Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###SYYSKUUNSalaisuudet vk38###

15.09.2008 |

Uusi pino

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinki sain teidän kaikkien viestit luettua tältä viikolta. Olipas urakka! ;)

Viikko sitten lauantai yönä syntyi meidän pikku Greta tähän maailmaan. Synnytys oli nopea ja kohtalaisen helppo. Kerkesimme olemaan salissa vain puoli tuntia ja tyttö oli syntynyt. Toki supistuksista kärsin jo torstai yöstä lähtien. Kaikki meni muuten hienosti, tyttö sai täydet 10 apgar-pistettä, mutta meikäläisellä ei kaikki mennytkään ihan ohjekirjan mukaan. Istukka syntyi hyvin, mutta sen jälkeen kohtu ei toiminutkaan toivotulla tavalla. Jälkisupistukset oli aivan kamalia jo heti synnytyksen jälkeen, mutta veri pakkautui kohdunsuulle eikä tullutkaan ulos. Jouduin olemaan 4 tuntia vielä salissa ja kohtua tyhjennettiin säännöllisesti "manuaalisesti" eli mahasta painamalla. Aivan järkyttävä kipu!!

Sain vielä tipan supistusten voimistamiseen ja sehän vasta ihanaa olikin, kun just oli vauvan syntymän jälkeen helpottunut olo supistusten loppumisesta. Onneksi kohtu alko toimimaan halutulla tavalla ja kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.

Kotiin tultiin tiistaina ja sen jälkeen onkin ollut mukavaa ja vähemmän mukavaa vauva-arkea. Gretalla on ollut paljon mahakramppeja (lähinnä öisin, tietysti) ja maidontulonkin kanssa on ollut vähän ongelmia. Nyt imetetään ja annetaan pullosta jatkoksi tarvittaessa. Ehkä se tästä vielä tasaantuu. Esikoista imetin kuiteski 15 kuukautta, joten positiivisin ajatuksin mennään eteenpäin.

Niin, Gretan mitat 3340 g, 50 cm ja 33 cm päänympärys.

Kaikille nyyttinsä saaneille onnitteluhalaukset!

Imppi ja Greta 1 vko

Vierailija
42/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvauutisia vain satelee! =)

Tässä sitä omaa vaan vieläkin odotellaan. No, alan vähitellen uskomaan, että lokakuussa se meidän pienokainen vasta syntyy.. Olisin kyllä jo niin valmis. Välillä tulee hassu olo, kun tuntuu, ettei tämä voi olla totta. Voiko meillä kohta olla taas vauva talossa!? Masussa ollaan välillä tosi hiljaa, mutta sitten taas tempoillaan niin, että maha venyy ja paukkuu. Välillä noi liikkeetkin tuntuvat jo inhottavilta kun sattuu joka puolelle. Uutena mulla on tullut nivuskipu. Vauvan liikkuessa nivunen menee lähes kramppiin ja kipu sen mukaista.

Yöt ovat erittäin katkonaisia. Yöllä kun herää, niin uni ei meinaa tulla millään. Ja nykyään heräilen vähän väliä. Näin sitä valmistaudutaan valvomaan. Inhottavaa, kun vielä saisi nukkua, niin ei pysty.

Ihanat ilmat pitkästä aikaa. Nautitaan niistä. Pitkä harmaa syksy ja talvi edessä..

mamaj 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilhelmiinalle ja Impille suuren suuret onnittelut tytöntylleröisten johdosta!

Mamaj: Itsellä myös jotenkin niin epäuskoinen olo, että meille tulee vielä vauva:) 5v sitten päätin, että ei enään ikinä ja tässä sitä nyt mennään, miten pientä osaa enään edes hoitaa?!?:)

Omassa massussa kaikki ennallaan, eilen kyllä tuli jo ihan kunnon supisteluja, että piti ihan vähän jo puhista, mutta siihen ne sitten jäi. Eli jos nyt ei illalla/yöllä tule lähtöä niin huomenna klo:8.30 mulla käynnistys.

Paniikki ja jännitys vaan kasvaa, mutta en sitten tiedä kumpi meistä jännittää enempi, minä vai isäntä. Koko aika se on kyselemässä joko tarttis lähteä ja laittoi viime yönä kellonkin soimaan ihan vaan varmistuakseen, etten vaan nuku enkä huomaa, että synnytys käsillä:) Edellis yön käski nukkua jalat pystyssä seinää vasten, ettei kato tartte sitten yöllä lähteä...;) Ei tuo ukko kyllä ole edellisillä kerroilla noin paniikissa ollut.

Luluzulle varmaan tullut lähtö, kun ei ole kuulunut mitään!

Tsempit meille jokaiselle loppurutistukseen!

Panikoiva Kimaro ja Helmi 40+1

Vierailija
44/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Odottavan aika on pitkä, valitettavasti. Meillä tänään laskettu aika mutta eipä meidän Pertti tänään ainakaan halunnut vielä syntyä. Olen lenkkeillyt, saunonut ja haravoinut vaan ei sitten kerrassaan mitään ;( Massussa on sitten varmaan vielä niin mukava kelliä...

Ensi keskiviikkona taas seuraava neukku..hohhoijaa.

Sauna on taas tulilla, jospa ensi yönä (?)

