Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Tulkaa joskus käymään..... " mitä toi sanonta sinulle tarkoittaa?

Vierailija
01.03.2007 |

Pidätkö sitä selkeänä kutsuna vai odotatko täsmällisempää kutsua kylään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tarkoitan sillä sitä, että tulkaa käymään kunhan teillä on sellainen tilanne, että se on mahdollista.

Vierailija
2/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smalltalk-meininkihän tuosta voi tulla, jos ohimennen vain noin kutsuu.

Sano " Olis tosi mukava joskus istua alas ja jutella ajan kanssa" tms... tilanteesta riippuen:)

Vai oisko tuo sen parempi.. ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu paljon myös siitä kuka sen sanoo

Vierailija
4/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisään tuohon omaan 7-viestiini, että sano samantien, että vaikkapa x viikkona meillä ei ole vielä menoja.

No, oletko kutsumassa jotain kylään:)?

Vierailija
5/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt sen ns. ystävällisyyden ilmaisuna mutta tarkoittamatta varsinaista kutsua kuitenkaan. Tai vähintäänkin ajatellut, että soitan ja kutsun sitten joskus...... Ap

Vierailija
6/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kamalaa, kun (arat?) ihmiset ei uskalla soittaa peläten ettei keksi juteltavaa tai haluaa muuten vaan viestittää, ettei ole halukas keskustelemaan vaan tekstaria vaan pukkaa..

Uhh.. kamala tää tekstarikulttuuri. Jopa kummiksi-kutsuja joku lähettelee TEKSTARILLA. :-//

Vierailija
7/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummijutut ja muut tärkeät toki puhutaan naamatusten

Vierailija
8/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vaan ärsyttää kun joku puolituttu heittää tuollaisen kommentin. Yleensä totean siihen, että no ilmoitelkaa milloin teille sopii niin tullaan. Eipä sitten kuulu yllättäen jälkikäteen ikinä mitään. Parempien ystävien kanssa ei ikinä puhuta noin epämääräisesti, vaan tyyliin " tulkaa käymään viikonloppuna" tms.

Vierailija
9/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo " tulkaa joskus käymään" on vain yksi niistä kymmenistä tavoista. Toki se pitää heittää jollekin sellaiselle, joka oikeasti ei tule ;-) Millä viittaan johonkin puolituttuun.

Tavallaan mulla on ideana taustalla se, että mikäli sellainen ihme sattuisi, että se toinen osapuoli kutsuttaisi itsensä kylään päivämäärästä sopien, tilanne olisi kuitenkin ihan odotettu ja mieluinen.

Vierailija
10/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tulkaa joskus meille kylään kun liikutte täälläpäin"

No sitten oli yksi ilta vieraat oven takana mitään ilmoittamatta ja kämppä sekaisin ja olin täysin valmistautumaton.

Sen koommin en ole ketään kylään kutsunut muuta kuin tarkan päivän ja kellonajan kanssa. Ajattelin, että jos noin ylimalkaisen kutsun sanoo, vieras osaa sentään sopia sitten sen ajankohdan kuitenkin. Ap

Vierailija
11/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" tiedän että nyt on vaikea sopia aikaa mutta miettikää koska teille sopisi niin sovitaan joku aika" .

Eli ihan oikeana kutsuna sitä pidän, ja jos esitän sen itse niin olisi kiva kuulla vastaukseksi " koska teille sopisi" tai " meillä on ennen huhtikuuta tosi paljon menoa mutta silloin sopisi " jolloin aletaan merkkailla kalenteriin.

Vierailija
12/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun itse sanon noin, myös tarkoitan sitä ja toivon, että kutsutut tulevat kylään jossain sopivassa vaiheessa.

Vierailija
13/13 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei näytä innostuneelta, en kutsu. Jos hän sanoo vaikka että " joo totta kai, soitellaan siitä sitten" niin kumpi tahansa voi ottaa asian esiin soittaessaan. Tämäkään ei vielä tarkoita, että hän tulisi välttämättä käymään.

Jos uusi ystävä sanoo minulle noin, otan sen ystävällisyyden osoituksena, en kutsuna. Tämän jälkeen pitää vielä tavata ainakin kerran kodin ulkopuolella ja varmistua, että molemmat haluavat tavata kotioloissa, tai vähintään soitella pari kertaa.