Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaatteiden saumojen puhdistus

Vierailija
11.01.2025 |

Miten puhdistatte vaatteiden saumat? Kaipaisin helppoja vinkkejä ja niin, että onnistuisi yksin tehden. Netistä en löydä lainkaan apua, ehken sitten osaa etsiä.

Pesukoneen ohjeissa lukee, että "harjaa irtonainen lika taskuista ja syvistä saumoista". Itsellä ollut siis konsteina harjaaminen (kynsiharja), kynnellä raaputus, teippiäkin olen kokeillut. Imurointia en, ja se ei ainakaan onnistu yksin. Helpointa, jos toinen kiristää sauman tiukalle työtä tehdessä. Onko minulla jäänyt jotain täysin keksimättä tai ymmärtämättä? 

Ja on turha laittaa kommenttia, että sinullapa sotkuista. Juuri muiden jäljiltä on sotkuisinta kirpparivaatteissa ja petivaatteissa, kun ei ole ilmeisesti kyseistä toimenpidettä koskaan tehty. Aika inhottavia pöly/sotkukeräymiä löytyy, jopa taskuista joiden puhdistaminen on mielestäni automaatio. En voisi kutsua puhtaiksi pyykin jälkeen.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen harjantapainen, jolla voi esim karvoja poistaa takeista. Sillä saatiin petarista saumoihin kertyneet nukat pois.

Vierailija
2/3 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikö noilla kertomillasi konsteilla juurikin lähde? En ihan osaa kuvitella, mitä tarkoitat sillä, että yksin imurointi ei onnistu. Kyllä taskut ovat monen vaatteissa, ehkä varsinkin takeissa, joita harvemmin pestään aika lailla paperinenäliinan nöyhtässä ja pitkäaikaisessa pölyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä