Miksi jotkut eivät pysty vaurastumaan ilman perintöä ja toiset vaurastuvat omalla työllään?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole töitä, helppohan se on huudella vanhan omaisuuden ja entisen maailman työmarkkinoiden varjolla.
Teistä on tulossa boomereita jotka on jumissa menneisyydessä.
Tämä on valitettavasti se totuus.
Minä näin miten helppo elämä vieraannutti boomerit todellisuudesta ja nyt te milleniaalit toistelette tismalleen samoja fraaseja kuin boomerit tekivät ennen teitä.
Kukaan ei vaurastu omalla työllään, vaan muiden työllä.
Ajattelit että työllä voi rikastua samalla tavalla sekä yh siivooja että lääkäripariskunta? Kyllä jälkimmäisillä on siihen paremmat mahdollisuudet. Tavallinen duunari ei työllä rikastu, pienen pesämunan voi saada säästöön.
Joka ei menesty, häntä on kiusattu. Jossain vaiheessa kiusattu valitettavasti saattaa pimahtaa, räjähtää.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muka vaurastu omalla työllään, jos saa hyvää palkkaa, jonka myötä vaurastuu?
Kyllä minun opiskelukaverini on vaurastunut ihan työnteolla keskipalkkaisissa töissä. Olemme viikoittain edelleen tekemisissä, parhaita ystäviä ollaan oltu 90-luvulta lähtien. Mikä erottaa meidän perhettä ja heidän perhettä, niin rahankäyttö. Minä käyn kampaajalla 6 viikon välein, ystäväni pitää pitkää, oman väristä tukkaa, kun siitä ei tarvitse muuta kuin tasata latvat pari kertaa vuodessa. Meidän perhe on aina matkustellut lomilla. Käydään ulkomailla ja lapissa. Joskus saatetaan tehdä pieni viikonloppureissu vaikkapa Tukholmaan. Heidän perhe lomailee kotona tai kodin lähellä. Joskus käyvät sukulaisten omistamalla mökillä. Me ollaan muutamia kertoja oltu yhdessä reissussa kotimaassa, esim. vuokrattu iso huvila. Siellä yleensä eletään sen mukaan, minkä arvelen olevan heidän perheelle sopivaa. Siis ruokaa laitetaan itse eikä käydä ravintolassa syömässä.
Heidän perheellään on huomattavasti enemmän säästöjä kuin meillä. Ystäväni kertoi joskus useampi vuosi sitten, että hän ja miehensä laittavat joka kuukausi pari sataa per nenä säästöön, esimerkiksi isompien remonttien varalta. En tiedä, paljonko säästävät tällä hetkellä. Heillä on jotain osakkeitakin, mutta niistä en tarkemmin tiedä enkä aio kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei muka vaurastu omalla työllään, jos saa hyvää palkkaa, jonka myötä vaurastuu?
Se hyvä palkka perustuu aina muiden tekemään työhön. Toisin sanoen muiden vedättämiseen. Ei ole ansaittua.
Vaikuttaapas, kysy vaikka Halla-aholta tai Tatu Vanhaselta.