Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asutko Kirkkonummella tai oletko joskus asunut?

Vierailija
08.01.2025 |

Mitkä on hyviä lapsiperhealueita? Mitkä huonoja? Nyt voit antaa risut ja ruusut. Olemme muuttamassa alueelle ja kaikki tieto on tärkeää.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up

Vierailija
2/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle Kantvik paras. Jos haluat varmistaa riittävän etäisyyden kelarottiin, sitten Porkkalanniemi. Siellä ei ole tosin mitään palveluita, eikä oikeastaan joukkoliikennettäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut. Veikkola on hyvä paikka.

Vierailija
4/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sundsberg on kiva, todella paljon lapsiperheitä.

Vierailija
5/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheelle Kantvik paras. Jos haluat varmistaa riittävän etäisyyden kelarottiin, sitten Porkkalanniemi. Siellä ei ole tosin mitään palveluita, eikä oikeastaan joukkoliikennettäkään.

Missä joukkoliikenne, siellä tulonsiirroilla kaupunkiin ostettu "muuttovoitto".

Vierailija
6/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gesterby:tä en suosittelisi. Levottominta seutua, huono koulu. On monia hyviä asuinalueita, eri hintaluokista löytyy. Moni tykkää Veikkolasta ja Sundsbergista. 

Kannattaa huomioida, että monilta alueilta löytyy alakoulu, mutta yläkouluun keskustaan/Masalaan/Veikkolaan on matkaa. :)

Vierailija
7/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme asuneet jo 27v ja rakentaneet tänne 3 taloa. Ravals, Bro, Laajakallio, Kantvik, Kolsari ja Sepänkannas viihtyisimpiä. 

Vierailija
8/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Lapsiperheille on paljon hyviä asuinalueita. Moni pitää esimerkiksi Ravalsista tai Neidonkalliosta. Noiden ainoa huono puoli on se, että lähikouluna on tuo mainittu Gesterbyn koulu. Moni on kehunut asuinalueena Heikkilää, siellä on kiva alakoulu.

-Veikkolasta tykkää moni. On tosin pieni paikka, muutama kauppa ja siinä se. Moni käykin harrastuksissa Espoossa/Nummelassa, Veikkolasta harvempi kulkee Kirkkonummen keskustaan.

-Moni suomenkielinen valitsee lapselleen ruotsinkielisen päiväkodin/koulun, vaikka vanhemmat olisivat suomenkielisiä.

-Masalassa on palveluita kivasti (kaupat, koulut, harrastuksia varten Joo-areena, juna-asema vieressä). 

Suosittelen, että lähdette joku kerta katsomaan paikan päälle, miltä eri alueet vaikuttavat. :)

Vierailija
9/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös pohtia sitä, miten lapset tulevat isompina kulkemaan. Kuskaako vanhemmat, onko perheessä auto/autot? Vai menevätkö lapset kävellen/bussilla? Kaikilla asuinalueilla ei kaksista julkista liikennettä ole (varsinkaan koulujen loma-aikoina). Kirkkonummella on mukavia seutuja, mutta osa on valehtelematta hyvin syrjässä ja arki on työlästä, jos perheellä ei ole helposti autoa käytössä.

Vierailija
10/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gesterby:tä en suosittelisi. Levottominta seutua, huono koulu. On monia hyviä asuinalueita, eri hintaluokista löytyy. Moni tykkää Veikkolasta ja Sundsbergista. 

Kannattaa huomioida, että monilta alueilta löytyy alakoulu, mutta yläkouluun keskustaan/Masalaan/Veikkolaan on matkaa. :)

Veikkolassa on hyvät koulut ja hyvät lukiot löytyy Espoosta. Osa menee Vihtiin lukioon. Munkan lukioon pääsee nopeesti bussilla motaria pitkin.

Harva veikkolalainen edes käy Kirkkonummen keskustassa, kun ei ole mitään tarvetta siihen.

Vierailija
11/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö usein torilla huutelemassa?

