Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten laihtua väsyneenä?

Vierailija
08.01.2025 |

Ylipainoa on noin 25kg. Tulleet raskausaikoina, enkä ole jaksanut tehdä mitään vauvavuosina niiden eteen. Nyt molemmat lapset sen ikäisiä, että alkavat jo nukkua hyvin, mutta minä en osaa enää nukkua. Olen koko ajan väsynyt. Verikokeet otettiin juuri ennen joulua ja odotan aikaa hoitajan juttusille. Pyysin siis terveyskeskuksesta apua, kun voimat ovat ihan lopussa, mutta pakko on alkaa tehdä jotain tälle painolle. Verikokeissa todettiin kaiken olevan kunnossa, minkä jo tiesinkin. Mikään sairaus tai sellainen vika ei ole syynä väsymykselle. En vain osaa nukkua enää. Nukahdan hyvin illalla, mutta pysyn unessa vain lyhyitä aikoja kerrallaan. Lyhyimmät pätkät ovat alle puolta tuntia ja näiden jälkeen nukahtaminen saattaa kestää jopa tunnin. Minulle on jo reseptillä unilääkkeet, mutta en uskalla syödä niitä sillä olen pääsääntöisesti ainoa aikuinen öisin kotona ja lapset ovat vielä pieniä. En tiedä, mikä toimintakykyni olisi lääkkeen ottaneena, jos vaikka lapsi heräisikin yöllä kuumeessa tai vaikka ihan vaan painajaisiin. 

Ehkä kirjoituksellani haen tukea ja tsemppausta ja jos jollain on kokemusta siitä, miten saada itsensä revittyä lenkille vielä töiden jälkeen väsyneenä niin otan kaikki neuvot vastaan. 

Pahoittelen huonoa kappalejakoa ja poukkoilevaa kirjoitusta. En pysty nyt väsyneenä parempaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laihduttanut yli 40 kg väsyneenä (nukun arkisin 3-4 tuntia yössä). Ei mikään ongelma. Älä revii itseäsi lenkille, vaan tee kaloreita vähentäviä, mutta kylläisyyttä ylläpitäviä muutoksia ruokavalioosi. Ei laihduttamiseen tarvita liikuntaa, voit laihduttaa myös pelkällä ruokavaliolla. Itse vedin ekat lähes 20 kg pois nutrilett VLCD tuotteita pelkästään juomalla, sitten loput ihan kalorilaskenta/rajoitus 1500 kcal:iin per päivä. Hyvin lähti kilot eikä ollut raskasta.

Vierailija
2/3 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen laihduttanut yli 40 kg väsyneenä (nukun arkisin 3-4 tuntia yössä). Ei mikään ongelma. Älä revii itseäsi lenkille, vaan tee kaloreita vähentäviä, mutta kylläisyyttä ylläpitäviä muutoksia ruokavalioosi. Ei laihduttamiseen tarvita liikuntaa, voit laihduttaa myös pelkällä ruokavaliolla. Itse vedin ekat lähes 20 kg pois nutrilett VLCD tuotteita pelkästään juomalla, sitten loput ihan kalorilaskenta/rajoitus 1500 kcal:iin per päivä. Hyvin lähti kilot eikä ollut raskasta.

Tuo nutrilet on hyvä vinkki. Ateriakoko saattaa joskus karata käsistä niin tuo olisi selkeä, että tulisi syötyä sopiva määrä, kun on valmis annos. Herkkuja en ole syönyt pariin kuukauteen enää lainkaan. En edes joulutorttua, jota teki mieli. Mutta sen vaikutus painoon on ollut hyvin hidasta. Noin 3kg olen laihtunut herkkujen lopettamisella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuntopyörä kotiin ja polje sitä. Minä laihduin 15 kg sen avulla mutta pitää polkea päivisin 50-70 minuuttia eikä mikään puoli tuntia riitä.