Onko Hämeenlinna teidän mielestä Suomen unohdetuin kaupunki?
Hämeenlinnan seudulla asuu kuitenkin n. 90 000 ihmistä, mikä on paljon kaupungille Suomen mittakaavassa. Jos jääkiekkojoukkue HPK:ta ei olisi niin en varmaan tajuaisi, että sellainen keskisuuri kaupunki on Suomessa edes olemassa. Aika vähän uutisointia myös Hämeenlinnasta.
En ole siellä koskaan käynyt, millainen paikka se edes on? Onko siellä nähtävää tai koettavaa? Onko tapahtumia? Onko hyvä paikka asua?
T. itäsuomalainen
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Päinvastoin. Osa kai etsii ok-taloa siltä seudulta. Ja siellä on jopa bussit? Vesistöä. Noitiakin, shamaaneja. Eri asia mistä paikasta ja tuntumasta tykkää. Ehkä liikaa kaupunkimainen, jos ei viihdy kaupunkialueella.
Jäin miettimään, miksi siellä on noitia ja shamaaneja? Turun aluehan on tietääkseni myös hyvin vilkas tässä mielessä.
Ei. Imatra, Tornio, Kajaani, Varkaus yms. pikkukaupungit on kaikki sellaisia että harva osaa niitä asettaa edes kartalle. Seinäjokea ei ehkä kukaan sellainen muista joka ei asu Pohjanmaalla tai mene junalla siitä ohi. Se on uutisissa aina kun jotain pahaa tapahtuu ja sitten kotha taas unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se lähellä olisi, mutta ennemmin menen Tampereelle. Hämeenlinnassa olisi Aulanko ja kylpylä. Ei oikein muuta. Jollekin se riittää, minulle ei.
Entä luonto ja järvet.
Miksi niin moni kehuu asuinkaupunkiaan sillä että siellä on paljon luontoa ja rauhaa? Mikä kaupunki se semmoinen on joka on täynnä luontoa ja rauhaa.
Noitia ja shamaaneja ei ole näkynyt :)
Me muutimme Hämeenlinnaan, kun kaupunki helpotti rantarakentamista. Vakituinen asuminen onnistuu edullisuusvyöhykealueilla vuodesta 2022 helpommin. Haaveista tuli totta. Etätöitä järvenrannalta, lähellä kaupunkia. Rantoja ja järviähän täällä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin vielä sellainen paikka, joka on kaiken keskiössä. Lahteen ja Tampereelle lyhyt matka. Helsinkiin lyhyt matka. Turkuun lyhyt matka jne. -ap
Hämeenlinnan paras ominaisuus, sieltä pääsee nopeasti pois.
Jopas on uusi ja raikas ilmaisu. Ikinä kukaan kuullu aiemmin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se lähellä olisi, mutta ennemmin menen Tampereelle. Hämeenlinnassa olisi Aulanko ja kylpylä. Ei oikein muuta. Jollekin se riittää, minulle ei.
Entä luonto ja järvet.
Miksi niin moni kehuu asuinkaupunkiaan sillä että siellä on paljon luontoa ja rauhaa? Mikä kaupunki se semmoinen on joka on täynnä luontoa ja rauhaa.
No se on täydellisen auomalainen valtti. Se luonto ja rauha. Yhdistettynä kaupunkiin todella toimiva. Maailmalla ei tällaista ylellisyyttä paljoa löydy.
Sisäänpäin lämpiävä se on. Sieltä ei saa tuttavia millään. Tyypillinen umpinainen hämäläispaikka. Tiiriöön kasattu kaikki kaupat ja keskusta kuivahti pystyyn. Tykkää jos tykkää hämäläisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mutta ei tästä kannata mainita. Mä asun täällä, eikä täällä tarvita ketään muualta tulleita. Eivät osaa käyttäytyä.
😂 soot just hämäläinen! Tuon takia sinne ei muiden tosiaan kannata muuttaa. Hukkaan heitettyä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla. Mutta ei tästä kannata mainita. Mä asun täällä, eikä täällä tarvita ketään muualta tulleita. Eivät osaa käyttäytyä.
Aivan nyt mä muistin! Tylympiä kuin hyvinkääläiset, todella sisäänpäin lämpeäviä. Muuten ihan pätevä kaupunki, mutta pilattu syntyperäisväestöllä.
No en mä tiedä onko mitenkään pätevä. Asuin siellä hetken mutta mitään pätevää ei tullut vastaan.
Toisaalta monet vastaavat otsikoissa negatiivisista syistä, esim Lahti (huumeet) ja Kouvola (neuvostoarkitehtuuri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan nyt mä muistin! Tylympiä kuin hyvinkääläiset, todella sisäänpäin lämpeäviä. Muuten ihan pätevä kaupunki, mutta pilattu syntyperäisväestöllä.
No en mä tiedä onko mitenkään pätevä. Asuin siellä hetken mutta mitään pätevää ei tullut vastaan.
Ei kun korjaan. Löysin sieltä hyvän kampaajan! Se tais olla pätevintä mitä sieltä löytyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri asuu Riihimäessä. Käyvät paljon Hämeenlinnassa. Siellä elokuvateatteria, teatteria, konsertteja ym. ym. Ja Piparkakkutalo! Linna, Aulanko...
Riihimäessä?
Vaasa on haamu siitä, mitä se oli 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä nätti kaupunki ja tosi mukavia ihmisiä, kävin siellä HAMK:ssa opiskelemassa. T: Pohjois-Pohjanmaalainen
Niillä on kyllä paras promovideo: "Hämeenammattikorkeakoulu is the best for your life, your future.." repeiltiin tuolle huolella :D googlatkaa hamk 4 life
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri asuu Riihimäessä. Käyvät paljon Hämeenlinnassa. Siellä elokuvateatteria, teatteria, konsertteja ym. ym. Ja Piparkakkutalo! Linna, Aulanko...
Riihimäessä?
Toinen samanlainen kaupunki, jonka ohi kannattaa vain ajaa. Kuten Hyvinkäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 soot just hämäläinen! Tuon takia sinne ei muiden tosiaan kannata muuttaa. Hukkaan heitettyä aikaa.
Tämä on kasvun ongelma nro 1 Hämeenlinnassa, pirun sisäänpäin lämpiävää. Hämeenlinna haluaisi kasvaa mutta tuo....
Aulanko ja Ahvenisto on niin väsyneitä. Aulangolla ois ollut mahdollisuus upealle leirintäalueelle Vanajaveden rannalla ja innostuneet yrittäjät, vaan sekin torpattiin. Täällä vaan ei saa mikään muuttua. Kaikki on kuten 60 vuotta sitten. Tai huonomminkin. Mahdollisuuksia olisi vaikka mihin. Enää ei mene pikavuorojakaan kuten ennen ja Pendolinot painaa ohi.
Ovatko hämeenlinnalaiset hämäläisiä vai helsinkiläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko hämeenlinnalaiset hämäläisiä vai helsinkiläisiä?
Eivät tunnusta/tunnista hämäläisyyttään, vaan yrittävät olla jotain pääkaupunkiseutulaisia.
Joko sinne pöndelle on sähköt saatu?