Toivotaan parasta;) Vointeja kaikille mammoille!

Luluzu ja Pertti 40 tasan

Vierailija
45/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipanda, mä olin alkuviikon ihan uskomattoman väsyksissä mutta sitten pakotin itseni liikkeelle ja täytyy sanoa, että hyvää teki. Parempi edes istua kahvilassa tunti päivässä kuin koko ajan kotona. Se piristää kummasti. :)

Meillä on koirasta huolta, se on loukannut raukka pippelinsä johonkin (ilmeisesti johonkin piikkipensaaseen koipea nostaessaan) ja nyt tiputtelee välillä verta sinne tänne. Höh, koko ajan saa olla pesemässä päiväpeittoja ja katsomassa, ettei koira suttaa mattoja. Passitan miehen viemään sen huomenna lääkäriin, mutta tuskinpa sielläkään mitään voidaan asialle tehdä. Vähän vaikea paikka laittaa laastaria :/

Tänään käveltiin oikein urakalla koiran kanssa 2 tunnin lenkki ja sen jälkeen vielä käytiin miehen kanssa taidenäyttelyssä ja syömässä. Mulla turposi sormet ihan paksuiksi nakeiksi, ekaa kertaa koko raskauden aikana. Ikävä tunne. Lisäksi verenpaine oli aamulla koholla (135/84) mutta näytti nyt taas laskeneen. Mitäköhän tuollainen paineiden heittely tarkoittaa?

Mamaj: meillähän on näköjään LA sama päivä, en ollut huomannut aiemmin. :)

Donnalle pikaista paranemista ja KImarolle paljon tsemppiä huomiseen!!!

caligirl + ekavekara 39+2

Vierailija
46/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja tsemppiä vielä odottaville.

Meille syntyi suloinen poika suunnitellusti 16.9. Mittaa löytyi 47cm ja painoa 3300g. Syntymäajaksi merkittiin 8.23 ja pisteet olivat 9/10.

Aivan ihana tapaus ja lumonut meidät vanhemmat täysin. Tukkaa on riittämiin, joten se kova närästyskin selittyy nyt siis sillä :-)

Leikkaushaava parantui hyvin ja kohtukin supistui mallikkaasti. Jälkivuoto on niukanlaista, kun leikkauksessa ne kai imeekin osittain jo kohtua. Vai käsitinkö väärin? Vai onko näillä edes yhteyttä..? Tikit otettiin eilen pois ja sairaalasta kotiuduttiin sen jälkeen. Lähtiessä pojan paino oli 3100g.

Rintojen kanssa ongelmia. Maitoa tulee yli oman tarpeen ja se aiheuttaa kiristystä ja pumpun kaipuuta. Nännit niin arat, että hammasta purren imetän, toistaiseksi ilman itkuja. Kumpa tämä jo helpottaisi.

T:Mirrel ja Miska (6vrk)

Vierailija
47/47 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyvin vahvasti vielä yhdessä kasassa. Ei merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Nyt alkaa mahan nahkaki repeämään, taitaa vauva laskeutua ku alamahalle tulee jälkiä, ikävää. Onko muuten muilla tullu raskausarpia mahaan?

Toisaalta mulla on kyl vielä kaikkea puuhattavaa ennen vauvan syntymää joten olkoon sit mahassa niin pysyy ainaki matkassa.

Miten muuten ootte hoitanu ikkunanpesun? Mulla alkaa menemään hermot ku kaikki läheiset on tolkuttanu jo heinäkuusta lähtien että en saa pestä ikkunoita mutta eipä kyllä kukaan oo tullu avuksikaan et ois saanu ne puhtaaksi. Nyt ei enää läpi näe ja ajattelin alkaa niitä pesemään sit ite. En tiä onko hullu homma. Voiskai ne pestä kun vauva on syntyny mut tiedän itestä et en varmaan jaksa tehdä mitään ylimääräistä ainakaan kuukauteen. Täytyy ny miettiä asiaa huomiseen.

Vähän jänskattää tuleva yö, esikoinen nukkuu eka kertaa omassa huoneessa isojen tyttöjen sängyssä. Mies kyl menee patjalle nukkumaan viereen, taitaa olla iskälle isompi juttu ku tytölle. No, aamulla ollaan viisaampia. On sillä vielä pinnis meän huoneessa joten voi tulla sitte iskän kaa makkariin nukkumaan jos ei omassa huoneessa jostain syystä viihdy.

Kävin muuten eilen Place Kämp Day Spassa intialaisessa päähieronnassa ja muutenki siel höyryhuoneissa rentoutumassa. Enpä muista oonko koskaan ollu niin pitkää aikaa noin rentona. Aivan ihana juttu. Toivon vaan et lihasmuistiin jäis se tunne, ei nimittäin ois synnytyksessä mitään hätää jos noin rentona pääsis avautumaan. Taitaa jäädä tosin toiveeksi. Mut ainaki voin muistella et ihanaa oli, kertakaikkiaan. Pitäis hemmotella itseään enemmänki. Tai sitten minun täytyy hankkiutua raskaaksi uudestaan, se oli nimittäin "synnytyslahja" siskolta mulle. On kyl mul aivan huippu sisko!

SaMa79 39+3