Apua. Nyt mokailin ja pahasti. Olin helsingissä ja ostin kertalipun!!
Matkustin junalla ja ostin automaatista kertalippu aikuinen. Luulin painavani yksi, mutta otinkin pikavalinnalla 5 kertaa lipun. Sain koneesta ulos 5 aikuisten lippua. Rahaa meni yli 20€.
Mutta ei lopu tähän. Junassa en löytänyt enää yhtäkään noista ja sain 80 € tarkastusmaksun. Eli rahaa paloi 100€ taivaan tuuliin.
Kommentit (30)
No voi voi.
Voiko sillä HSL sovelluksella ostaa junamatkoihin lippua, siis niihin kaupunkialueen sisäisiin matkoihin.
Olisit ladannut sovelluksen puhelimees ja ostanut kertalipun oikeilla vyöhykkeillä sen kautta.
Sitten puolituttu turkkilainen myi minulle auton. Maksoin 5300 euroa liki 20 vuotta vanhasta Volvosta kaksilla renkailla. Rahat otti, mutta autoa ei ole näkynyt. Eikä edes vastaa enää viesteihin. Ap
Nigeriasta olin saamassa perintöä liki 3 miljoonaa. Toimitusmaksuja olen maksanut jo lähes 50 000, mutta vieläkään kultalasti ei ole löytänyt perille Matkahuoltoon. Missä mahtaa olla vika? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo. Tarkastusmaksu on jo pitkään ollut 100 euroa.
Metrossa. Junassa se on vielä 80
Ei ole.
Junien eteisissä (esim. pendolino) on tarrat missä lukee 80 euroa.
Pendolino ei ole HSL:ää.
Vaikuttaa siltä että ap:n pitäisi olla holhouksen alainen
Vierailija kirjoitti:
Paitsi somaleille ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrossa. Junassa se on vielä 80
Tarkista asia.
Millähän lähijunalla olet matkustanut.
HSL nettisivuilla tarkastusmaksuksi sanotaan 100 euroa, ja sen yhteydessä mainittujen liikennevälineiden joukossa on lähijuna.
Mutta VR:n sivuilla lähijunista ja 80 euron tarkastusmaksusta (eli valvontamaksu) kirjoitetussa tekstissä junien tunnuksiksi mainitaan D, G, H, M, O, R, T ja Z konduktöörit voivat määrätä 80 €:n valvontamaksun ilman lippua matkustavalle asiakkaalle.
Ja näistä Helsingin päärautatieasemalta lähtevät vain D, R ja Z, ja pysähtyvät Päärautatieasemalla, Pasilassa, Tikkurilassa ja sen jälkeen Kerava on seuraava ja sen jälkeen kaikilla seisakkeilla.
Eli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi somaleille ilmainen.
Onko se 100 euroa myös junissa joiden tunnus on D, R tai Z? Nämä ovat niitä pitkän reitin pikajunia, jotka pysähtyvät Helsingin ja Vantaan alueella vain parilla pysäkillä, Keravasta eteenpäin kaikilla pysäkeillä. Siis onko se maksu Helsingin ja Vantaan alueella 100 e, muualla 80 e.
Kyllä voi. Ota yhteyttä HSLn palvelunumeroon.