Vierailija
12/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin tullut käsitys että Veikkolassa on nykyään aika rauhatonta, häiriköivää nuorisoa? Ja palvelut tietysti vähenee sielläkin vaikka väkeä tulee lisää. Sehän on ollut kiva ja yhteisöllinen, mutta onko kasvanut liikaa? Mä olen siellä viettänyt onnellisen lapsuuden ja nuoruuden mutta silloin oli vielä pikkukylä. 

Kulkuyhteys stadiin on hyvä omalla autolla, julkinen liikenne kuulemma tökkii todella pahasti. 

Vierailija
13/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkolassa on hyvät ruokakaupat, koulut, terveyskeskus, apteekki, hammaslääkärit, suutari, kukkakauppa, monta ravintolaa, kuntosalia, hyvät harrastusmahdollisuudet ja bussiyhteydet helsinkiin, espooseen, nummelaan, lohjalle. Monta järveä ja Nuuksion kansallispuisto vieressä

Vierailija
14/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkolassa on hyvät ruokakaupat, koulut, terveyskeskus, apteekki, hammaslääkärit, suutari, kukkakauppa, monta ravintolaa, kuntosalia, hyvät harrastusmahdollisuudet ja bussiyhteydet helsinkiin, espooseen, nummelaan, lohjalle. Monta järveä ja Nuuksion kansallispuisto vieressä

Minua on häirinnyt Veikkolan pieni koko (käytännössä oma pikkupaikkakunta, reilut 5000 asukasta), iso osa tunteet toisensa. Valitettavasti olen myös tutustunut moniin veikkolalaisiin, jotka eivät ole erityisen mukavia. Ehkä kohdalle on vain sattunut perheitä, joissa toisia katsotaan nenänvartta pitkin.

Vierailija
15/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on jotenkin tullut käsitys että Veikkolassa on nykyään aika rauhatonta, häiriköivää nuorisoa? Ja palvelut tietysti vähenee sielläkin vaikka väkeä tulee lisää. Sehän on ollut kiva ja yhteisöllinen, mutta onko kasvanut liikaa? Mä olen siellä viettänyt onnellisen lapsuuden ja nuoruuden mutta silloin oli vielä pikkukylä. 

Kulkuyhteys stadiin on hyvä omalla autolla, julkinen liikenne kuulemma tökkii todella pahasti. 

Ihan on rauhallista ja norminuorisoa.

Vierailija
16/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt joku suuttuu, kun omaa asuinaluetta ei kehuta.

Kannattaa katsoa Oikotieltä asuntojen hintoja. Sille on syynsä, miksi tietyissä kaupunginosissa on halvempia asuntoja kuin toisissa. :)

Vierailija
17/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös pohtia sitä, miten lapset tulevat isompina kulkemaan. Kuskaako vanhemmat, onko perheessä auto/autot? 

Oliko tämä joku vitsi? Nämä "voitiin luopua autostakin"- tyypit muuttavat siivoiskomeron kokoiseen vuokrakoppin jätkässareen

Ne eivät eivät päädy pientaloon kartan viimeisille valkoisille alueille jotka ovat sitä nimenomaan siksi että omistusasunnoista ei löydy yhtään sossun elättiä jolla ei ole kahta citymaasturia pihalla + koppimopoa perheen teineille.

Vierailija
18/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on häirinnyt Veikkolan pieni koko (käytännössä oma pikkupaikkakunta, reilut 5000 asukasta), iso osa tunteet toisensa. Valitettavasti olen myös tutustunut moniin veikkolalaisiin, jotka eivät ole erityisen mukavia. Ehkä kohdalle on vain sattunut perheitä, joissa toisia katsotaan nenänvartta pitkin.

No kermaperseitä löytyy joka paikasta

Vierailija
19/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois muutettu ja ei enää ikinä landelle. Ei ole hyviä vaatekauppoja yms. Aina pitää mennä muualle. Joka paikkaan pitkä matka.

Vierailija
20/44 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen postinumeroalueista kaikista suurituloisimmat asukkaat. (keskiarvo)

Joten ei kovin yllättävää, että on aika vahvasti ylemmän keskiluokan lintukoto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän