SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ole jo kyllästyneet näihin muka selvitymisrealityihin?
Telkkarin katselu pari kertaa viikossa on ihan ok itselleni. Mä en jaksa seurata mitään kausitolkulla kestäviä sarjoja. Tosi-tv on hyvä, kun siihen ei tarvitse keskittyä täysillä ja se voi olla osittain taustalla samalla kun puuhaa jotain muuta. En edes muista, mitä sarjaa olisin katsonut viimeksi. Vuosia aikaa sellaisesta. Dokumentteja katson välillä ja jotain asiaohjelmia, jos satun huomaamaan, että siellä on kiinnostava aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa katsoa Pääkkösen liian isoja tekohampaita, huonoa artikulointia ja vaivaannuttavaa ulosantia.
Pääkkönen on loistava valinta juontajaksi tähän ohjelmaan. Hänellä on hieno ääni.
Miksi noilla ei ollut vaellussauvoja mukana? Minulle ne olisi ihan ehdottomat tuollaisella reissulla. Mietin myös oliko reitti merkitty jotenkin vai suunnistivatko ihan polutonta reittiä. Ilmeisesti joo, mutta silloin olisi kyllä aika edesvastuutonta jättää noita suunnistustaidottomia nuoria mimmejä (tai miehiä) yksin vaeltamaan.
Spoileri varoitus, kun jo kaksi jaksoa olen katsonut.
.
.
.
.
.
.
Sadun pudotuksesta jäi kyllä huono fiilis. Jotenkin epäreilu pudotus. Ihan kuin rankaistaisiin siitä että et oo ekana syöksymässä joka paikkaan, vaan jäät auttamaan ja tsemppaamaan muita. Varmasti olis pärjännyt hienosti, ja muutenkin mielenkiintoinen aito ja juureva persoona!
Muutenkin omaan makuun 2. jaksossa juonittelu ja äänten laskeminen sai mielestäni turhan suurta roolia. Olisin mieluummin katsonut vaikka sitä ruuan laittoa ja yleistä jutustelua. Arvostin sitä nuorta kundia joka suoraan sanoi kysyttäessä että aijon äänestää sinua ja vielä perusteli. Toivottavasti ei joudu juonittelun ja äänestyksen kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikissa tällaisissa pitää olla aina liittoutumis-/juonittelukuvio? Eikö voisi vain olla niin, että tehtävän häviäjä putoaa ja sillä siisti? Itsellä ainakin 0% kiinnostusta juonitteluihin.
Koska täytyy olla sitä draamaa että myy.. Ja jos sitä ei ole tarpeeksi, niin sitten kysytään oikeita kysymyksiä ja leikataan pätkät niin, että sitä saadaan.
Oletin ennakkoon että tässä kisailisivat kokeneet vaeltajat, mutta draaman kaari haetaankin ihan niiden vastakohdista. Se kätilö-sairaanhoitaja on ainakin aivan väärässä paikassa, tuollainen maasto ei ole mikään leikin asia. Nainen saa olla tyytyväinen että vain laatta lensi liikarasituksesta, eikä koko mamma pyörinyt rinnettä alas.
Kaikki on ammatiltaan jotain pikkupäälliköitä tai somettajia e-Suomesta. Arvostan sitä metsuria ja maatilatyöntekijää (olivat muuten ensimmäisenä auttamassakin huonovointisuutta) ja armeijan ukkoa.
Otsikko ei muuten ole vieläkään oikein. Se on The Summit Suomi.
Pääkkönen on petrannut sitten viime vuosien. Ei kimitä eikä sössötä enää niin paljon. Vuodet ovat tehneet kaverista ihan miehen. Hyvin käy tähän ohjelmaan, on tullut jotenkin rennompikin ja enemmän aitoa hymyä. Hyvä Jasper.
Koska ensimmäisen pudotuksen säännöt eivät olleet etukäteen tiedossa, pudotusuhan alle joutuivat kaikki kolme vanhinta kilpailijaa, jotka tsemppasivat oksennellutta kanssakilpailijaa, joka oli yksi senioreista. Olisin toivonut, että kilpailijat olisi valittu siten, että iän, taustan jaoletetun sukupuolen mukaiset kuppukunnat ieroilyineen ja ulossulkemisineen eivät ratkaise kilpailua. Mielestäni ensimmäinen pudotus ei ole reilusti järjestetty. Suurin osa kilpailijoista on nuoria naisoletettuja somevaikutttajia tai muuten spessua elämää viettäneitä. Olisin kaivannut kilpailijoihin enemmän eri taustaisia ja ikäisiä ihmisiä tau jotenkin sekoitettu näitä nykyisiä vaikka samoihin telttoihin, jotta nuorten olisi pitänyt tutustua vanhempiin ihmisiin
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikissa tällaisissa pitää olla aina liittoutumis-/juonittelukuvio? Eikö voisi vain olla niin, että tehtävän häviäjä putoaa ja sillä siisti? Itsellä ainakin 0% kiinnostusta juonitteluihin.
