kuinka kauan jo yrittänyt?...
olisin kysellyt että kuinka kauan olette jo yrittänyt ja miten olette jaksaneet aina kun menkat ovatkin tulleet? itse olen jo mieheni kanssa yrittänyt ahkerasti jo viime heinäkuusta ja joka kuukausi ollaan saatu pettyä....se on raskasta, varsinkin jos sellainen pikku taapero olis tosi toivottu perheeseen...ku sukulaisetkin jo kyselee ja katselee aina mun masua ku jossain nähdään, ja tuntuu vaikeelta koska itsekin sitä haluaisi mutta kun vielä ei näy eikä kuulu....
Kommentit (11)
Yritys alkoi viime kesäkuussa ja tärppäsi heti. Raskaus oli kuitenkin tuulimuna, joka tyhjennettiin lääkkeellisesti elokuussa. Kropan toipumisessa kaikesta lääkehuurusta, raskaushormoneista jne. kestää ja nyt alkoi yk.4 km:n jälkeen. Epätoivo iskee välillä, mutta täytyy yrittää unohtaa koko " yrittäminen" ja keskittyä muuhun elämään. Vauva tulee kun on tullakseen.
kiva kuulla ettei ole ainoa joka yrittää ja yrittää.....
sitähän monet sanoo, että koita keksiä jotain muuta ajateltavaa niin kyllä se siitä....on vaan niin himskutin vaikeeta, varsinkin ku on tällanen SUPERvauvakuuume päällänsä...
meillä kotona kyllä jännitetään miehen kanssa yhdessä joka kuukausi...mut välillä tosiaan yritetään ettei koko aiheesta puhuttais niin sillon sen saa ainakin hetkeksi pistettyy taka-alalle....
mut nyt jännittelen huomista, ku tarkoitus olis huomen aamulla katsoa jos plussaa jo näyttäis...pelkään vaan, et ku tänään on selkä särkenyt ja masussa ollut sellainen outo olo....
tsemppiä ja jaksamista kaikille!!!!
Vinkkinä sanon, että kannattaa lopettaa " tekemällä tekminen" meillä se ainakin toimi erittäin tehokkaasti:) Pillerit lopetettiin heinäkuussa ja tottakai sitä oli alkuun innoissaan kalenterin kanssa bongailemassa ovista, no eihän siitä mitään tullut! Lokakuussa heitin kalenterin seinään ja marraskuussa jo plussattiin.... Luulen, että tuo " stressaaminen" vaikuttaa niin paljon raskautumiseen.
Näin meillä vaikka ei kauaa jouduttu yrittämään. Onnea kaikille yritykseen!
T:Janan ja " Tiitus" 19+4
Meillä vaihtelevaa yritystä about 2 vuotta, ei siis mitään väkisin yrittämistä. Oviksia kyllä bongailtiin ja satoihin testeihin pissittiin :) Mieskin vielä oli intissä, niin mahdollisuutemme aika turhauttavat..
Viime marraskuu-joulukuu meni sitten vähemmän vauvaa tehtaillen. Mies oli niin tiukasti kiinni armeijassa, että ajattelin suosiolla hengähtää ne pari kuukautta. Tammikuussa sitten kunnolla yritystä päälle - hyvä suunnitelma!
No joulun aikaan kuitenkin raskauduin, jotenkin ihmeellisesti, kun ei pitänyt edes olla tärppipäiviä lähettyvillä..! Hedelmöitys olikin tapahtunut vasta kierron lopussa kp 21-26, ultrassakin tarkistettu.
Eli onnellisesti raskaana rv 12 :D - Pitkä oli tie tähän.. Nyt tuntuu siltä että tämä oli just meille sopiva aika, se vaan tietää milloin on tullakseen. Vauvamme valitsi ajankohdan, emme me ;)
Meilläkin siis plussa ensimmäisestä yrityskierrosta viime kesäkuussa ja tuulimunan lääkkeellinen tyhjennys elokuussa. Uusi raskautuminen ei olekaan sitten käynyt niin helposti. Kierrot ovat mitä sattuu, useimmiten turhauttavan pitkiä, ja alkavat menkat vetävät mielen suomutiin joka kerta. Olen yrittänyt löytää jotakin muuta sisältöä ja unelmaa elämään kuin haave omasta lapsesta, mutta vaikeaa se on. Asiaa ei kyllä yhtään helpota se, että ystävät raskautuvat ympärilläni ahkerasti...
villiina83:
Yritys alkoi viime kesäkuussa ja tärppäsi heti. Raskaus oli kuitenkin tuulimuna, joka tyhjennettiin lääkkeellisesti elokuussa. Kropan toipumisessa kaikesta lääkehuurusta, raskaushormoneista jne. kestää ja nyt alkoi yk.4 km:n jälkeen. Epätoivo iskee välillä, mutta täytyy yrittää unohtaa koko " yrittäminen" ja keskittyä muuhun elämään. Vauva tulee kun on tullakseen.
ensimmäistä yritettiin 9kk
toista 1v5kk
kolmatta 5kk
neljättä1v3kk
Nyt yritystä takana elokuusta -06 asti. Se on välillä raskasta varsinkin jos oikein kamalasti toivoo ja kaipaa lasta ja joka kuukausi vaan pettyy. Itse olen ihan sinut pitkänkin yrityksen kanssa koska monella muulla se kestää niin paljon kauemmin.
Kun kolmosta alon odottaa olin ihan shokissa kun se onnistuikin noin nopeasti :o)
Toivottavasti teillä tärppäää pian!
Niiloakseli
Puolitoista vuotta takana, tulos yksi keskenmeno ja kohdunulkoinen.
Kyllä niistä kp1 itkuista aina selviää, kun lopettaa sen kalenteriin tuijottelun ja hankkii kivan uuden harrastuksen ja unohtaa vauvailun.
Tsemppiä yritykseenne;)
Tiedän tunteesi. Meillä yritystä kesäkuusta asti ja tässä alkaa itellä epätoivo nostaa päätään. Mies vaan sanoo et älä tressaa ja saapahan hänkin vielä kuukauden odotus aikaa. Mies kun uskoo siihen et kyl se sieltä tulee kun jaksaa odottaa. Ite sitä alkaa epäileen kaikkee vikoja itessään... Ehkä kaikkein kamalinta mielestäni on tämä utelu niin työkavereilta, kavereilta kuin sukulaisiltakin.
On kuitenkin ihana tietää et se voi onnistuu viä pidemmänkin odottamisen jälkeen ilman mitään syitä!
Oikein paljon voimia kaikille jotka ovat joutuneet pettymään kuukausi tolkulla tädin aina saapuessa paikalle!
-Törö-
heippa!
Tosiaan 10kk yritystä takana ja monesti on saanut jo pettyä.
Kummasti sen vaan jaksaa, minäkin aloitin pienen laihdutuskuurin ja liikuntaharrastuksen että jos sais ajatukset pois vauvakuumeesta...
Eihän se tietenkää onnistu...
Ennen esikoista oli yks tuulimunaraskaus joka tärppäs tokasta kierrosta ja tuo esikoispoika (nyt 2vee) tärppäs kaavinnan jälkeen kolmannesta kierrosta, eli hieman yllärinä tuli tämä pitkä yritys.
harmittaahan se aina joka kuukausi kun ei tärppää, epätoivoa ei vielä ilmassa kuitenkaan. Olen ajatellut että vuosi on " normaali" aika odottaa raskautumista ja vasta sitten miettiä olisko jotain häikkää.
esikoista yritettiin vuosi, sitten km ja heti perään tärppäsi uudelleen.
kakkosta 4kk
nyt menossa yk 9, takana kaksi kemiallista raskautta (testit plussaa mutta vuoto alkoi)
*plussatuulia puhallellen*
Tutti
km sain 11/06 ja nyt vihdoin sain plussaa!!
Sanoin miehelleni et jos nyt ei onnistu niin meen lääkäriin, ja heti tärppäs! uhkailu,kiristys ja lahjonta......
Tämä on meidän kolmaslapsi. eka onnistui heti ja toista yritetiin 4kk.
Toivon että teitäkin onnistaa pian!!