Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vimma teillä on saada vastasyntyneet kirkon jäseniksi?

Vierailija
01.03.2007 |

Sympatiseeraatteko te sitä kirkkolaitosta niin kovin? Että vaan ei kirkosta loppuis jäsenet? Koska aika vähän niitä olisi jos siihen kuuluisivat ne jotka ihan oikeasti uskoisivat nimenomaisesti luterilaisen kirkon oppeihin. Saa sitä itsekin ajatella ja erota kirkosta jos ei niihin oppeihin usko. Minäkin uskon Jumalaan, mutta en usko siten kuin kirkko opettaa - luonnollisesti erosin siitä.

No, jokainen tekee niin kuin lystää en mä sitä ole keneltäkään kieltämässä. Mutta jos yksikin ihminen alkaa vaikka tämänkin takia miettiä kirkkoon kuulumistaan syvällisemmin niin sehän on vaan hyvä asia. En tarkoita että pitäis erota vaan miettiä ihan oikeasti sitä että onko se kirkko nyt ihan varmasti sitä mihin uskoo ja mitä haluaa kannattaa ja tukea.

Se eroaako vai ei jää sitten ihan oman harkinnan varaan ja pakko ei ole tehdä yhtään mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä oikeasti sikiää, onko teillä edes omia aivoja?

Vierailija
2/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että lapsi otetaan yhteisön jäseneksi, ne on sellaisia siirtymäriittejä.

Itse olen ateisti, joten mulle on ihan sama mistä riittini saan. Kirkon riitit käy mulle hyvin. Ehkä jonakin päivänä ihmisiä on eronnut kirkosta niin paljon, ettei tarvitse joka kerta keksiä pyörää uudestaan, kun järjestää juhlat. Riittien ideahan on siinä, että kaikki tietää mitä seuraavaksi tapahtuu. Se rentouttaa itse tapahtumassa ja helpottaa järjestelyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Jumala on niin olisitte tehneet oikein kastaessanne lapsen. Kun nimenomaan ette ole. Ainoa RAAMATUN (siis Jumalan tahdon!!) mukainen kaste on USKOVAN kaste.

Vierailija
4/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja uskon myös niin kuin Raamattu opettaa. Joten on ihan luonnollista kuulua kirkkoon ja myös viedä lapsensa kasteelle.

Vierailija
5/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai edes tätä tekopyhää nimiäishömpötystä. Lapsen kunniaksi voi järjestää tervetulojuhlat ihan ilman mitään uskonnollisia, pakanallisia tai muitakaan RIITTEJÄ.

Vierailija
6/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei menisi pitkäkään aika, kun ihmiset kehittäis uudet vastaavat tilalle. Muutenhan kaikista juhlista tulis samoja kahvikutsuja, hieman olisi puuduttavaa :). Ja säästäähän nämä kirkon juhlat monenlaiselta pähkäilyltä. Mitä päälle, minkätyyppinen lahja, miten käyttäydytään, kauanko kestää....

Vierailija
7/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei menisi pitkäkään aika, kun ihmiset kehittäis uudet vastaavat tilalle. Muutenhan kaikista juhlista tulis samoja kahvikutsuja, hieman olisi puuduttavaa :). Ja säästäähän nämä kirkon juhlat monenlaiselta pähkäilyltä. Mitä päälle, minkätyyppinen lahja, miten käyttäydytään, kauanko kestää....

on niin helkkarin tekopyhää kuulua kirkkoon jos on ateisti tai uskoo johonkin muuhun kuin kirkon oppeihin, ja JOS USKOO RAAMATTUUN on kirkkoon kuuluminen HULLUUTTA; siitä tulee erota ellei halua joutua osasyylliseksi sen synteihin!

Vierailija
8/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella tytöt ihan tosissaan eivät aikoneet erota kirkosta, koska halusivat prinsessahäät! :x Kukaan ei uskonut tuosta porukasta, mutta ne häät piti saada...moni suomalainen kuuluu kirkkoon, muttei koskaan käy siellä tai osallistu kirkon tapahtumiin. Harva edes uskoo mihinkään. On se kai niin hienoa olla seurakunnan jäsen, eikä sitä tarvitse selitellä kenellekään (toisinkuin ateistit ja pakanat saavat selitellä omaa vakaumustaan tuonkin edestä). Kirkko on sen verran muuttunut alkuajoista, että jos Jeesukseen uskoisin, olisin varma että hän polttaisi maan tasalla joka ikisen kirkon maailmassa... Kirkko rikkoo Raamattua minkä ehtii ja pyrkii houkuttelemaan uusia jäseniä olemalla " menossa mukana" . Todella, todella säälittävää touhua...

Vierailija
9/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran mainitsin, että en ole omia lapsia kastanut, niin eräs ihmetteli, että miten olen saanut lapselle nimet!

Vierailija
10/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse ortodoksi, äitinikin on, äidin isä jne.. Vaikka en kirkossa muuten käy, joka pääsiäinen kyllä, sillä se on meille ortodokseille suurin juhla mitä vuodessa vaan voi olla. Minut liitettiin kirkkoon ilman miettimistä ja kasvatettiin, että mikäli en halua kuulua kirkkoon voin erota, sitä en koskaan tekisi. Mielestäni on hyvä, mikäli vanhemmat kuuluu kirkkoon myös lapsi kuuluu. Kynnys erota kirkosta vanhempana ei ole yhtään niin suuri kuin siihen liittyminen.

Vierailija
11/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähes joka sunnuntai kirkossa ja työskentelen seurakunnalla. Uskonto on aika iso osa elämääni. Siksi.

Vierailija
12/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti voi seurata vierestä ja arvioida asioita.

Vierailija
13/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoit, voihan sieltä erota sitten jos joskus haluaa.

Minä olen lähinnä tapakristitty ja mies on ateisti. Suurin syy kasteelle oli se, että meistä jotkut nimiäismenot vaikuttaa niin keksityltä. Minulle uskonnolliset menot ovat osa minun kulttuuriani ja otan uskontoon liittyvät juhlamenot siltä kannalta.

Enkä minä tiedä, onko Jumalaa olemassa. Jos ei ole, niin tuskinpa niistä menoista mitään haittaakaan kenellekään on. Jos on, niin onpahan sitten toimittu oikein. Ainoa uhka minun mielestäni on se, että Jumala on olemassa, mutta se on joku muu kuin se mitä kristityillä menoilla tavoitellaan.

Vierailija
14/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi siitä syystä, että se on ainoa taho, joka meillä päin järjestää perhekerhotoimintaa. Minusta uskonnollisia instituutteja tarvitaan myös osallistumaan yhteiskunnan eettistä, moraalista ja filosofista keskusteluun (jota harvemmin kuulee ateistien taholta).

9

Vierailija
15/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskon myös niin kuin Raamattu opettaa. Joten on ihan luonnollista kuulua kirkkoon ja myös viedä lapsensa kasteelle.

Vierailija
16/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkko tekee kuitenkin paljon hyvää tässä maassa!

Vierailija
17/21 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että erosin jo kauan sitten. Uskon johonkin, mutta en kirkkoon. Lapsi sai nimensä väestörekisteristä ja vietimme Pro-Seremonioiden kautta tilaamani nimenantotilaisuuden. Tilaisuus oli kaunis ja herkkä ja älyttömän hauska, koska siellä oli lapsia.

Nimenantojuhlissa kaikki laittoivat hajuherneitä kasvamaan tueksi pikkaraiselle hajuherneelle.

Vierailija
18/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon kannatuksessa on sama juju kuin vaaleissa; ajattelette että " nojaa, en mä siitä tahosta/tyypistä kauheasti pidä, mutta kun on tapana, niin..."

ja sitten omalta osaltanne vaikutatte siihen, että paskapääehdokas menee läpi tai kirkko saa lisää valtaa! Eli itse olette syyllisiä kurjuuteen, jos kirkko/edustaja sellaista myöhemmin aiheuttaa.

Vierailija
19/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan, että lapseni ovat seurakunnan jäseniä. Valitsevat sitten itse aikuisena kuuluvatko luterilaiseen kirkkoon vai eivät. Meillä noudatetaan useita luterilaisia perinteitä ja niistä tuodaan myös ne " kirkon opit" esiin. Pidän niitä tärkeinä sen takia, että lapsi (ja aikuinen) kiinnittyvät johonkin mihin uskovat. Toki se nyt menee lasten kanssa niin, että he uskovat siihen, mitä heille kerromme, mutta emme kiellä heiltä muidenkaan uskontojen opiskelua ja niihin tutustumista. Maailmani ei kaadu, jos lapseni valitsevat toisin kuin minä. Its eolen saanut uskosta ja kirkosta tukea vaikeina hetkinä, eikä kirkon kannattamat arvot ihan kaikista huonoimpia ole. Lapseni tuskin menevät tärviölle siitä, että käyvät seurakunnan kerhoissa ja pyhäkoulussa ja oppivat raamatun kertomuksen.

En usko luomiskertomukseen ihan niin kiihkolla kuin monet muut " uskovat" . Näin kuitenkin selvän yhteyden raamatun kertomusten ja historian tapahtumien välillä. Evoluutioteoriaan uskon, mutta kumpi on mun ja kumpi kana..raamatun luomiskertomus ja evoluutioteoria.

Minusta nämä asiat ei ole niin kamalan mustavalkoisia ja vakavia. Kirkko on ainakan täällä meidän kylässä hyvä yhteisö lapselle ja aikuiselle. Sain esimerkiksi korvaamatonta tukea kirkon palvelujen kautta, kun isäni sairasti rankan sairauden ja kuoli. Miksi en haluaisi samaa lapsilleni?

Vierailija
20/21 |
02.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävä tapahtuma jossa sekoitetaan kaikenlaisia woodoo seremonioita vesineen ja kynttilöineen.

Hupaisaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän