Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa taas kesälomien suunnittelu yksin.

Vierailija
13.01.2025 |

Parin tutun kanssa just juttelin niin on sitä sun tätä varattuna kumppanin kanssa. Tai aikuisyen lasten.

Itsellä ei ole reissu/mökkiseuraa. Vuositolkulla käynyt yksin. Ei tunnu enää kivalta :/

Miten muut yksinreissaavat, eikö ikinä kyllästytä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meen kesälomalla pohjoiseen, paikkoihin jossa on kaunista luontoa, hyviä kävely- ja fillarointireittejä, kauppoja, baareja, ruokapaikkoja ym. sekä porukkaa muttei tuhottomasti. Lempikohteitani on Kuusamo, Äkäslompolo, Sirkka ja Saariselkä. Nämä siis kesäaikaan, ruska-aikaan ja talvella varsinkin kaksi viimeksi mainittua ovat liian hulinapaikkoja. Matkustan junalla tai lentäen, ja joskus vuokraan paikan päällä auton. 

Vierailija
22/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on erilaisia matkaseuraa hakevien ryhmiä. Mm matkaseuraa maailmalle, patikointiseuraa, reissunaiset jne. Ryhmämatkoja myös suosittelen, joillekin matkanjärjestäjille voi jättää toiveen matkakaverista. Tuo on kuitenkin tuurissaan saako ja jos niin millainen huonekaveri. Eri teemaisilla kiertomatkoilla on kuitenkin aika lailla samasta harraatuksesta pitäviä joiden kanssa yhteisolokin sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua

Vierailija
24/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllästytä, päinvastoin. Kun on tottunut matkustamaan yksin, tuntuu toisen seura tosi vaikealta. Koko ajan pitää puhua ja ottaa toista huomioon, neuvotella joka asiasta.

Mä tykkäisin ettei pitäisi aina itse mennä joka paikkaan. Ja illat menee yksin hotellissa kun en iltaisin uskalla yksin liikkua

Mikset uskalla? Miten uskallat sitten matkustaa yksin ollenkaan ja mikä järki siinä on, jos et iltaisin uskalla liikkua ja kökötät vain hotellilla? 

Mä en käy kotonakaan iltaisin missään baareissa. Reissussa käyn illalla syömässä, joskus jossain teatterissa tai muussa esityksessä, ja sen jälkeen rentoudun majapaikassa. Mua ei kiinnosta yöelämä.

Vierailija
25/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin, että kun on ollut pitkään yksin olisi kiva joskus olla matkaseuraa. Ei se ole enää niin innostavaa kun jatkuvasti lähtee kaikkeen yksin. Täälläkin kyllä järjestetään laivareissuja ja ulkomaanreissuja, mutta niissä on kaikilla kumppani tai joku kaveri mukana. Ei ole kiva olla porukassa ainoa yksinäinen. Myös hytit tai huoneet ovat kahdelle tai useammalle. Ei ole ihan vieraan kanssa mukava majoittua ja onko edes heitä? Yksin maksaa koko hytin tai huoneen hinnan. 

Miten te yksin matkustavat olette ratkaisseet tuon monien asioiden kalleuden? Vai onko hinnalla väliä? Minulle on, olen pienituloinen. 

Reissaan pienituloisena yksin maissa missä on edullisia majoituksia. Nyt olin Tallinnassa 20e yö hostellissa. Oma huone ja oma kylppäri. Suomessa en juuri reissaile, kun täällä ei huomioida soolomatkailijoita. Pakettimatkat on myös kalliita yksin. Katselen netissä mihin on edulliset lennot tai matkat vapaillani ja etsin sitten löytyykö sieltä edullista majoitusta. Paljon eksoottisia paikkoja kun "arpoo" kohteita. Ja aina on löytynyt juttuseuraa halutessani. 

Vierailija
26/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin. Elin valtaosan koko aikuiselämästäni yksin tai koiran kanssa ja se oli tosi rankkaa kun kaikki muut perheellistyivät. Minä etsin facen kautta reissaavien naisten ryhmää johon lähdin mukaan, kävimme paljon mm vaeltamassa Lapissa ja Norjassa. Toki sopivan porukan valinnassa sai olla tarkkana, mutta itse onnistuin ja meillä oli tosi mukavia reissuja.

