Huimauksesta..
Onko jollakulla hyviä vinkkejä alhaisen verenpaineen kanssa " taistelevalle" ?
Minulla on siis aina ollut alhaiset paineet, esikoisen kanssa joskus ennen puolta väliä oli alhaisimmillaan 97/52 ja silloin huippasi kerran niin kovasti työmatkalla että piti metrosta poistua kesken matkan ja huilia vähän seuraavalla asemalla.
Nyt ongelma näyttää alkavan aikaisemmin. Viime viikolla yhtenä aamuna kerran keikutti jo oikein mallikkaasti ja tänään taas. Neuvolassa pari viikkoa sitten paineet olivat vielä 110/70. Voi liittyä myös alhaiseen verensokerimäärään, sillä minulla on myös refluksi jonka vuoksi varsinkin aamuisin syömisen kanssa on hankalaa.
Tiedän että pitäisi ottaa vähän rauhallisemmin ja syödä väkisin enemmän. Salmiakkia saan syödä odotusaikana taas luvan kanssa :)
Jos joku on keksinyt jotain muuta niin kertokaa ihmeessä.
t: Typykkä 10+6 viikolla vasta
Kommentit (3)
Minullakin on ihan olemassaan alhaiset paineet ja raskausaikana ne laskevat entisestään. Runsas juominen auttaa ainakin jonkin verran ja se, että muistaa " tasata" ennen seisomaan nousemista ja välttää äkkinäisiä liikkeitä. Muita konsteja minulla ei ole; salmiakkia ja lakua minäkin olen syönyt, mutta mitään vaikutusta ei ole ollut.
Mikä tuohon sitten auttaisi, mulla vaan pysyy alhaalla paineet vaikka mitä teen.. Neuvolassa kun on mitattu niin alhaisimmillaan ollut 80/50 ja korkeimmillaan 95/60. Aine ne yleensä on alle 90 ja 60.. Pakko vaan ottaa rennosti :) Erittäin vaikea oli asioida alkuraskaudesta missään, pyörryin kirjastossa, kaupassa aina kassajonossa maagisesti lähti näkö ja jalat yms mukavaa. Helpotti jo monta viikkoo mutta nyt viikon ollu tosi pahana uudestaan, ihan kamalaa kun luuli jo että se loppui :D
p&p 22+5
...että riittävä juominen auttaisi tähänkin, tai ainakin niin että jos ei juo tarpeeksi niin sekin voi kuulemma heikentää verenpainetta. Itselläni ainakin tuntuu auttavan kun kiskoo vettä oikein urakalla koko ajan :) Ja sitten se lepo tietysti...
T: Meriheppa, rv 27+4