Tuskastuttavaa odottaa Kelasta opintotukipäätöstä
Ajattelin valmistuvani helmikuussa, mutta näyttää tällä tietoa menevän vähintään maaliskuulle. Oman psyykkinen vointi sakkaa ja jaksaminen vähissä. Opinnäytetyötä en saa aikaiseksi tehdä ja koitan vain selviytyä päivästä toiseen ilman romahtamista.
Mulla on helmikuulle asti päätös opintotuesta ja 2.1. laitoin uuden hakemuksen maaliskuulta toukokuulle. Kelan sivuilla omissa tiedoissa lukee, että päätöksessä kestää 19-20 päivää. Tuskastuttavaa odottaa koska mulla on autossa korjaamista vaativa asia jonka maksaisin opintolainalla. Toki sitä opintolainaa jäisi sitten vielä paljon elämiseen.
Nyt on tilillä 12€ ja risat. Ruokaa onneksi on ja saan ensi viikolla pienen palkan. Ei vain riitä auton korjaamiseen rahat. Auto on pakko olla koska työharjoittelupaikka on 30km:n päässä eikä julkisilla pysty kulkemaan.
Mä niin odotan sitä, että valmistun ja pääsen taas kokopäiväisesti töihin. Mulla on jo töitä tiedossa omalla työpaikalla uusissa koulutusta vastaavissa työtehtävissä. Pitäisi vain saada opinnot päätökseen. Harjoittelun päätyttyä saan kyllä jo mennä tekemään tuota työtä sijaisena.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
12 viikkoa kesti sairauspäivärahapäätös olkapääleikkauksen jälkeen.
No ei opintotuessa noin kauaa mene. Ei ole koskaan kestänyt noin kauaa. Sairauspäiväraha on eri asia. Paskaa silti tuollainen, että sulla meni noin kauan.
Ap
12 viikkoa kesti sairauspäivärahapäätös olkapääleikkauksen jälkeen.