Tein tänään oikeaoppista egg fried riceä
Oli todella hyvää. Nyt lämmitin sitä mikrossa ja oli edelleen älyttömän hyvää.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se Rice ensin paistaa. Ja tuleeko se Eggi sinne raakana ?
Ja mitä Spicejä siihen tulee ?
Chilipippuri on yleisin mauste ja valkopippuri on toinen. Riippuu siitä haluaako tulista ruokaa vai ei. Molemmat versiot toimii. Chili voi olla kuivattua tai tuoretta.
Resepti oli yllä. Valkopippuria ei tule mihinkään ja chilipippuri on anglismi. Suomessa pelkkä chili riittää.
https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/#/chilipippuri?searchMode=all
Niin varmasti. Chili ei ole pippuri. Sillä ei ole mitään tekemistä pippurin kanssa. Kielitoimiston sanakirja on väärässä ja sortunut samaan anglismiin kuin sinäkin.
Kieli noudattaa vakiintuneita käytäntöjä. Onhan maustepippurikin nimeltään pippuri vaikkei se kasvitieteellisesti ole sinnepäinkään.
Vielä omituisempi esimerkki on muurahaiskarhu. Ei se ole muurahainen, eikä karhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chilipippuri on yleisin mauste ja valkopippuri on toinen. Riippuu siitä haluaako tulista ruokaa vai ei. Molemmat versiot toimii. Chili voi olla kuivattua tai tuoretta.
Resepti oli yllä. Valkopippuria ei tule mihinkään ja chilipippuri on anglismi. Suomessa pelkkä chili riittää.
Niin varmasti. Chili ei ole pippuri. Sillä ei ole mitään tekemistä pippurin kanssa. Kielitoimiston sanakirja on väärässä ja sortunut samaan anglismiin kuin sinäki
No tässä tapauksessa ei käytetä tuota sanaa vaan chili. Yleissivistystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei. Se Rice frieataan ensin Butterissa. Spicet kannattaa freesata Butterin kanssa.
Kun Rice on frieattu niin lisätään Egg sinne sekaan ja Frieataan lisää.
Sitten vaan Platelle ja nautiskelemaan.
Ei tule voita ollenkaan. Rypsiöljyä ja paahdettua seesamiöljyä rasvaksi. Pannun pitää olla tulikuuma. Pannuun ensin rypsiöljy, perään salottisipuli ja valkosipuli, sitten kanamunat. Paistellaan munat sekoitellen lähes kypsäksi ja lisätään riisi. Lisätään paahdettu seesamiöljy . Paistetaan riisi osin rapeaksi ja lisätään soija. Egg fried rice on valmis. Tarjoiluun kevätsipulisilppua.
Mä oon tottunut niin päin, että riisiä paistetaan ensin, ennen kuin lisätään munat.
Itse teen silleen epäautenttisesti, että kokkeloin munat erikseen, enkä siellä muiden juttujen seassa, ja sitten sekoitan ne joukkoon. Ihan vaan kun kananmunat ei maistu mulle muuten kuin tietyillä tavoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti. Chili ei ole pippuri. Sillä ei ole mitään tekemistä pippurin kanssa. Kielitoimiston sanakirja on vä
No tässä tapauksessa ei käytetä tuota sanaa vaan chili. Yleissivistystä.
Saat käyttää ihan kumpaa tahansa. Molemmat on kelvollista suomen kieltä. Ihan samalla tavalla kuin elefantti ja norsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti. Chili ei ole pippuri. Sillä ei ole mitään tekemis
Suomeksi se on Sili. Ch yhdistelmä ei ole suomea. Eli Silipaprika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti.
Voisi olla myös Tsili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei. Se Rice frieataan ensin Butterissa. Spicet kannattaa freesata Butterin kanssa.
Ei tule voita ollenkaan. Rypsiöljyä ja paahdettua seesamiöljyä rasvaksi. Pannun pitää olla tulikuuma. Pannuun ensin rypsiöljy, perään salottisipuli ja valkosipuli, sitten kanamunat. Paistellaan munat sekoitellen lähes kypsäksi ja lisätään riisi. Lisätään paahdettu seesamiöljy . Paistetaan riisi osin rapeaksi ja lisätään soija. Egg fried rice on valmis. Tarjoiluun kevätsipulisilppua.
Mä oon tottunut
Noinpäin ei saa niitä hyviä munakökkäreitä, vaan tulee vähän homogeenisempi mössö.
Vierailija kirjoitti:
Saat käyttää ihan kumpaa tahansa. Molemmat on kelvollista suomen kieltä. Ihan samalla tavalla kuin elefantti ja norsu.
Ei saa jos ymmärtää asioista yhtään mitään.
Mä teen Greenflag riceä. Kypsennän sen gaslightingilla.
Lisään vähän Redflaggiä sekaan ja Blenderillä teen smoothien.
Chilipowderia sekaan ja on taatusti Turn off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tottunut niin päin, että riisiä paistetaan ensin, ennen kuin lisätään munat.
Itse teen silleen epäautenttisesti, että kokkeloin munat erikseen, enkä siellä muiden juttujen seassa, ja sitten sekoitan ne joukkoon. Ihan vaan kun kananmunat ei maistu mulle muuten kuin tietyillä tavoilla.
jos munat lisää paistettuun riisiin saa munamurua. Munat ensin paistamalla ne jäävät suuremmiksi kökkäreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen Greenflag riceä. Kypsennän sen gaslightingilla.
Lisään vähän Redflaggiä sekaan ja Blenderillä teen smoothien.
Chilipowderia sekaan ja on taatusti Turn off.
Muistapa huutaa vammaistyyliisi VALTAMEDIA ja LAMMAS joka toiseen vispaukseen. Onko sulla diagnoosi vai oletko ihan kotoperäinen hullu?
Vierailija kirjoitti:
Olisit tehnyt pea soupit niin kuin patrioottisen ihmisen velvollisuuksiin kuuluu.
What is the difference between roast beef and pea soup?
-- Everybody can roast beef.
Niin varmasti. Chili ei ole pippuri. Sillä ei ole mitään tekemistä pippurin kanssa. Kielitoimiston sanakirja on väärässä ja sortunut samaan anglismiin kuin sinäkin.