Tarvitsen uuden käsilaukun ja löysin sellaisen minkä haluan, mutta hinta vähän hirvittää
Siis ihan arkikäyttöön tarvitsen uuden käsilaukun. Se pitää olla tarpeeksi tilava ja pitää olla vähintään kaksi erillistä pienempää vetoketjutaskua.
Löysin mun vaatimuksia vastaavan laukun, mutta koska se on nahkaa niin hintakin on sitten sen mukaan. Laukun hinta on siis 183€. Toki laukku tulisi käyttöön moneksi vuodeksi, että siinä mielessä ei tulisi kalliiksi. Silti mietityttää maksaa noin paljon käsilaukusta. En ole mikään hyvätuloinen vaan ihan vain sairaanhoitajaksi juuri valmistunut.
Nykyinen laukku maksoi n.50€ kun ostin sen laivalta alennuksesta. Ehkä vielä jatkan etsintää jos löytyisi halvempi laukku.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Reppu on paljon käytännöllisempi ostos ja saat hyvän sellaisen n. satasella.
No eikä ole käytännöllisempi. Se on oikeasti hankalampi kun on selän takana. Mä haluan laukun mun vartalon viereen mistä saa helposti otettua esim. puhelimen tai avaimet.
Ap
Ostat sen nahkalaukun. Se kestää vähintään seuraavat 10 vuotta, jolloin sille tulee alle 20e hintaa vuodessa. Sen sijaan jos ostat laivalta joka vuosi jonkun paskan 50 euron veskan, kuluu kokonaisuudessa paljon enemmän rahaa, kulutat turhaan ympäristöä ja sulla on lähes aina vähän rikki oleva käsilaukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee haku Toriin ja katso onko samaa laukkumallia käytettynä myynnissä. Jotkut laittavat myyntiin, koska heillä on monta laukkua tai tekee mieli jotain toista laukkua.
En halua käytettyä laukkua vaan ostan uuden.
Ap
No jos käytetty ei kelpaa (vaikka sillä tavalla voisi saada haluamansa JA säästää rahaa), niin mitäs siinä sitten asiaa pähkäilet. Osta se haluamasi.
Jos ostat taas jonkin 50 euron laukun joka on "vähän sinnepäin", se muistuttaa taas seuraavat muutaman vuoden siitä, ettei ollutkaan sellainen laukku mitä halusit.
Kun kerran käytät laukkujasi pitkän aikaa, ei se 180 euroa ole mitään hirveää rahan haaskausta. Eri asia olisi, jos ostelisit noita laukkuja parin kuukauden välein uusia.
No en ala metsästämään neulaa heinäsuovasta, että jos sattumalta löytäisin uutta mallia olevan laukun jostakin käytettynä. Lisäksi haluan täysin käyttämättömän laukun jossa ei ole mitään vaurioita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostat sen nahkalaukun. Se kestää vähintään seuraavat 10 vuotta, jolloin sille tulee alle 20e hintaa vuodessa. Sen sijaan jos ostat laivalta joka vuosi jonkun paskan 50 euron veskan, kuluu kokonaisuudessa paljon enemmän rahaa, kulutat turhaan ympäristöä ja sulla on lähes aina vähän rikki oleva käsilaukku.
Lähes aina rikki oleva laukku? Tuo laivalta ostettu laukku on melkein neljä vuotta vanha ja nyt vasta vetoketjun alkaneet temppuilla. En todellakaan ole ostanut laivalta tai mistään muualtakaan joka vuosi uutta laukkua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee haku Toriin ja katso onko samaa laukkumallia käytettynä myynnissä. Jotkut laittavat myyntiin, koska heillä on monta laukkua tai tekee mieli jotain toista laukkua.
Mä teen näin! Pari aivan uutta merkkilaukkua edullisesti hankittu. Jos ostan vielä jonkun niin aina ensin katson torin. Ruotsin vastaava on aivan aarrearkku! Valikoimaa on.
Vintedissä ja Huutonetissä on myös useasti hyviä edullisia laukkuja myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No jos käytetty ei kelpaa (vaikka sillä tavalla voisi saada haluamansa JA säästää rahaa), niin mitäs siinä sitten asiaa pähkäilet. Osta se haluamasi.
Jos ostat taas jonkin 50 euron laukun joka on "vähän sinnepäin", se muistuttaa taas seuraavat muutaman vuoden siitä, ettei ollutkaan sellainen laukku mitä halusit.
Kun kerran käytät laukkujasi pitkän aikaa, ei se 180 euroa ole mitään hirveää rahan haaskausta. Eri asia olisi, jos ostelisit noita laukkuja parin kuukauden välein uusia.
N
Kuulostat aika negatiiviselta tyypiltä, olet saanut hyviä vinkkejä ja mielipiteitä. Mitäpä sitten odotat, ostat mitä ostat, mitäpä sillä on meille väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes aina rikki oleva laukku? Tuo laivalta ostettu laukku on melkein neljä vuotta vanha ja nyt vasta vetoketjun alkaneet temppuilla. En todellakaan ole ostanut laivalta tai mistään muualtakaan joka vuosi uutta laukkua.
Ap
No eihän sun pakko ole. Mutta jos oot järkevä, niin ostat ennemmin laadukkaan kerran, kuin huonolaatuisen 5 kertaa.
Kyllä tuosta 50 euron laukusta neljän vuoden väleinkin saa laskettua, että se pitkäikäinen nahkalaukku on todennäköisesti kannattavampi ostos.
Osta se laukku! Olet löytänyt just itsellesi sopivan ja se tulee varmaan olemaan pitkäaikainen hankinta. Mulla on laukkuja parin- kolmenkymmenen vuoden takaa, halpoja ja kalliita, kaikki käytössä tilanteen mukaan. Et tule katumaan, päinvastoin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kun kerran käytät laukkujasi pitkän aikaa, ei se 180 euroa ole mitään hirveää rahan haaskausta. Eri asia olisi, jos ostelisit noita laukkuja parin
Mä en nyt kyllä kysynyt mitään neuvoja mistä ostaa laukku käytettynä. Mä nyt lähinnä pohdin viitsinkö laittaa tuota summaa laukkuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
180€ on "kallis" laukku??? WTF?
No kyllä se mulle on! Etkö tosiaan tiedä, että ei kaikilla ole hyvät tulot ja tuollainen on iso raha. Ihan vertailun vuoksi sulle tiedoksi, että mulla yksin asuvalla ihmisellä menee kuukaudessa ruokaan vähemmän kuin 180€.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen näin! Pari aivan uutta merkkilaukkua edullisesti hankittu. Jos ostan vielä jonkun niin aina ensin katson torin. Ruotsin vastaava on aivan aarrearkku! Valikoimaa on.
Mikä tämä Ruotsin tori aarrearkku on?
Ei ole kallis, jos käytät 10 vuotta niin hinnaksi tulee vain 18 ege per vuosi.
Ostin myös nahkaisen olkalaukun sillä ajatuksella, että kestää käytössä. Kyllä kestää ja ainoastaan vetoketjun kangasosa on hajonnut viiden käyttövuoden jälkeen. En ole vielä kysynyt suutarilta vetoketjun vaihdon hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vetoketjut voi vaihdattaa.
Nahkalaukku on hyvä ostos (paitsi sen eläimen kannalta, jonka nahasta se on tehty). Minäkin olen pienituloinen, mutta omistan silti muutamia nahkalaukkuja. Vanhin on jostain 1990-luvun alusta, toinen toistakymmentä vuotta vanha jne.
Köyhän ei kannata ostaa halpaa.
Koitin googlettaa tuota laukkua ja löysin toisen nettikaupan mistä se löytyi n.15€ halvemmalla.
Ap
Anna mennä vaan, kun kerran uuden laukun tarvitset ja tuota tulet vuosia käyttämään ja on sinua miellyttävä.
Nettikirppiksillä on myös täysin uusia laukkuja myynnissä halvemmalla kuin kaupoissa.
Pelkkä reppu ei riitä jos on ostoksia. Mulla on käsilaukku ja reppu.