Kansa janoaa verta! Vuonna 2016 oli sellainen ohjelma kuin Huippujengi. Siinä kiivettiin Andeilla korkealle huipulle julkkiskokoonpanolla, ja kukaan ei päässyt huipulle. Siinä ei juoniteltu, mutta katsojalukujen takia kaikenlainen kähmintä ja epäreilut säännöt ovat nykyään välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Spoileri varoitus, kun jo kaksi jaksoa olen katsonut.
.
.
.
.
.
.
Sadun pudotuksesta jäi kyllä huono fiilis. Jotenkin epäreilu pudotus. Ihan kuin rankaistaisiin siitä että et oo ekana syöksymässä joka paikkaan, vaan jäät auttamaan ja tsemppaamaan muita. Varmasti olis pärjännyt hienosti, ja muutenkin mielenkiintoinen aito ja juureva persoona!
Muutenkin omaan makuun 2. jaksossa juonittelu ja äänten laskeminen sai mielestäni turhan suurta roolia. Olisin mieluummin katsonut vaikka sitä ruuan laittoa ja yleistä jutustelua. Arvostin sitä nuorta kundia joka suoraan sanoi kysyttäessä että aijon äänestää sinua ja vielä perusteli. Toivottavasti ei joudu juonittelun ja äänestyksen kohteeksi.
Satu, oliko metsuri?
Minä en näitä spoilereita tähän ketjuun kaivannut
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on ammatiltaan jotain pikkupäälliköitä tai somettajia e-Suomesta. Arvostan sitä metsuria ja maatilatyöntekijää (olivat muuten ensimmäisenä auttamassakin huonovointisuutta) ja armeijan ukkoa.
Kyllä! Myös minä arvostan suuresti sitä metsuria. Vaikutti oikeasti hyväkuntoiselta, osaavalta ja sinnikkäältä. Hakkaa mennen tullen kaupunkilaiset somettaja/tubettaja-mimmit, vaikka ikää oli tuplasti. Samoin se suunnistaja, armeijaukko ja lumilautailija olivat kovia. Muut olivat mukana vain somenäkyvyyden takia.
Voisko tuommosessa sillanylityksessä jengi olla vaan hiljaa, että se ylittäjä vois edes jotenkuten keskittyä!?! Mä olisin jo tulijana huutanut, että prkl turvat tukkoon nyt!! Järkyttävää mölinää ja mökää rotkon reunalla. Muutenkin jatkuva pulputus, vaeltaisivat hiljaa ja rauhassa.
Metsurinainen tuntui tosi järkevältä ja kivalta tyypiltä. Ihan mun tyylinen ystävä olisi, tuollaset ihmiset on ihania. Maanläheinen, juureva, rauhallinen, realistinen ja harkitseva sekä muut huomioiva. Tavallinen eikä esitä mitään muuta kuin on. Pärjää luonnossa varmasti. Osaa lukea ympäristöä. Onko sitten liian kova luu muille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He huusivat liikaa. Voisi katsoa ko. ohjelmaa, mutta äänettömällä. Miksi ihmisten pitää nykyään mölistä ja huutaa niin kovaa?
Samaan kiinnitin huomiota. Isäni aikoinaan opetti minua käyttäytymään metsässä, säännöt menivät: Ei saa huutaa, ei saa roskata, ei saa turmella. Metsän rauhaa ei saa häiritä, mitä metsään viet niin sen myös pois tuot, metsä jätetään siihen kuntoon kuin se oli sinne mennessä.
Älä huuda, älä pauhaa - älä riko luonnon rauhaa.
Sillä lumilautailijalla, Carola?, kauhea häslä-esitys päällä.
Ainakin minä olen. En jaksa enää keskittyä juonitteluihin, "selviytymisiin", pudotuksiin. Mutta pitihän sitä nyt edes yksi jakso katsoa kuitenkin.