Kevät ja vauvakuume, millä tästä pääsee eroon??
Nyt on taas se aika vuodesta, eli kevät (no, huomenna vasta virallisesti). Siitä alkaa mulla jokavuotinen riesa -> vauvakuume. Miten mä pääsen siitä eroon?
Ja miksi se tulee aina keväisin? Miksi se ylipäänsä tulee? En mä halua lasta! En en en! Miksei järjen puhuminen mun biologiselle kellolle auta??
Vauva on ihan mahdoton ajatus, ei siihen olisi varaa. Ei meillä ole tilaa. EI EI EI. Miksi toi typerä ajatus palaa mun mieleen aina vaan uudestaan häiriköimään?
Kommentit (10)
mutta siis juuri noiden kahden takia en lisää halua, kolme on ihan mahdoton määrä, meitä on vain kaksi ihmistä niistä huolehtimassa. Ei meille mahdu minnekään kolmatta lasta eikä autoonkaan mahdu kolmea turvaistuinta.
KAIKKI järkisyyt ovat kolmatta lasta vastaan, mutta kun ei järjellä pysty peittämään tuota typerää tunnetta.
Tai kuvittle itsesi uimarannalle, aurinko paistaa kauniisti ja vesi liplattaa kutsuvasti. Tunnet kuinka lämmin aurinko herättää koko kropan eloon. Avaat silmät JA NÄET JÄTTIMÄISEEN UIMAPUKUUN KÄÄRITYN RASKAUSARPISEN KROPPASI JA MIETIT MITEN TÄSSÄ NYT NÄIN ON KÄYNYT. Kohta viereisistä vaunuista parahtaa kova itku. Rannalta juoksee sinua kohti pari huutavaa ja likaista lasta, sinun kaikki. Yrität ylimääräisten läskiesi kanssa juosta läähättäen kakarat kiinni....
Jos kaipaat jotain muuta, pysy lapsettomana. Matkustele, harrasta, sisusta eli tee mitä haluat.
raskausarpia ei oikeastaan ole, ainoa joka näkyy vähän enemmän on sektiosta tullut arpi, mutta bikinit kyllä peittää senkin.
Painoa ei ole yhtään sen enempää kuin ennen raskautta ja kerran vuodessa lähdetään ulkomaille ja jätetään lapset mummin huostaan ja nautiskellaan auringosta ilman, että muksut tulee häiritsemään :p :)
Mutta kyllä mä kaikkeni teen, että järki voittaisi
ap
lapsen vanhempana kuin tehdä kolmas?? Hieman loukkaavaa näin kolmen lapsen äidin näkökulmasta :). (Ja neljättä mietitään miehen kanssa :) )
ja neljättä odotan!Ei se kolmen kanssa ole sen ihmeellisempää kuin kahdenkaan!!!!Ei muuta kuin kolmatta kehiin :)
päivähoitomaksuihin tulisi hirvittävä lisä, autoon ei oikeasti mahdu vierekkäin kolmea turvaistuinta, meillä ei olisi varaa taloon jossa jokainen lapsi saisi oman makuuhuoneen, kaikki tarvikkeet pitäisi taas ostaa kun on aiempien lasten jäljiltä jo myyty
Lisäksi nyt on molemmille vastuulla tavallaan vain yksi lapsi, eli jos ollaan yhdessä menossa jonnekin niin toinen pukee toista ja toinen toista (auttaa pukeutumaan) sitten jos haluaa mennä kauppaan niin toinen ottaa toisen mukaan ja toinen on kotona jnejne. sille kolmannelle tarvitsisi kolmannen käsiparin...
pukata uuden vauvan aluilleen? ;)
Kuuntele järkeäsi ja hengitä syvään. Mene ostamaan kivoja kevätvaatteita ja tosiaan, vieraile jossain vauvaperheessä niin muistuu taas mieleen mitä se arki OIKEASTI on.
imetys, röyhtäytys, vaipanvaihto, nukuttaminen, vauva ei nukahda, imetys, röyhtäytys, nukuttaminen, vauva ei nuku, vaipanvaihto, imetys, röyhtäytys, lämmität 3 kerran ruoan jota et taaskaan ehtinyt syödä, vauva itkee, otat syliin ja yrität syödä, vauva nukahtaa, nostat sänkyyn, vauva herää....
vauva ei tee pahojaan ja saa elellä omaan tahtiinsa :) Vauva nukkuu kainalossa ja nukutaan sitten kun nukutaan, vauva-aika on ihanaa ja helppoa ja siksi minulla varmaan onkin vauvakuume.
noh, sitten 1.5vuotiaasta ylöspäin se ei enää olekaan ollenkaan sellaista ja siksi en haluakaan enää lapsia, mutta se vauva-aika, sitä mä kaipaan.
ja ei me pukata joka vuosi uutta vauvaa... laitoin juuri tilauksen h&m:lle uusista kesävaatteista ;) kyllä järkeä vaan täytyy kuunnella ja onneksi mun tarvii uusia pilleriresepti aina syksyisin
käsityötä vaan ei kulutua hermoja mulla, vaikka olisi huono nukkumaan tms. Mutta sitten kun 1,5 v. täynnä, niin johan paukkuu hermot. Siksipä aina kun mulle meinaa pukata vauvakuumetta, otan jonkun kaverin tai tutun 1,5 v. - 3,5 v. nappulan yökylään. Kyllä lähtee vauvakuume : )!
Aina sitä rahaa jostain löytyy, eikä vauva siihen kuole, että joutuu elämään vähän pienemmässä asunnossa.
Mekin ruvettiin juuri yrittämään vauvaa, vaikka asunto on pieni, palkka on pieni jne. Jos odottaa siihen saakka, että kaikki on " valmista" , voi olla ettei sitä oikeaa aikaa vauvan hankkimiselle tule ikinä.
Rohkeasti siis yrittämään:)