Aijjotko lopettaa myös Instagramin ja Facen käytön kuten lopetit X:kin käytön koska siellä saa nykyään puhua avoimesti?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Luulen myös, että meillä on eri käsitys siitä, mikä on avoimesti puhumista. Sanavapaus koskee vapautta kertoa oma mielipide. Oma mielipide taas ei ole yhtä kuin keksiä perseestä valheita, se on valhe eikä mielipide.
Eli et kestä erilaisia mielipiteitä. Vassareille kaikki eriävät mielipiteet ovat valheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Luulen myös, että meillä on eri käsitys siitä, mikä on avoimesti puhumista. Sanavapaus koskee vapautta kertoa oma mielipide. Oma mielipide taas ei ole yhtä kuin keksiä perseestä valheita, se on valhe eikä mielipide.
Sananvapauteen kuuluu myös tiedon levittäminen, oli se sitten valhetta tai totta, eikä pelkät mielipiteet. Mieluiten tieto vois tietenkin olla totta, mutta valheellista tietoa ei voi välttää, koska joku totena pidetty voi tietämyksen lisääntyessä osoittautua vääräksi. Jos haluaa kieltää valheet, haluaa myös rajoittaa sananvapautta, eikä rajoitettu vapaus ole vapaus.
Äärioikeiston alustoilla se vaan menee niin, että se sananvapaus kaikissa muodoissaan kuuluu vain heille, mutta arvostelepa Elonia, niin sut heti bannataan. Ei ole myöskään aitoa sananvapautta, että peukaloidut algoritmit tukahduttaa vastapuolen postaukset äärioikeiston massaöyhötyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Meta on tosin tainnut faktojakin kohdella vihapuheena jos fakta ei ole sopinut vasemmistolaiseen narratiiviin
Näin on ja toivottavasti tuollaisen aika on pian ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Sananvapauteen kuuluu myös tiedon levittäminen, oli se sitten valhetta tai totta, eikä pelkät mielipiteet. Mieluiten tieto vois tietenkin olla totta, mutta valheellista tietoa ei voi välttää, koska joku totena pidetty voi tietämyksen lisääntyessä osoittautua vääräksi. Jos haluaa kieltää valheet, haluaa myös rajoittaa sananvapautta, eikä rajoitettu vapaus ole vapaus.
Äärioikeiston alustoilla se vaan menee niin, että se sananvapaus kaikissa muodoissaan kuuluu vain heille, mutta arvostelepa Elonia, niin sut heti bannataan. Ei ole myöskään aitoa sananvapau
En kiellä etteikö asia vois olla noin, en tiedä kun en mitään metaa tai xää käytä. Mutta ei tuo sulje pois tai oo mikään vasta-argumentti siihen mitä sanoin.
Menin Blueskyhyn heittämällä. Kuten jo 28 miljoonaa muutakin.
Nämä Trumpin perseennuolijat voivat rauhassa runkata keskenään
Kyllä. Tangentin suuntaan moiset paskat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Miten tämänkin palstan kävisi jos tuo oikeasti totutettaisiin. Valtaosa sisällöstä tipahtaisi pois.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ahdas maailmankuva sulla. Kasva ihan pikkuisen.
Vierailija kirjoitti:
Twitterin lopetin heti alkuunsa, koska sen taso oli suoli24 tasoa.
Face on mulle päiväkirja, eli läheisimmät ystävät ja perheenjäsenet näkee mun seinän, muuten ihan se ja sama mitä siellä on. Minä kuulun ainakin 300 eri ryhmään, niitä on ihan hyödyllisiä.
Riippuu ihan mitä sieltä seuraa, keskimäärin ylittää heittämällä vauvaripulit ainakin oikealla puolella. Vasemmiston volinaan taas ei tee mieli tutustua hulluine wokehuuruineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on ahdas maailmankuva sulla. Kasva ihan pikkuisen.
Kuudessa maassa asuneena 65 vuotiaana ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevana en kaipaa enää kasvua. Rasismin haistaa jo kaukaa näillä vuosikerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh onpa paljon jo. Flashissä varmaan myös monta miljoonaa!
Paras päätös on luopua noista alustoista ja alkaa elää oikeaa elämää somen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aion.
Eli et kestä erilaisia mielipiteitä. Vassareille kaikki eriävät mielipiteet ovat valheita.
Tuolla lahkoissa ihan pokkana kiistetään wokeaktivismin vääristelevä ihmisoikeuspakotus vain oikeistokonservatiivisena salaliittona. Heille wokeilmiön arvostelu on siis ihan valheille perustuvaa salaliittohouretta.
Miten tälläisen porukan kanssa voi keskustelta samalta pohjalta vähääkään järkevästi jos he kieltäytyvät kaikesta neuvottelusta siltä pohjalta että vastapuoli nyt vaan "keksi mieleisesi mahdollisimman häijy herjaus"? Tältä pohjalta nuo todella tollot kuvittelevat voittavansa maailman. Saattavat vielä yllättyä.
Mulla taas silmät avautuvat sille toiselle puolelle, kun kävin lukaisemassa Joonas Konstigin tuoreen kolumnin kommentteja. Muistin taas miten eri kuplissa ihmiset voi elää ja tuli selväksi sekin, että nuo kuplat eivät puhkea todellakaan tönäisemällä. Niiden rakentamiseen on ilmiselvästi käytetty aikaa. Saattaisiko joka koko elämän tarkoitus olla jossain pyhässä uskomuksessa kiinni.
Ei kai tuo voi olla toivottavaa että ihmisistä tulee näin lukkiutuneita ihan jo pelkästään tietämättömyyttään?
Ja kuitenkin jos paha haluaa valtaa se tuottaa juuri tälläistä maanista sokeutta, joka takertuu mustaan ja valkoiseen.
Semmoisessa ajassa nyt taas näytämme elävän. Totuuden tinkimättömät etsijät herättävät ärtymystä tai suoranaista vihaa.
En ole koskaan käyttänyt mitään noista. Ei ongelmaa.