Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen uuden käsilaukun ja löysin sellaisen minkä haluan, mutta hinta vähän hirvittää

Vierailija
12.01.2025 |

Siis ihan arkikäyttöön tarvitsen uuden käsilaukun. Se pitää olla tarpeeksi tilava ja pitää olla vähintään kaksi erillistä pienempää vetoketjutaskua. 

Löysin mun vaatimuksia vastaavan laukun, mutta koska se on nahkaa niin hintakin on sitten sen mukaan. Laukun hinta on siis 183€. Toki laukku tulisi käyttöön moneksi vuodeksi, että siinä mielessä ei tulisi kalliiksi. Silti mietityttää maksaa noin paljon käsilaukusta. En ole mikään hyvätuloinen vaan ihan vain sairaanhoitajaksi juuri valmistunut.

Nykyinen laukku maksoi n.50€ kun ostin sen laivalta alennuksesta. Ehkä vielä jatkan etsintää jos löytyisi halvempi laukku.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva!

Vierailija
2/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ostamaan nahkalaukun, Ei toi ole edes kallis. Jos huollat sen, kestää lopun ikäsi. Vetoketjutkin voi suutarissa vaihtaa. Mitä vielä mietit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen ostamaan nahkalaukun, Ei toi ole edes kallis. Jos huollat sen, kestää lopun ikäsi. Vetoketjutkin voi suutarissa vaihtaa. Mitä vielä mietit?

No en ole koskaan ostanut noin kallista laukkua enkä ole suurituloinen. Tiedän kyllä, että nahka pitää hyvin kuosinsa kun sitä huoltaa ja siksi laukku on pitkäikäinen.

Ap

Vierailija
4/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oikeasti tykkäät siitä ja vastaa sun kaikkia vaatimuksiakin, niin ei 180e ole paha sijoitus laukuksi jota käytät lähes päivittäin esim. seuraavan 5 vuoden aikana. Nahkalaukkua pystyy kohtuu hyvin korjaamaan suutarillakin vs. joku keinonahkainen 50-80e maksava laukku, joka saattaa olla huonolla tsägällä entinen vuodessa eikä pysty korjaamaan. Näistä saattaa monesti lähteä pinta murustumaan pois kulmista.

Vierailija
5/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee haku Toriin ja katso onko samaa laukkumallia käytettynä myynnissä. Jotkut laittavat myyntiin, koska heillä on monta laukkua tai tekee mieli jotain toista laukkua. 

Vierailija
6/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just perjantaina ostin 169 euroa maksavan nahkaisen pikkulaukun. Sellaisen simppelin, logottoman/merkittömän ja sopivan kokoisen. Mulla kulkee mukana yleensä vain kännykkä ja kortit. 

183 ei ole paha mieluisasta laukusta.

Vierailija
7/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettynä saa laadukkaita laukkuja todella edullisesti, jos ei tarvi olla ihan uusinta ja trendikkäintä merkkiä ja mallia.

Esimerkiksi olen tässä pähkäillyt yhtä laukkua Vintedistä 8 eurolla (!) plus postit. Nahkaa, selkeissä kuvissa erittäin hyväkuntoisen näköinen, ja merkki on sellainen joka oli ehkä 10 vuotta sitten tunnettu, mutta ei oikein enää nykyään. Siksi halpa hinta. Mutta malli on klassinen.

"Pähkäilen" vain siksi, ettei minulla oikeastaan ole tarvetta uudelle laukulle, muuten ostaisin heti.

Pointtini on, että jos tarkoitus on hankkia vain käyttöön laukku, niin kannattaa tutkailla käytettyinä sellaisia merkkejä jotka eivät ole nykyään pinnalla. Voi tehdä tosi laadukkaita löytöjä pikkurahalla.

