Kuopus on karmeessa räkätaudissa ja tuli mieleen tämä juttu:
Olen kaikilla kolmella lapsella käyttänyt vielä taaperona niistämisen sijasta letkua (vrt. Nenä-Frida tms.), jolla saan imettyä rään kunnolla pois. Lapsen nokanalunen säästyy huomattavasti ja räkä tulee todellakin kunnolla pois eikä pian taas roiku " kynttilät poskella" . Pienethän harvoin osaavat hyvin niistää.
No, mun serkku aina jaksaa nauraa sille, et mä hoidan ton asian noin..(???) Esim. kerran kyläillessä niillä, sillä oli joku kaveri siellä ja sille sit sanoi, että:" Kyllä se käy tolta ****lta niin näppärästi, kun on sairaanhoitaja.." Siis just! Ihan kun se siihen liittyis.. Serkun nuoremmalla lapsella onkin sitten ollu solkenaan korvatulehduksia aikanaan, että olis varmaan kannattanu tehdä samoin..
Kommentit (7)
säälittävää tulla pröystäilemään että osaa käyttää räkäletkua kuin sh konsanaan enpä ole koskaan nähnyt SH:ta räkäletkun päässä imemässä :DDD ja väittää vielä että sillä ehkäistää korvatulehduskierre. Ime mun nenää hei.
Eihän kyse ollut osaamisesta, kun kuka tahansa torvi sitä osaa käyttää, vaikka sinäkin.. Ja, kyllä on tosiaan merkitystä, jätätkö ne täät sinne tukkeeksi vai imetkö pois! Mitäs luulet, miksi niitä nenää avaavia suihkeita suositellaan myös käytettäväksi? Mutta kun niitäkään ei voi montaa päivää käyttää. T:todellakin sairaanhoitaja oikeasti/ap
Joskus ne tulehdusherkkyydet ilmeisesti liittyy myös siihen, missä asennossa lapsella on korvan sisemmät osat. (Joskus joku lastenlääkäri selitti luennolla..) ap
ja myös tosi haitallista on kuuri toisensa perään
Meillä sekä nenätippojen laitto että friidalla niistämisen yrittäminen ovat olleet sellaista taistelua, että päätin luovuttaa suosiolla :( Ja ei tartte tulla tähän kommentoimaan, että " kasvattaisit lapsesi" ;) Meillä ei esikoisen kanssa moisia ongelmia koskaan ollut, tämä pienempi on vain pippurisempi vauveli!
Meillä ainakin kahden pienemmän kans yhtä hikoilua aluksi (tai itseasiassa aika pitkään) se homma, mutta esim. nyt kun kuopus on 1v ja 3 kk, niin saattaa seistä omaehtoisesti paikallaan, kun suoritan homman. Joidenkin mielestä olen varmaan kauhea tyranni, kun kiusaan lasta tällaisella, mutta prempi näin, kun ihan tukossa räästä. ap
ei muuta kuin aheraa imua reps*