Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Orpon ja Purran hallituksen uuden asumistukimitoituksen yksiö

Vierailija
06.01.2025 |

14 neliön asunnossa on olohuoneen nurkassa keittiökaapit, sen vieressä suihkukoppi ja käsienpesuallas, wc on yhteiskäytössä ja käytävällä. Tällaiseen 278 €/kk vuokra-asuntoon törmäsin juuri Turussa. Vuoden soppari, aikaisemmasta irtisanomisesta sopimussakko on yhden kuukauden vuokraa vastaava summa. Vakuusmaksu 556 €. https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/turku/22649473

Katsokaa kuvat 

Tulevaisuuden osa-aikatyöläisten asunnot, ellei siis soluasuntoa tai kimppakämppääjiä löydy.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc käytävällä?

Vierailija
2/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wc käytävällä?

Kun entisistä pienistä toimistohuoneista väsätään 10-15 neliön sijoitusvuokra-asuntoja OrpoPurraSatosen yövartijavaltioon pätkätyöläiselle, ei niihin wc:tä mahdu, suihkukopin nyt saa jostain Julasta muutamalla satasella siihen keittiökaapin ja olohuoneen sohvan viereen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te luuserit ette maksa itse omaa asumistanne kuten normaalit ihmiset? Silloin voi valita ihan itse missä asuu.

Vierailija
5/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vessa käytävällä on kyllä aivan järkyttävää. Nöyryyttävää ja epäinhimillistä. Mielestäni vessattomasta asunnosta ei voi pyytää noin paljon, vaikka sijainti olisikin ok.

Vierailija
6/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttääkö toi edes asunnon kriteerejä ja onko toi suihkukoppi tossa muka turvallinen...

Vierailija
7/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iihanaa voi pestä suuremmakin uuniinpantavan huoneesta poistumatta.

https://cdn.asunnot.oikotie.fi/qfij284aKeMhai04ziHrFRzeeWE=/filters:wat…

Vierailija
8/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa kyllä homehtua koko talo, jos on enemmänkin tuollaisia ratkaisuja, että avoin suihkukaappi vaan huoneen nurkassa.

Vierailija
9/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovi paikattu vanerilla ja siitäkin yritetty mennä nyrkillä läpi. Kyseessä on sentään "arvotalo" keskustassa. Millaisia ne lähiöslummien asunnot sitten mahtaa olla Turussa?

Vierailija
10/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hellaa on vain mikro.

Vierailija
11/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että poistetaan kokonaan asumistuki, niin loppuu turha kitinä sen suuruudesta. Miksi veronmaksajien pitää maksaa laiskojen vassariloisien vuokra?

Vierailija
12/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon mahtuisi 10 köyhää asumaan.

Vierailija
13/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse maksa asumistaan, niin miksi pitäisi olla jotain enemmän? Siis ihan oikeasti, mikä ihmeen velvollisuus meillä on maksaa työtävieroksuville paremmat asunnot kuin mihin työssäkäyvillä on varaa?

Vierailija
14/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei olla enää kaukana 1800 luvun Amurin työläismuseon asumuksista. 

Vierailija
15/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaton asunto? Mitä aktuaalista h elvettiä? Tässä maassa, kuten tietysti omilla monesti kamalammillakin tavoillaan muissakin maissa, on jo täysin asiaton tola monesti etenkin pideellisten vessojen määrissä julkisissa rakennuksissa, liiketiloissa, kaupungilla yms. ja nyt oletetaan että ihmiset eivät saa edes omassa kotonaan käyttää rauhassa vessaa. Ihan järkyttävää touhua. Kokeilisivat itse suolisto-ongelmaisena tai pahoissa kuukautisissa miltä tuntuisi jonottaa p askat tai veret housussa yleiseen vessaan naapurien kanssa! 

Vierailija
16/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttääkö toi edes asunnon kriteerejä ja onko toi suihkukoppi tossa muka turvallinen...

Meinaat että veden sijasta tulisikin kaasua?

Vierailija
17/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on saanut vuokrat alas. Hyvä hallitus! 

Vierailija
18/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi vessa käytävällä on kyllä aivan järkyttävää. Nöyryyttävää ja epäinhimillistä. Mielestäni vessattomasta asunnosta ei voi pyytää noin paljon, vaikka sijainti olisikin ok.

Pyytää saa ihan vapaasti, ei ole pakko vuokrata.

Vierailija
19/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itse maksa asumistaan, niin miksi pitäisi olla jotain enemmän? Siis ihan oikeasti, mikä ihmeen velvollisuus meillä on maksaa työtävieroksuville paremmat asunnot kuin mihin työssäkäyvillä on varaa?

Trollihan sinä olet, mutta asumistukea saa siis moni työssäkäyväkin.

Vierailija
20/147 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te luuserit ette maksa itse omaa asumistanne kuten normaalit ihmiset? Silloin voi valita ihan itse missä asuu.

300 000 työtöntä joista noin 105 000 pitkäaikaistyötöntä susta siis vain lusmuilee. Melkoinen yleistys.