Vierailija
8/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen melko pienituloinen. Olen nuorena ostanut muutaman hyvän laukun, eri kokoisia eri tarkoituksiin. Kaikki nahkaa, eri tyylisiä. Yksi niistä taitaa olla ns. merkkituote. Mun ei ole tarvinnut ostaa laukkua 30 vuoteen eikä varmaan ikinä enää tarvitsekaan. Jos joku kyllästyttää, laitan sen säilöön ja otan parin vuoden päästä käyttöön. Voin shoppailla mun varastossa :)

Vierailija
9/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdi tarkkaan wnnen ostopäätöstä. Kokeile, tuntuuko laukku painavalta, onko hihna mukava olalla, taskuja tarpeeksi ym. Minun tulee ostettua aina vähän vääränlaisia laukkuja eikä niistä myynnissä saa kuin murto-osan alkuperäisestä hinnasta. 

Vierailija
10/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin, ellei tuo summa vie taloutta suorastaan tärviölle ja koet että laukku on oikeasti just täydellinen. Köyhän kannattaa aina tehdä laatuhankintoja jos mitenkään on varaa.

Vierailija
11/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei? Mielestäni tuo ei ole paha hinta laisinkaan, enkä itsekään ole hyvätuloinen / rikas. Laukku joka kestää useita vuosia nättinä ja on ns. ajaton niin miksi ei ostaisi? Mikä estää, jos tulotaso sen sallii?

Vierailija
12/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä hetkellä torissa mietinnässä juurikin pieni klassinen laukku, ajaton väri ja se on vaan nätti. Se maksoi useita vuosia sitten varmaan jotain 500+, nyt se on myynnissä alle satasella. Ehkä itsekin raaskin vihdoin ostaa sen kun sopii omaan budjettiin ja tosiaan kestää aikaa ainakin ja on laadukas.

Vierailija
13/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee haku Toriin ja katso onko samaa laukkumallia käytettynä myynnissä. Jotkut laittavat myyntiin, koska heillä on monta laukkua tai tekee mieli jotain toista laukkua. 

En halua käytettyä laukkua vaan ostan uuden.

Ap

Vierailija
14/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan sitä kommentoijaa, joka ehdotti vastaavan laukun hankkimista torista.

Vierailija
15/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilin kauan Marimekon nahkalaukusta ja mietin ostoa kauan, onneksi ostin kun olen kyllä ollut siihen tosi tyytyväinen.

Vierailija
16/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdi tarkkaan wnnen ostopäätöstä. Kokeile, tuntuuko laukku painavalta, onko hihna mukava olalla, taskuja tarpeeksi ym. Minun tulee ostettua aina vähän vääränlaisia laukkuja eikä niistä myynnissä saa kuin murto-osan alkuperäisestä hinnasta. 

Mä olen netistä tilaamassa laukkua kun ei täällä tuppukylässä pahemmin kauppoja ole. Enkä ala lähtemään kymmenien kilometrien päähän katsomaan josko löytyisi laukku. Saahan sen netistä tilatun laukun sitten palauttaa jos ei olekaan hyvä.

Ap

Vierailija
17/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen näin! Pari aivan uutta merkkilaukkua edullisesti hankittu. Jos ostan vielä jonkun niin aina ensin katson torin. Ruotsin vastaava on aivan aarrearkku!  Valikoimaa on.

Vierailija
18/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu on paljon käytännöllisempi ostos ja saat hyvän sellaisen n. satasella.

Vierailija
19/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua käytettyä laukkua vaan ostan uuden.

Ap

No jos käytetty ei kelpaa (vaikka sillä tavalla voisi saada haluamansa JA säästää rahaa), niin mitäs siinä sitten asiaa pähkäilet. Osta se haluamasi.

Jos ostat taas jonkin 50 euron laukun joka on "vähän sinnepäin", se muistuttaa taas seuraavat muutaman vuoden siitä, ettei ollutkaan sellainen laukku mitä halusit.

Kun kerran käytät laukkujasi pitkän aikaa, ei se 180 euroa ole mitään hirveää rahan haaskausta. Eri asia olisi, jos ostelisit noita laukkuja parin kuukauden välein uusia.

Vierailija
20/55 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun ostat. Kerran sitä vaan eletään. Oikein mieleinen laukku on luultavasti enemmän ja kauemmin käytössä kuin joku "ihan kiva"-veska. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän