollut nuoruudessa sellaista vaihetta, jossa olisin ollut äärimmäisen kiinnostunut mua vanhempien sukupolvien vaatetuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia takkeja nuoret sitten käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut pitkä untuvatakki, pohkeeseen asti ulottuva, jo parin vuoden ajan. Ei hankaloita polkimien käyttöä (tämä ei edes mene ihan alas asti kiinni, mutta kaksipuolinen vetskari siinä on kuitenkin, kuten pitkissä takeissa yleensä), eikä helma ryve paskaisella auton lattialla (koska takkihan nousee ylöspäin, kun istuu). On tosi lämmin, R-collection on merkki.
Ei ole kaksipuolisia vetskareita monessakaan pitkässä takissa, eli ei ole yleensä-tapaus. Sulla on vaan ollut hyvä tuuri takkiostoksilla.
Et enää täksi vuodeksi, talvi on melkein jo ohi. Osta keväällä sitten kun talvikamppeet on poistomyynnissä.
on