Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minipillerit ja tiputteluvuodot, kauanko tätä kestää?

Vierailija
05.01.2025 |

Olen 40+ nainen, en ole joutunut käyttämään mitään ehkäisyä noin kahteenkymmeneen vuoteen, lapset on saatu hoidoilla. Nyt gyne määräsi kierukan tai minipillerit runsaiden kuukautisten hoitoon, koska minulla on rautavarastot tyhjinä aina alle puolessa vuodessa, jos jätän rautalisän tauolle.

Sain siis valita Slindan (minipillerit) tai kierukan. Ja koska kierukka tuntui niin kovin isolta ja pysyvältä ratkaisulta, niin päätin ensin kokeilla minipillereitä.

Ensimmäinen kierto menossa ja eilen, eli kp 14 alkoi tulla pyyhkiessä verta, samoin tänään. Tätäkö tämä nyt sitten on näiden minipillereiden kanssa kuukaudesta toiseen, jatkuvaa tiputtelua?

Oma kierto on ollut ihanteellisen tarkka koko ajan, joten heti alkoi ärsyttämään tämä ja koko hormonaalinen ehkäisy. Mutta jotain on tehtävä, muuten saan kärsiä raudanpuutteisena vielä kymmenen vuotta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pari ekaa kiertoa.

Vierailija
2/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden tiputteli joka kierto, sit lopetin ne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuoto loppunut ollenkaan. Lopetin pillerit

Vierailija
4/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin syöt niitä.

Vierailija
5/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan tiputteli kunnes tulin raskaaksi niitä syödessä. Yhdistelmät sen jälkeen ollut käytössä ja niihin tyytyväinen

Vierailija
6/6 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kuulostaa siltä et pitää palata normaaliin luomutilaan ja vetää rautalisää sitten nonstop vuosikausia.

Ap.