Kellään kokemuksia abilify lääkkeestä?
Kommentit (16)
Mulle sopii. Ei sivuvaikutuksia, olen käytänyt jo vuosia.
Vieläkö joku määrää Abilify-nimikkeellä? Vaikuttava aine on aripiprazoli ja sillä nimellä tutumpi.
Ei KELLÄÄN. Ainoatakaan pakettia ei ole myyty missään. Ei sitä ole edes testattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei KELLÄÄN. Ainoatakaan pakettia ei ole myyty missään. Ei sitä ole edes testattu.
Suhteellisen vähän aikaa tuota lääkettä on käytetty. Ei ole kymmenien vuosien kokemusta kenelläkään. Esim. Mäkikuismaa on käytetty 2000 vuotta.
Itselle teki niin levottoman olon, että en kyennyt olemaan paikallaan hetkeäkään. Esim junassa tai autossa piti saada vähintään heiluttaa jalkaa, ja niin paljon, että lihakset väsyi. Ei siis sopinut.
Mut ystävällä toimii aivan todella hyvin. Ei sivuoireita, ja on saanut oikeesti elämästä ihan uudella tavalla kiinni. Saa tehtyä asioita ja on parempi mieliala. Käyttänyt jo vuosia, välillä koittaa vähentää mutta oireet palaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisen vähän aikaa tuota lääkettä on käytetty. Ei ole kymmenien vuosien kokemusta kenelläkään. Esim. Mäkikuismaa on käytetty 2000 vuotta.
Mä sain reseptin ekaa kertaa joskus 2012.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain reseptin ekaa kertaa joskus 2012.
Ja oli silloin tosi kallis lääke, nykyään rinnakkaisvalmiste maksaa alle kympin / 56 tablettia.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku määrää Abilify-nimikkeellä? Vaikuttava aine on aripiprazoli ja sillä nimellä tutumpi.
On helpompi sanoa abilify.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On helpompi sanoa abilify.
No, monikaan jolle määrätty aripiprazolia ei tierä Abilifystä mitään. Sama kun sanot riisiä Risellaksi. Tai skotlannin paimenkoiraa Lassieksi.
Minun kokemukseni, että vei kaikki positiiviset oireet pois, mutta myöhemmin jouduttiin lisäämään toinenkin lääke. Ei ainakaan sellaisia sivuvaikutuksia mitä olisin huomannut.
KV tyttärelläni oli aggressiivisuuteen tämä.
Vaihdettiin toiseen lääkkeeseen, koska aripipratsoli aiheutti sydänfilmiin poikkeavuutta.
Minulla on aiheuttanut käsien tärinää. Jatkan silti lääkettä, koska on muuten parantanut oloani ja muista vastaavista sivuvaikutukset olivat pahempia. Minulla diagnoosina hoitoresistentti ptsd.
Tekee tosi levottomaksi. Ei pysty olemaan aloillaan hetkeäkään. Kädet ja jalat saattaa vispata taukoamatta. Kannattaa vaihtaa johonkin toiseen, jos pystyy.
Mullakin aiheutti levottomuutta. Paikallaan seistessäkin piti vaihdella koko ajan painoa jalalla toiselle.
Ja Abilify on aripipratsolin myydyin kauppanimi, joten sitä voi ihan hyvin kutsua Abilifyksi.
Agility?