Minä en myöskään luovuttanut perhe-haaveesta vaikka tosi epätoivoiselta jo tuntuikin. Löysin miehen vielä 36v ja onnistuimme saamaan kaksi lasta. Kannattaa siis vaan olla tosi sitkeä eikä jäädä oman asunnon ja työn-oravanpyörään.

Vierailija
27/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on niin, että kun on ollut pitkään yksin olisi kiva joskus olla matkaseuraa. Ei se ole enää niin innostavaa kun jatkuvasti lähtee kaikkeen yksin. Täälläkin kyllä järjestetään laivareissuja ja ulkomaanreissuja, mutta niissä on kaikilla kumppani tai joku kaveri mukana. Ei ole kiva olla porukassa ainoa yksinäinen. Myös hytit tai huoneet ovat kahdelle tai useammalle. Ei ole ihan vieraan kanssa mukava majoittua ja onko edes heitä? Yksin maksaa koko hytin tai huoneen hinnan. 

Miten te yksin matkustavat olette ratkaisseet tuon monien asioiden kalleuden? Vai onko hinnalla väliä? Minulle on, olen pienituloinen. 

En ole pienituloinen mutte nimekkäät isot hotellit eivät kiinnosta. Olen vaan matkustanut esim Ranskan Provenceen ja paikanpäältä etsinyt sitten idyllisen pienen hotellin. Ei ole vaikeeta jos ei ihan suurimman lomasesongin aikana matkusta. Näissä pikkuhotelleissa tapaa mielenkiitoisia ihmisiä ja tutustuu melkein kaikkiin asukkeihin ja hotellin omistajiin. Näin olen tehnyt Sisiliaankin matkustaessani. Tietty jonkunlainen kielitaito saisi olla eväänä muuten kommunikointi jää vähäiseksi sillä eivät kaikki englantia puhu kuin mahdollisesti muutaman sanan. Yksin on parasta matkustaa, seurassa ei ole muuta kuin sähläystä "mihin mennään", "milloin syödään", milloin sitä ja tätä. Yksin saa päättää ihan itse. Iltaisin voi istuskella meren rannalla tai mennä johonkin baariin kahville kattelemaan ihmisiä. 

Vierailija
28/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllästytä, päinvastoin. Kun on tottunut matkustamaan yksin, tuntuu toisen seura tosi vaikealta. Koko ajan pitää puhua ja ottaa toista huomioon, neuvotella joka asiasta.

Mä tykkäisin ettei pitäisi aina itse mennä joka paikkaan. Ja illat menee yksin hotellissa kun en iltaisin uskalla yksin liikkua

Miksei uskaltaisi? Onko sulle jotain sattunut? Minä liikun aina yksin myös illalla olin sitten maaseudulla tai kaupungeissa lomalla. Ei minulle ole vuosikymmeniin mitään sattunut paitsi jehovan todistajat tulevat heti juttusille jos istahtaa penkille. 

Vierailija
29/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma-ajankohdat vahvistetaan yleensä aikaisintaan huhtikuussa. 

Vierailija
30/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen kavereideni kanssa, vaikka molemmat ovat naimisissa. Kysypä, tykkäisikö lähteä kanssasi!

Vierailija
31/38 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli matkaseuraa.net ja pallontallaajat.net joista yksin matkustava löysi matkaseuraa. Kunpa joku tekisi samantyylisen matkaseuranhaku-sivuston uudestaan. Monet ehdottelevat somea matkaseuran hakuun, mutta valitettavasti fb ja muu some on niin täynnä narskuja, ettei niiden joukkoon halua eksyä enää millään hinnalla.

Vierailija
32/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipaisin matkaseuraa esim autoreissu yms. Olen introvertti ja sopeutuva tyyppi mutten osaa matkustaa yksin? Joku toinen introvertti voisi sopia seuraksi.

Vierailija
33/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustanut ympäri maailmaa yksin. 

Olen töissä isossa konsernissa ja meillä voi mm vaihtaa asuntoja. Viimeiset 2 kesää olen mennyt kollegani luo ja hän on tullut minun. Kollegoilla on ollut isommat asunnot, minulla on vain kaksio, olen nukkunut silloin olohuoneessa. Nytkin lähden kesäkuussa reissuun ja kollegani Wienistä tulee elokuuksi mun luo.

Voisit vielä vastata ap:n kysymykseen. 

Vierailija
34/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustatko aina samaan paikkaan? 

Vierailija
35/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suunnitteilla Pirkanmaalta autoreissu lautalla Uumajaan ja sieltä Ruotsin korkearannikolle. 

Unescon maailmanperintökohteeksi luokitellulla Korkearannikolla ei ole tarkkoja rajoja, mutta Uumajasta päin lähestyttäessä sen voidaan sanoa alkavan Örnsköldsvikistä ja päättyvän upean Höga Kusten -riippusillan jälkeiseen historiallisesta keskustasta ja saaristomaisemista kuuluisaan Härnösandiin. Laajan alueen sydämeen kätkeytyy tarunhohtoinen Skuleskogenin kansallispuisto patikointireitteineen sekä häikäisevän kauniine ja vuodenaikojen mukaan vaihtelevine näköaloineen.

Vierailija
36/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meen kesälomalla pohjoiseen, paikkoihin jossa on kaunista luontoa, hyviä kävely- ja fillarointireittejä, kauppoja, baareja, ruokapaikkoja ym. sekä porukkaa muttei tuhottomasti. Lempikohteitani on Kuusamo, Äkäslompolo, Sirkka ja Saariselkä. Nämä siis kesäaikaan, ruska-aikaan ja talvella varsinkin kaksi viimeksi mainittua ovat liian hulinapaikkoja. Matkustan junalla tai lentäen, ja joskus vuokraan paikan päällä auton. 

Mites ap:n kysymys? 

Vierailija
37/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa näitä, joita ei oikeastaan kyllästytä matkustella yksin. Se tosin vähän huolestuttaa, kun sosiaaliset suhteet yleensä olisi tärkeitä terveydelle kaikkien tutkimusten mukaan ja jotenkin kimppareissut käy aina vain vaikeammiksi tai harvinaisemmiksi iän karttuessa  :D. 

Ja jotain pieniä reissuja kyllä teenkin seurassa, nytkin mietin, että menisin ehkä Tallinnan päiväreissulle, kun kysyttiin. Mutta vähän epäröin, kun niissä on aina sitten kaikenlaista neuvottelua ja säätöä, kun ei ole sellaisia ihan täysin samanhenkisiä kavereita juurikaan. Majoitukset ollaan usein joka tapauksessa jouduttu ottamaan erikseen, koska jaetussa huoneessa voi tulla kitkaa.

Kustannuspuoli on itsellenikin valitettavan tärkeä, ja valitsen matkakohteen ja ajankohdan siten, että on siihen varaa. Ehkä omat matkat on erilaisia kuin monella täällä, eli harrastan retkeilyä eli liikun usein pyörällä ja majoitukset voi olla teltassa. Monia majoituksia olen saanut "jäsenetuhintaan" kun kuulun johonkin yhteisöön, joka mahdollistaa tällaisen, ja olen osaomistaja kesämökissä. Jaan kokemuksia tien päältä sitten WhatsAppiin ja etenkin retkeilytyyppisessä reissailussa onkin tekemistä aika lailla suurimman osan aikaa, eli ei pääse aika käymään pitkäksi. Monihan näkyy myös pitävän videopäiväkirjaa reissuilta ja varmasti sellaistakin voisi kokeilla, jos haluaa jotenkin muita jakamaan kokemuksiaan.

Vierailija
38/38 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllästytä,pattayalla aina kivaa.

Jep jep . Pattijoella löytää vähän katkarapumpikin ukon turilas seuraa nätistä jokothai tyttelistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä