Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ovat kadonneet työpaikat Suomesta? Tuetko kotimaan taloutta ja ostat aina kotimaisen tuotteen?

Vierailija
05.01.2025 |

Vaimo on työttömänä eikä näytä millään löytävän duunia. Miten ihmeessä on mahdollista, että jopa Ruotsissa on enemmän töitä tarjolla mitä kotimaassa? Jopa Saksasta saa töitä alle viikossa mutta ei näytä ovi avautuvan vaimolle kotimaassa mutta saksaa osaamaton serkku amk tutkinnolla sai sieltä heti työn valmistumisen jälkeen. Eikö Saksassa pitänyt olla ongelmia ulkomaankaupassa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on aina ostaa kotimaista, kun kaupoissa ei paljon muuta suomalaista ole kun asiakkaat.

Vanhempani innostuivat yhdeksänkymmentä luvulla ostamaan halvinta. Niin moni muukin. Itse heräsin juuri ennen 2000 lukua, valitettavasti liian myöhään ja opiskelijan tuloilla.

Ne ostaa keillä on fyrkkaa.

Vierailija
22/26 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin pettynyt suomalaisiin yrittäjiin. Tähän asti on piilouduttu sen rehellisyyden taakse, mutta marjayrittäjät ovat osoittaneet, millaonen rehellinen suomalainen todellisuudessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja kaljaa ostan viikottain ja ovat kotimaisia, luonnollisesti. Viinit ja viinat on ulkomaisia, niitä ostan joka toinen kuukausi. Työmarkkinatuella, muuta ei saa.

Vierailija
24/26 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin matkailussa suosin suomalaista. Mun mielestä lähimatkailu on ilmastoteko ja samalla autan pieniä hotelleja ja kylpylöitä Suomessa. Elintarvikkeissakin pyrin ostamaan suomalaista.

Vierailija
25/26 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ja vihannekset ostan kotimaisina, samoin leivät ja maidot, jugurtit ja juuston. Voisihan tuota kulutusta enemmänkin siirtää kotimaisiin tuotteisiin. Kiitos, että muistutit asiasta!

Vierailija
26/26 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

osto voima on tuhottu ja yritykset ei myy kun kukaan ei osta mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi