Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä osta mitään -vuosi 2025

Vierailija
07.01.2025 |

Mä oon vähän miettinyt, että aika paljon on kaikkea roinaa kaapit täynnä, ja ihan akuutisti ei ole tarvis kengistä eikä vaatteistakaan. 

Siis päätin, että mitään en osta tänä vuonna, jollen ihan akuutisti tarvi. Tähän akuuttiin  tarpeeseen lasketaan esim. välttämättömät hygieniatarvikkeet, jos joku vaate menee rikki eikä korvaavaa ole (esim sukkahousut) 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä parantaa maan taloutta?

Vierailija
2/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä parantaa maan taloutta?

Ei se paranna mutta kun rahat on vähissä niin silloin ei pahemmin ostella. Vuosi 2025 tulee laskemaan vähän kaikenlaista kulutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen olkoon teema vuodelle 2025!

Vierailija
4/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakon sanelemaa niin ei tuohon mitään päätöstä tarvii.

Vierailija
5/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäminen olkoon teema vuodelle 2025!

Juu, valtio konkkaan. Ja maa tilalle.

Vierailija
6/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti hillitä ostamista. Nyt meni talvikengät rikki ja ei kun ostoksille. Mitähän seuraavaksi plää? Tarkoitus on oikeasti säästää rahaa. Nyt Prismaan katsoon mikä siellä on tarjonta. Nuo edelliset on prisman - 80% alesta ostetut. 

Vierailija
7/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, toisaalta sanotaan että pitää kuluttaa... no mä ostin tänään takin, tarvitsin vähän pidemmän koiranulkoilutus- ja kauppareissutakin. Varmaan pahemmin mitään vaatetta ei tarvitse taas ostaa loppuvuonna. Kaveri just vei kirppispöytäänsä läjän meidän kamoja, vaatteita myös. 

Muuten kyllä kulutankin aika huolettomasti esim. ruoat, matkailu. 

Vierailija
8/17 |
07.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 Olen tehnyt niin pirusti hyviä alelöytöjä vuoden molemmin puolin että kyllä on puhelin laulanut matkahuollon ilmoituksia. Ostin esim. täydellistä merinovillapaitaa varastoon.

Vierailija
9/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisillä ole varaa kuluttaa ja hallitus ihmettelee, kun kulutus laskaa. Kuinka helvetin tyhmiä ne on.

Vierailija
10/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin noin ja hah! Sitten pieni Sulo Vilen päässäni huomasi hyviä tarjouksia. Se siitä osaamattomuudesta sitten.

Vierailija
11/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo jokunen vuosi "älä osta mitään", pakon sanelemistä syistä. Vain ruokaa, pesuaineita, lääkkeitä, kalsareita ja sukkia. Tällähän tää Suomen talous nousee kun köyhillä ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa juurikaan mitään, eiku...

Vierailija
12/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis! Just sanoin miehelle, että huomenna mennään shoppailemaan 😃

Vierailija
13/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Ei ole oma päätös. 

Vierailija
14/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on varaa ostaa Temusta. 2025 on Temu-vuosi ja tilausmäärien ennätykset paukkuu taas uusiksi.

Vierailija
15/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime ajat olen myynyt tavaraa Tori:ssa jotta voin ostaa tarpeellista uutta tilalle. Päivitetty on vuosikymmenen takaiset hifijärjestelmät ja kamerasysteemit, jonkin verran urheilutavaraa jne. Auton vaihtoa olen suunnitellut ja huonekaluja on hankittava ja uusi iPhonen SE kun tulee myyntiin. Tarkoitus ei ole ostaa määrää vaan laatuaa ja muistaa sääntö köyhällä ei ole vara ostaa halpaa.

Vierailija
16/17 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin ostanut ylimääräistä. Pitäisi viedä roinaa pois, varmaan puolet liikaa tavaraa.

Vierailija
17/17 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samankaltaset suunnitelmat, mutta "ostan vain tarpeeseen vuosi" kuulostaa omaan korvaan paremmalta. Jos siis koen tarvitsevani jotain en jätä sitä siksi ostamatta, että olen päättänyt pitää koko vuoden lompakon nyörit tiukalla. Kaikkea ei tartte aina vetää ääripäästä toiseen. 

Myin vasta talvitakin ja tiedän, että tarvitsen ensi talveksi uuden vastaavan. Pärjään kesään saakka mun laskettelutakilla, mutta tykkään pitkistä toppatakeista arkikäytössä enemmän joten meinaan hommata sellasen myymäni tilalle. Laskettelutakkia käytän enemmän ulkoillessa. 

Myöskin aion pitää huolen, että perusvaatteet on siistissä kunnossa ja niitä on riittävästi. Kun yksi lentää roskiin toinen tulee tilalle. Panostan laadukkaisiin materiaaleihin, mutta aina sekään ei riitä takaamaan vaatteen pitkää ikää. Joskus vaate vaan hajoo helposti.

Tarjouksista on kiva bongata laatuvaatteita halvalla, mutta ostamista ostamisen vuoksi pyrin välttämään. En surffaile nettikauppasivustoilla katselemassa ellen oikeesti tartte sieltä jotain, koska nähdessäni kivan ale-tuotteen koen tarvitsevani just sitä. Näin juuri saadaan ihmiset ostamaan kasapäin vaatteita - ostamisesta tulee huumetta.